Psyken

Ikke så stor en brøler alligevel :-)


Det viste sig at det ikke var så stor en brøler jeg havde lavet med min medicin i weekenden alligevel. Jeg fik snakket med min psykiater idag, godt nok var jeg ved at tro at hun slet ikke ville ringe, men omrking kl. 16.30 var hun i røret. Og jeg forklarede hende situationen, da min næste tid først er om over 1 uge – hun måtte jo vide hvordan det stod til med mig.

Jeg forklarede hende, at det var gået helt smertefrit at trappe ud af truxal, og at jeg nu på egen hånd (dog ikke med vijle) var på vej ud af Efexor, hun synes det lød fint at fortsætte, da jeg nu ikke havde taget efexor i 2 døgn nu, så kunne jeg lige så godt fortsætte.

Jeg spurgte hende til råds, om hvad hun mente om det, skulle hun udskrive en recept som jeg kunne afhente, og få nogle efexor hjem, som jeg så kunne ta hver 2.-3. dag som vi havde talt om, eller skulle hun blot sige at vi var kvit nu med det præperat?!?

Hun valgte den sidste løsning, hun synes det var godt at jeg ikke havde haft så mange bivirkninger ved at stoppe, kun det at jeg har kunnet mærke nogle små spjæt i mit hoved. Psykiateren forklarede at man i starten af udtrapning af efexor godt kunne ha nogle influenza lignende tegn, uden at det egentligt var influenza. Men det har jeg slet ikke haft noget som helst af.

Så jeg er glad for at hun tog det som hun gjorde, og ikke blev vred på mig over at jeg havde glemt at forny min recept i fredags – anyways, jeg er glad for at jeg nu kun er på Abilify. Og nu må vi se om jeg kan få en god snak med hende, omkring dette også i næste uge. Ikke at jeg tror jeg skal helt ud af medicinen, men vil hellere ha at de tar det seriøst, og at jeg får en diagnose som passer mere på mig.

Det er jo alligevel et stykke tid til 1. september hvor min psykiater holder op, så jeg tænker, måske der kan nåes noget sammen med hende alligevel, eller også er det måske bedste at lære den nye psykiater at kende, og så få lavet en psyktest der.

Nå men jeg vrøvler igen, jeg tror jeg vil slutte for idag. Det jeg blot ville skrive og opdatere var, at jeg nu er ude af efexor, og det går godt med det.

Skriv et svar

