Ferie-oplevelser


Så kommer der lidt om hvad vi har oplevet herovre. Nu har jeg jo skrevet tidl. om tirsdagen, og rejsen herover, og bisættelsen har jeg jo også skrevet om, så vil starte ved torsdag.

Torsdag tog vi til Rønne, og shoppede lidt, jeg fandt bla. en lilla top, og en meget flot støvgrøn sjælevarmer, de andre fandt også nogle gode ting synes jeg. Og senere spiste vi æggekage der blev serveret på en pande, oppe på torvet i Rønne, den kostede den nette sum af 115 kr. pr. person/pandefuld. Puha, men vi måtte bare ha det, efter vi havde set nogle andre få det. Senere kørte vi hjem og besøgte min mors veninde og mand, som også var på ferie herovre, det var også rigtigt hyggeligt.

Fredag var vi nær Allinge og se noget “Teknisk samling”, det var utroligt hvad der var af samler ting der. Der var kuglepennne, vaskemaskiner, radioer, tv, kameraer, postkasser, traktorer, kaffekopper, og alt sammen var gamle ting, altså fra omkring 50’erne – 60’erne eller før. Og der var MANGE af hver ting, det var det der gjorde det sjovt, at gå og se udviklingen i det hele. Senere kørte vi til Hasle, hvor vi fandt noget at spise, nogle rigtigt lækre burgers faktisk, og så hørte vi at der var Jazz i byen, og kørte derned, og sad lidt og lyttede til det. Bagefter kørte vi til Hammershus, og så ruinerne deroppe, det var rigtigt flot at se også.

Lørdag var jeg bare herhjemme, og slappe af, jeg sov helt til kl. 13.30 – var også godt kvæstet ovenpå så mange dage i træk hvor vi havde været på farten. Om aftenen skulle vi jo have holdt fest for morfar, hans 75 år’s fødselsdag, og da den jo ikke blev til noget, så valgte vi at familien skulle være samlet igår, og det gjorde vi hjemme hos min mors fætter, da min ene moster og fam. bor der. Det blev en kanon hyggelig aften, og vi grillede, og spillede spil, og sad og hyggede os rigtigt meget, vi var først hjemme lidt i midnat.

Idag skal vi bare hygge os om eftermiddagen min mor og jeg, hendes kærste skal over til mekanikeren og se på noget med hans MC. Og i aften skal vi nok ud og køre en tur alle 3 sammen. Så er ferien også snart ved at være slut igen, vi har kun hele dagen idag, og hele dagen i morgen, så skal vi rejse hjemad på tirsdag, æv bæv. Den er gået ALT for stærkt denne her ferie.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

