Ærgelser & nedtrapning


Nu sidder jeg her for 2. aften i træk, og ærgre mig over at jeg ikke kan klare at ta til de ting som jeg egentligt brænder for. Ihhh pis osse 😦  Det er hverken pga. angst eller lignende, jeg er simpelthen bare SÅ fandens træt konstant og hele tiden.

Derfor synes jeg også at det var et godt valg jeg tog sammen med min psykiater idag, at laaaangt om længe trappe ud af Truxal ‘for good’…..!!!  Det var jo planen allerede da jeg boede sammen med Kim, og jeg var også kommet helt ned på 15 mg. som er laveste dosis, men så gik vi fra hinandne, og jeg flyttede Distriktscenter, og tjah, de turde så ikke røre ved min medicin før de kendte mig lidt, og vidste det var okay for mig at gøre det.

Så fra og med idag, skal jeg ikke ta truxal længere. Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå. Som hun sagde ville det nok være bedste bare at ta en kold tyrker, jeg burde ikke få bivirkninger af det, og jeg burde kunne komme ud af dem utroligt let, som hun sagde.

En dårlig ting hun kom med, var dog at hun havde fået job tæt på sin bopæl, og derfor stoppede d. 1/9-2009. ÆV!!! Fordi hun virker utrolig sød og symptatisk, og jeg kan rigtigt godt lide hende. Men altså – ihhh – hver gang der sker noget godt for mig, så forsvinder de ud af mit liv igen… Nu vil jeg prøve at holde mit straight til medicinen, og se at komme så langt ud af Truxal og Efexor inden hun stopper, som det hele tiden har været planen, er på laveste dosis på begge præperater pt. Og det har jo hele tiden været planen, som bare nu blev udsat i 8 mdr.

Men nu føler jeg at jeg er faldet godt til i Roskilde, og jeg føler det kunne være et godt sted at ta fat med det psykiske lige nu. Og så håber jeg altså at jeg får noget mere energi, når truxalen er totalt ude af min krop, jeg er sikker på at det er den som sløver mig til at sove 12 timer i døgnet, og til at sove til middag også….. Jeg har nemlig rigeligt at se til, så det er ikke fordi jeg keder mig….

I aften skulle jeg f.eks. have været i strikkeklub, og jeg havde glædet mig helt vildt, og havde ting jeg skulle have haft med til Linda, men jeg vågnede først her 18.15 ca. og skulle have været der kl. 19, det er kun for et par timer, så hvis jeg virkelig skulle have haft noget ud af det, skulle jeg været taget afsted kl. 17. Hmm – men hvad lavede jeg der? Sov!

Igår ville jeg også vildt gerne have været med Drop-In ud og bowle, set nogle nye mennesker, men ak nej, det blev det heller ikke til. Nu skal jeg ikke noget i nogle dage, hvilket måske også er rart nok når nu jeg skal ud af truxal, hvis jeg skulle blive skidt tilpas.

Min mor kigger dog lige forbi i morgen, og vi skal ordne nogle ting, men ellers mener jeg resten af ugen ser fri ud, hvilket jeg glæder mig megt til. Bare at være mig selv herhjemme, og slappe af – læse bøger, opbygge mere energi, og bare lade op til næste gang jeg skal noget.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Psyken og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

