Ferie “børn” :-)


Lige for tiden har jeg feriebørn herhjemme, det er faktsik hyggeligt med lidt selskab. Jeg har haft dem siden tirsdag aften i sidste uge, så en lille uges tid snart. Jeg hygger mig rigtigt meget med dem, men det er først siden i lørdags at de rigtigt har kunnet enes.
Lad mig lige præcentere dem: Zine & Oscar – det er Kim’s katte, som jeg skal passe mens han har taget MC’en til Norge en tur.
Ferie "barnet" Zine

Ferie "barnet" Zine

De er utrolig forskellige hans katte, Zine er en lille forsigtig-tøs, der ikke laver  spor ballade, men man skal ikke ta fejl af hende, hun kan også ha temperement – hvilket er godt nok, fordi ellers ville hun være alt for underdanig til at være her sammen med mine to katte, og Oscar på én gang.

Oscar derimod, ham er der krudt i r…. af – puha, man skal ha et øje på hver finger for at holde øje med ham, især når han er i legehumør – hehe. Dvs. at jeg ikke overdriver spor, når jeg sige hans yndlingsbeskæftigelse herhjemme, er kravle rundt ovenpå badeværelses døren, jow jow, du læste rigtigt nok, jeg har kun1 dør, ud over hoveddøren, som jo altid er lukket. Og badeværelsesdøren den elsker han at hoppe op på, og så ta den hen ad rørene, puha, første gang han gjorde det var jeg virkelig nervøs, men det går da, og han er svær at stoppe når han først har sat sig en legesyg-ting-i-hovedet.

Når han så er færdig med at kravle rundt ovenpå toppen af badeværelsesdøren, så tar han den i fuld firspring, igennem hele lejligheden, og op på toppen af min reol, tjah, så tænker du hvordan han kommer derop? Jooooo ser du, han tar den da bare lige op ad den ene lægte/ende af reolen, og kravler op, den ER jo lavet af træ, så kan det jo lige så godt kravles op ad – ikk? *Miiiiaaaauuuuu – siger Oscar  – og nikker her ved siden af mig*

Ferie "barnet" Oscar

Ferie "barnet" Oscar

Så jaaa jeg har haft nok at se til, indtil lørdag var jeg kun væk fra dem i 2 x 1 time, jeg turde simpelthen ikke gå fra dem, da de sloges en hel del. Men siden lørdag har det gået fint, og lige nu f.eks. ligger de alle 4 og råhygger sig hvert sit sted i lejligheden – jeg tror bare at de alle 4 skulle afsætte teritorium, hvilket er svært når min lejlighed ikke er større end 42 kvm, men det har da gået an.

Gul blomst

Hvad har jeg ellers lavet den sidste uge, tjah, har været en del herhjemme som sagt, men har også haft besøg af min kontantperson, hvor vi var nede og se værestedet “Ringhjørnet” her i Roskilde. Det var et ret hyggeligt sted, og jeg vil prøve at ta derned igen på onsdag, hvor der var kreativt værksted.

Så har jeg været til dyrelægen med Biancan, hun klør sig stadig på maven, plus dyrelægen opdagede noget med hendes tænder igen, så nu skal hun derned igen næste fredag, og ha tjekket tænder, og taget en blodpøve, nu hvor hun alligevel skal bedøves måske, i forhold til det med kløen, så de kan finde ud af hvad det mon er?

Blomsten der er et billede af, er fra min farmors have, var derhjemme igår eftermiddags, hvor jeg bla. slog op på det mest skønne sjal, som jeg skal lave for www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk – jeg er allerede nået helt vildt langt på det.

Senere tog vi ud til min far og hans kæreste, hvor kærestens børn og svigerbørn også var, det var en rigtig hyggelig aften, hvor vi rigtigt fik hygget os, og spist masser af god mad🙂

Idag har min mormor været her et smut forbi, og ellers har jeg bare slappet af herhjemme, og hørt lydbog, er igang med endnu en god krimi.

Jeg vil løbe igen, ville bare lige skrive en lile update.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Ferie “børn” :-)

  1. ~laura~ siger:

    Hvor er Zine bare smuk – sikke en lille dame…*G*

    Godt du ikke keder dig *B*

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Ja hun er en rigtig smuk kat🙂 Og nej,keder mig iiiiikkke spor. Der er nok at se til i det lille hjem🙂

Skriv et svar

