Strikkede katte & gåtur i Roskilde


Igår tog jeg lidt impulsivt hjem til min farmor, da det er sådan jeg bedst kan li at lave aftaler, jeg aner aldrig hvordan jeg har det flere dage forinden. Jeg ringede egentligt pga. at vi havde fået en ordre hos www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk – og så spurgte min farmor om jeg ikke havde lyst til at kigge ud forbi hende i Hedehusene. Det ville jeg gerne – da jeg jo ikke havde nogen planer for dagen igår. Jeg tog mine små strikkede katte med, og så samlede farmor og jeg dem. Det var super at få dem samlet, nu mangler de kun at få ansigter, og så skal jeg have taget billeder af dem, så de kan komme på hjemmesiden.

Vi hyggede os rigtigt meget, vi fik handlet ind alt for sent, til at vi kunne nå ud og gå den aftentur som vi havde planlagt. Vi spiste nemlig først ved 19.30 tiden, men det var dejligt at være derude, og farmor var så sød at køre mig hjem senere på aftenen.

Idag prøvede jeg at stå tidligt op, men det gik ikke rigtigt, jeg stod op lidt over 10, og allerede da kl. var 12 var jeg træt igen, så jeg lagde mig og slappede lidt af og hørte lydbog. Min mor ringede så ved 14 tiden, og spurgte om jeg ikke ville med ud og gå en tur i Roskilde, hun skulle egentligt bare i matas, men vi kom vidt omkring og købte småt og stort.

Vi gik først i matas, hvor jeg fik købt en hårkur, det tror jeg mit hår vil have rigtigt godt af nemlig, prøvede det en dag jeg var hjemme hos min mor en dag, og det var så lækkert mit hår bagefter. Dernest gik vi i Bog & Ide, hvor jeg købte printerpatroner, det var nok den dyreste fornøjelse idag, det blev nemlig 480 kr. for farve og alm. patron. Vildt dyrt sådan noget, men nu har jeg levet uden printer siden før jeg flyttede til Roskilde, men har savnet det, og været irriteret over, at jeg altid måtte få mine forældre til at printe for mig, det var lidt surt, så nu ofrede jeg pengene, det koster for nye patroner.

Jeg fik også købt en “Far’s dag gave” som jo er d. 5. Juni (Grundlovsdag). Husk det nu derude🙂 Senere gik vi hele vejen fra den ene ende af gågaden og ned igennem byen til den anden ende. På vejen faldt min mor over en slags “troldegren” som jo bruges til at hænge f.eks. påskepynt eller julepynt op i. Den kostede kun sølle 20 kr, sat ned fra 249 kr. det var noget gadeudsalg vi så på gågaden. Jeg fandt ligeledes en holder til bestik når jeg vasker op, så det kan stå og tørre i den.

Vi købte en bagel på vejen hjem, og så gik vi ellers hjemad, med alle vores indkøb i armene. Det er jo helt vildt hvad vi kunne komme til at bruge af penge, blot fordi vi skulle i Matas og købe noget på tilbud *GGG* Men det er måske blot en kvindeting?!?

I aften har jeg bare siddet og hæklet lidt på mit kæmpe blå oldemorsfirkant tæppe. Det er ved at være færdigt – jeg mangler kun ca. 10 nøgler garn, og så skal der hæftes ender, men eftersom at jeg har lavet det i en stor oldemorsfirkant – så skal det jo ikke syes sammen *weee* Det gør det meget lettere end det tæppe jeg lavede for 1 års tid siden.

Jeg glæder mig meget til det tæppe er færdigt, fordi jeg savnet at have et tæppe over mig i sofaen. Det tæppe jeg lavede for 1 år siden, har jeg nemlig lagt i sofaen så man sidder på det, og det ser utroligt godt ud på min hvide sofa.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

