Stille dage & en tur i Boserup skov


Søndag var noget af en dovendag herhjemme, jeg lavede ikke meget andet end at sove, det var simpelthen for varmt til andet. Mandag skrev en jeg kender oppe fra “Drop-In” (et værested her i Roskilde) – om jeg havde lyst til at ta’  med ham, og hans kæreste og hendes bror, en tur i Boserup skov, og det ville jeg da ikke sige nej tak til.

Det blev en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor vi gik en lang tur, sammen med deres hund – der var f.eks. over 10 heste nede ved vandet, og det var lidt underligt, ligesom om der var heste-træf dernde. De badede med deres heste, det så altså lidt syrealistisk ud *G* Men det var en dejlig dag, og jeg var SÅ træt da jeg nåede aftenen. Og det var en dejlig følelse.

Jeg blev så vækket idag af min nye støtte-kontaktperson, hun ville aflyse vores aftale idag kl. 10, hvilket var meget godt, fordi jeg sov stadig, og kl. var 9.40 da hun ringede…. Jeg havde fuldstændig glemt vores aftale, så det passede mig fint.

Jeg satte mig i stedet for og strikkede lidt, og hørte radio, og senere tog jeg ned i byen, jeg fik bla. hentet en lydbog på biblo, og været i Netto og købte også en bagel med hjem. Så var der rigtigt dømt råhygge. Jeg har mest bare siddet herinde og slappet af hele dagen. Sovet lidt, og lyttet lydbog inden.

Nu er kl. 20. og jeg ved ikke helt hvad aftenen bringer.

Jeg vil forresten lige skrive lidt omkring det med min udtrapning af truxal, det er gået rigtigt godt, jeg er kommet helt ud af det, uden abstinenser. Jeg synes stadig jeg er en del træt, men altså ikke helt på samme måde, det er en anderledes træthed, og det er svært at forklare forskellen må jeg sige.

Men træt er jeg stadig, og f.eks. har jeg vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke fik sagt hverken til eller fra til strikkeklubben’s pinsefrokost. Jeg ville super gerne have været med, men mit problem er jo altid at jeg ikke aner til eller fra om hvordan humøret og trætheden er – før dagen oprinder.

Jeg ville ønske jeg bare kunne sige, YES – jeg vil gerne med – og så overholde det. Men da jeg er bange for at melde afbud i sidste øjeblik, når folk venter en, så melder jeg hellere pas. Især hvis jeg er blevet inviteret i flere uger i forvejen. Min familie kender mig, og acceptere at jeg har det sådan, men altså det er ikke altid alle andre kan sætte sig ind i det 😦

F.eks. har “Drop-In” også inviteret til bakken-tur om snart, og jeg vil super gerne med, men er igen bange for at jeg sætter for mange mål, og så ikke når dem, og dermed kommer ud af det med nederlag, hvilket ikke er godt for mig 😦

What to do then – når man virkelig gerne vil ud og opleve noget !?!?!?
Nogen gode forslag?

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Psyken og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Stille dage & en tur i Boserup skov

  1. ~Laura~ siger:

    Forslag: Spontane ture med veninden *B*

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Det vil jeg gøre så, det kunne være kanon hyggeligt med nogle spontane turer, også til andre steder end blot strøget – som vi plejer….. vi kan jo komme vidt omkring med vores mimrekort, og komme billigt ind mange steder, pga. vores pensionistbevis, så mon ikke vi skulle prøve det af en dag 🙂

    Måske vi skulle lave en liste over ting vi godt kunne tænke os at opleve, så man netop kunne ta en spontan tur – når man havde lyst 🙂

  3. ~Laura~ siger:

    Lyder som en rigtig god ide *S*

Skriv et svar

