Fra kaos til ro på 1 døgn


Sikke en dag jeg havde fra søndag til mandag, søndagen startede ellers kanon godt, med at jeg tog ind til min kære veninde Laura’s fødslsdag. Jeg hyggede mig rigtigt i selskab med hendes familie. Laura fik bla. nogle fødselsdagspenge af sin far, og da vi længe havde snakket om at tage på bakken og spise stegt flæsk ad libitum, så besluttede vi os for at ta’ derind søndag aften, hun havde ellers rigtigt fødselsdag om mandagen, men hun synes ikke jeg behøvede at ta mod København 2 dage i træk.

Så da gæsterne var gået, og opvasken var taget, så drog vi mod byen, for at tage toget nordpå mod Klampenborg station. Vi tog 2A mod hovedbanen, stod af på Forum station, tog 1 stop til nørreport, og så opdagede vi at der var under 3 min. til at toget mod Klampenborg gik, så vi løb alt hvad remmer og tøj kunne holde.

Idet vi har stået der og kigget på tog-tavler, tror jeg min pung er blevet stjålet fra min rygsæk, i hvert fald når vi toget fra nørreport, og sætter os ned, og så nærmest går jeg i chok, da jeg opdager at mit rum står piv åbent, og min pung er væk. Dermed havde jeg ingen penge, buskort, dankort, sygesikring, og hvad men ellers lige har i sin pung, og ikke kan udnvære.

Jeg havde så heldigvis en anden pung (med mønter i) som jeg kunne købe en togbillet for til 2 zoner, så vi kunne komme tilbage til nørreport og lede efter pungen. Men vi kunne ikke finde den. Vi gik samme rute som vi havde gået mens vi var der for under 15 min. siden. Vi gik så op til kioskerne, og der ringede jeg og fik spærret mit dankort. Jeg panikkede helt og anede ikke helt hvordan jeg mon skulle komme hjem osv. havde jeg penge nok, og kunn jeg overhovedet falde til ro nok til det.

Derfor ringede jeg til Kim, han var dagens redningsmand, og sagde han kunne være og hente mig om 2 timer. Han var ude og spille musik nemlig. Laura var så venlig at låne mig penge så vi kunne få noget mad og drikke, og sidde og lige samle tankerne, og få ringet til hittegods kontoret osv.

Kim hentede mig så, og jeg blev kørt sikkert hjem til Roskilde. Jeg tror først reaktionen kom da jeg endelig sad alene herhjemme. Men jeg fik ringet til min far og sludret lidt med ham.

Om natten sov jeg ikke særligt godt, jeg vågnede hele tiden og fik husket på at jeg manglede min pung, det var ikke særligt rart, men gode nyheder var der så da jeg vågnede, en venlig mand ringede nemlig og vækkede mig, og spurgte om jeg mon havde mistet min pung. JAAA – kunne jeg kun fremstamme, jeg blev lidt overrumblet, og utrolig glad 🙂

Han sagde at han gerne ville poste den – men det turde jeg ikke, så jeg sagde at jeg ville få min far til at hente den – og det gjorde han så om eftermiddagen. Min far fik besked på at købe en buket blomster til ham, som findeløn. Jeg synes det var underligt at give ham penge…. og tænkte at hvis han ikke selv kan lide blomster, har han nok en kone der vil nyde dem 🙂

Nu kommer min far med pungen om lidt – og så kan jeg få lidt mere ro på ovenpå det kaos døgn igår. Jeg glæder mig til at se om det hele kan være i den, og om der mon mangler andet end mine penge (ca. 350 kr. i kontanter havde jeg i den).

Men sikke noget, men nu er jeg ved at være mig selv igen *Smiler* Men man bliver altså chokkeret over at nogen kan finde på at stjæle fra én, og at man ikke lige opdager det 😦

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Fra kaos til ro på 1 døgn

  1. Tine siger:

    Jeg ved det, jeg prøvede den 01.11.05, og jeg har endnu ikke fået min pung tilbage.

    Jeg håber, alt er i den og hvis der mangler noget, det så kun er dine penge.

  2. Deborah siger:

    Min søde mor, som jo ikke er her mere blev også helt chokeret, da hun oplevede det samme. Dog ikke en rygsæk, men en almindelig taske. Jeg har altid en taske som er med lang rem på tværs, så den ikke kan hives af og så har jeg den foran mig, hvis ikke jeg har en inderlomme og putte min pung i. Ville aldrig putte en pung i en rygsæk. Men det gør du nok heller ikke mere *S*

  3. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Er ked af at høre at du også har prøvet at få stjålet din pung, det er ganske ubehageligt, kan jeg kun nikke genkende til. Ærgerligt du aldrig fik den igen, jeg var heldig, det eneste som manglede var penge + mit FDB kort, hva’ tyven så end vil bruge det til? Tror nu mest bare det er røget ud af pungen, den var nemlig flået op der hvor kortene sad (Dankort, Sygesikring og FDB kort). Men kørekort, og buskort osv. det var i pungen, så jeg har været ganske heldig.

    Min far var så sød at hente den, og købe en buket blomster til manden der havde fundet min pung, han blev dybt taknemmelig, og sagde at det skulle min far / jeg ikke have gjort. Men synes han fortjente et eller andet i findeløn 🙂

  4. Solsikkens-Sang siger:

    @ Deborah – Ked af at høre at din mor også har prøvet det, det er utroligt ærgerligt, fordi man føler sig virkelig krænket – når folk tar’ ens ting, og ja, jeg havde heller ikke lyst til at ha’ pungen mere, også selvom at den måske ikke var blevet flået i stykker.

    Jeg går normalt også med skuldertaske og med den foran mig, og nej, jeg kommer aldrig en pung i min rygsæk mere, i forrummet, så skal det være et inderrum, med lynlås.

Skriv et svar

