Tankerne inden


Nu sidder jeg her, kl. er lidt i otte om morgenen, og jeg kan ikke sove mere. Jeg gruer for dagen idag, det bliver ikke en spor sjov dag, men stadig en dag jeg vil huske tilbage på med glæde, hvis jeg altså skal sige noget positivt, jeg er glad for at jeg kunne være med til at få min morfar begravet.  Jeg er glad for at jeg kan ha lov til at være med til denne dag. Og sidst men ikke mindst, er jeg super glad for at jeg har haft ham i mit liv i så mange år. 30 år er jeg nu, og mange mister deres bedsteforældre allerede når de er teenager, jeg har stadig hele 3 endnu, hvor er jeg dog priviligeret 🙂

Jeg skrev i et tidligre indlæg, at jeg også havde min ene oldeforældre indtil jeg var 13 år, se DET var også et mega privilegie – det er der altså heller ikke mange der har, og når at opleve, men det gjorde jeg.

Jeg tænker idag at morfar sidder ‘deroppe’ og kigger ned på os. Ja, ser på at nu er hele familien samlet omkring ham, samlet for at sige et sidste farvel, ære hans minde. Jeg er glad for at jeg er en del af det.

Jeg ved også at det bliver super hårdt i kirken. Min moster vil holde en tale, puha tænker jeg, når hun holder taler for andre familiemedlemmer, til runde fødselsdage mm. SÅ er jeg ved at græde helt vildt, og får en klump i halsen. Hvad sker mon så, når hun siger flotte ting om min kære morfar? Jeg vil da storturde!! af glæde altså. Men jeg ved jeg vil blive utroligt rørt – det kan jeg mærke allerede nu.

Har nemlig følt en kæmpe klump i halsen den sidste uges tid, det har ikke været super godt, fordi jeg burde ha fået det ud. Men har bare ikke kunnet græde. Det kommer jeg nok til idag i kirken, vil jeg tro.

~ Morfar – få nu en god ‘rejse’ hvor du end tar hen, om det er oppe i himlen, eller hvad du og jeg nu tror på ~

Hvil i fred

2 thoughts on “Tankerne inden

  1. Jeg ønsker ham også god rejse.

    Bedsteforældre er en gave, og du har netop været heldig med at have dine så længe. Og det har du jo så også i kraft af, at dine forældre ikke ventede, til de selv var i bedsteforældre-alderen med at få dig. Jeg fatter ikke, folk venter så længe, som mange gør, med at få børn! De snyder sig selv for år meg børnene – og børnene for bedsteforældre!

  2. @ Fr. Møller – Tak for din kommentar. Du har ganske ret i, at jeg har fået en “gave” ved at ha mine bedste forældre i sådan en alder jeg har nu, 30 år og stadig ha 3 af mine bedste forældre, det ER sku en gave…..!! Og jeg er dybt taknemmelig for dem alle.

    Jeg håber også min morfar fik en god rejse. Jeg er sikker på at han sidder “deroppe” og våger over mig og resten af familien nu.

Skriv en kommentar