Teposekort (igen) & Roskilde Havn


Så har min mor og jeg lavet teposekort igen – igen. Vi var nemlig sammen igår eftermiddags, og ordnede nogle ting herhjemme hos mig. Og bagefter tog jeg med hjem til min mor for at hygge videre. Hun havde jo fri idag, pga. Kr. Himmel-flyvs. Jeg havde nået at folde en hulens masse foldninger af teposer, så vi kunne lave lidt kort når vi vågnede her til morgen. Jeg havde foldet 23 foldninger, så vi kunne ikke lave flere kort end det. Men det var også en hel del.

Teposekort10144

Og nu har jeg mappen fyldt op, så jeg har noget at sælge af til loppemarkedet i Hedehusene på næste lørdag d. 30. maj, der lukker de jo hovedgaden i Hedehusene, og jeg ‘plejer’ jo at ha en bod, og komme af med noget af alt mit ‘skrammel’ – samt kort og måske lidt strikkede/hæklede ting, jeg har lavet i løbet af året.

Jeg glæder mig rigtigt meget til næste lørdag, og jeg VED at det bliver godt vejr🙂

Teposekort10143

Da min mor og jeg havde lavet kort idag – kørte vi op til Roskilde havn – vi købte godt nok en is deroppe, men til gengæld gik vi altså også en utrolig lang tur bagefter, helt ud fjorden, langs med havnen, og op ad noget sti, og endte oppe midt i “Sct. Hans hospital”, gik lidt deroppe, og så tilbage af noget sti system, og ned til havnen igen. Det var en rigtig hyggelig tur, og jeg havde det så dejligt bagefter. Tror jeg sover godt i nat.

Da jeg så blev sat af herhjemme af min mor, så gik jeg igang med at scanne kortene, og ligge dem ind på min SHOP hjemmeside. Det var rart at få det gjort med det samme, og jeg glæder mig også over at vise dem frem. Er stolt over at have lært at folde teposer til flotte kort.

Jeg fik også opdateret Hedehusene Arbejdsgruppe’s hjemmeside, hvor jeg bla. lagde nyt dukketøj, nogle krammedyr, og hæklet sengetæppe og nålepuder ind, de sidste to ting, kan laves på bestilling.

Ellers har jeg hygget mig med at se tv imens, og har også fået hæklet lidt på mit hækletøj (grydelapper). Så jow jow, har hygget mig til aften, ingen tvivl om det😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Kreativ, Strikning & Hækling. Bogmærk permalinket.

4 svar til Teposekort (igen) & Roskilde Havn

  1. ~Laura~ siger:

    Hvor er de bare flotte de nye kort og du har ret – det bliver godt vejr når du står i bod.

    Varmt knus

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Tak for rosen af mine kort – og ja selvfølgelig bliver det godt vejr på næste lørdag🙂

  3. Diana siger:

    Super flotte kort. Har modtaget en kæmpe pose med teposer i idag, så søgte lidt på google og aldt over dine flotte kort.
    Teposefoldning skal helt klart læres🙂
    Håber at kunne finde nogle bøger om det på nettet.

    Se min blog på: denledigestund.blogspot.com

    Mvh Diana

  4. Hej Diana

    Tusind tak for din hilsen på min blog, og rosen af mine kort. Jeg har skrevet en lille liste til dig over de bøger jeg ligger inde med, og som er lidt som en bibel for mig, når det gælder teposefoldning.

    Karen Margrethe Hanssen – Den store bog om tebrevsfoldning 1 (Pickwick & Lipton poser – både nyere og ældre)
    Kirsten Gundersen – Den store bog om tebrevsfoldning 2 (Kun Lipton poser)
    Karen Schønfeldt – Kreative kort med teposefoldning (meget gamle Pickwick poser – dem med tegning fremfor billeder af frugter)
    Randi Christensen – Kort med tepose-foldning (Mest Pickwick – dem med en firkant i kanten, og hvid bagside)

    Jeg håber de vil hjælpe dig igang, og at du evt. kan låne dem på biblioteket. De 2 første bøger, burde du i hvert fald kunne købe i en boghandel.

    Jeg har kigget ind forbi din blog, og er meget facineret af alle de smukke sysler du også laver. Glæder mig til at se dine kort, når du får krearet nogle.

    Mvh.
    Henriette / Solsikkens-Sang

Skriv et svar

