Hverdagen

Hyggeaften i Drop-In i Roskilde


Igår var jeg hjemme det meste af dagen, men om aftenen tog jeg mig sammen og cyklede ned til “Drop-In”, som jo er et værested for psykisk syge her i Roskilde. Det endte med at blive en rigtig hyggelig aften, ja, hvorfor skulle det være noget andet, det er nemlig nogle rigtig søde mennesker der er derhenne.

Det er hver onsdag fra kl. 16.30 – 21.30, og igår var der f.eks. filmaften, hvor vi skulle se “Yes Man” med Jim Carrey. Først skulle vi dog sidde og hygge lidt, jeg valgte at være på opvaskeholdet, man kan også lave mad, eller handle ind, men jeg ville helst vaske op. Så imens de andre handlede og lavede mad, så hyggede jeg med at spille et ret sjovt spil.

Så spiste vi, og jeg fik vasket op sammen med nogle andre. Og så satte vi filmen på. Og den var hylende morsom – det må jeg sige. Jeg er normalt ikke til Jim Carrey, men i denne rolle var han altså rigtig god.

Lidt om filmen – Jim Carrey, er typen der siger NEJ til alt i verden, han er bankrådgiver, og giver aldrig et lån ud, han siger nej hvis nogen spørger ham om noget på gade osv osv. Men så møder han en, som tar’ ham med til et møde hvor man skal lære at sige JA til alting i verden, og det ændre totalt hans liv. På både negative og positive måder, men alt i alt ender det godt, og ja, det hjælper altså på ens liv, hvis man siger JA til livet, og JA til hvis folk spørger en om noget….. se bare på denne hylende morsomme film.

Jeg cyklede hjemad ved 21.30 tiden, og så hyggede jeg mig lidt foran computeren inden jeg hoppede i seng.

Skriv et svar

