Hverdagen

Oprydning, strikning & aftenbesøg


Igår var jeg ellers rigtigt aktiv herhjemme i løbet af dagen. Jeg fik ryddet op og gjort rent i stor stil, og det føltes rigtigt dejligt da det var overstået. Maria havde meldt sin ankomst om aftenen, og hver gang hun kommer hjerhjem, har jeg en mani med at få hæftet ender på alt mit strikke og hækletøj i stor stil, inden hun kommer. Faktisk er min mening som regel at jeg vil hæfte ender mens hun er her, men jeg når det som regel inden, hvilket jo kun er godt. Maria strikker jo også meget selv, og det er nok derfor jeg altid går igang med mit altid så kedsommelige projekt, at hæfte ender – netop når jeg får besøg. Ikke kun af Maria – men generelt, da det går som en leg, når jeg har gæster, og ikke sidder med det helt selv.

Maria kom herhjem efter arbejde, og var her ved 19.15 tiden ca. vi spiste en færdig pizza som blot skulle i ovnen, og noget ost & tomat med basilikum til forret. Bagefter spurgte hun til mine kort som hun havde set jeg havde lagt ind på min hjemmeside. Og jeg viste hende mappen, hvor de sad i, og så fik hun blod på tanden til at selv lave nogle – så hun fik sørendme foldet hele 3 teposefoldninger, og lavet dem helt færdigt til kort, med pap og pynt og det hele. Så jow jow, hun var lærenem, og synes selv det var utroligt sjovt at være kreativ på en anden måde end strikning.

Hun tog hjemad ved 23 tiden, og så var jeg også godt træt, kom i seng en times tid senere, efter at have siddet og chattet lidt.

I morges vågnede jeg til mit yndlings radio program – nemlig ‘Mads og monopolet’ – det var utroligt godt at høre igen, jeg havde nemlig sprunget over nogle lørdage formiddage nu. Nu sidder jeg og nyder “Musikquizzen” som også er et dejligt program at høre på P3.

Resten af dagen har jeg ikke de store planer, men mon ikke den bare står på råhygge herhjemme. Måske jeg vil folde nogle flere tebreve til kort, eller strikke/hækle lidt, mens jeg vil høre “Engle & Dæmoner” på lydbog.

Hvad skal i andre ude i blogverden lave på sådan en grå-fuld-regnvejrs-agtig-dag ?

Skriv et svar

