Tandlæge, venindebesøg & Melodi Grand Prix


Her kommer en lille update på de sidste 5 dage, jeg er lidt bagud, så det bliver et lidt blandet indlæg dette her. Efter jeg havde været hjemme hos Laura i tirsdags, og netop havde siddet og pralet af at jeg aldrig sov til middag længere….. ja, så har jeg stort set været SÅ træt hele tiden, og føler bare at det hele har været lidt uoverskueligt pga. trætheden. Utroligt som det kan vende på et split sekund.

Anyways, onsdag og torsdag havde jeg blot hjemmedage, hvor jeg ikke rigtigt lavede det store. Stenede tv, var på nettet, strikkede, og sov.

Fredag var jeg så til min årlige tandlæge eftersyn inde ved Kongens Nytorv i København. Jeg havde en halv aftale med Laura da jeg tog hjemmefra, og det holdt også, hun havde taget en veninde med – som jeg ikke havde mødt før, men hun var utrolig sød og nem at tale med. Så jeg faldt hurtig ind i deres veninde-snak 😉 Vi tog ud og spiste, på Laura’s stamsted, nemlig der hvor vi spiste sidste gang vi var i KBH på strøgtur, og hvor hun har været nogle flere gange også. Vi satte så Laura’s veninde af ved toget på hovedbanen kl. 14.45, og så stod vi der, med håret i postkassen – fordi, som mine læsere nok ved, har både Laura og jeg jo mimre-kort. Og må derfor ikke rejse på togkortet mellem kl. 15-17 hver dag. Så vi måtte pænt vende tilbage til strøget, og der var altså heller ikke noget ‘problem’, vi gik ned til Rådhuspladsen, fik kigget en del efter en jakke til Laura, men fandt ikke den helt rigtige. Så endte vi i Anold Busk boghandel. Der var bla. nogle utroligt flotte notesbøger, som jeg nu ærgre mig over at jeg ikke købte. Og i dette øjeblik, får jeg lige pludselig en tanke om, om der mon findes en sådan butik her i Roskilde, måske ude i Centeret? Hmm…. må undersøges, og så skal der købes en notesbog til MIG! *Weee* fordi de var så skønne og flotte….. utroligt unikke, gammeldags stil og det hele. *Smukt smukt*

Lørdag var jeg på biblo og hente nogle bøger, og bagefter på loppemarked i Roskilde Domkirke, det var drengekoret som holdt det, det var meget godt, men synd for dem at det regnede stort set hele dagen. Senere om lørdagen, var jeg hjemme hos min far og hans kæreste, sammen med min farmor og farfar. Det var rigtigt hyggeligt, og det var skønt at se Melodi Grand Prix, jeg holdt personligt med Portugal, det var nr. 06, og det var en flower power sang efter min mening. Men som alle ved var det jo Norge som vandt melodi grand prix’et. Og den var altså også god den sang, ingen tvivl om det 🙂

Da jeg skulle til at hjemad, havde jeg det bare SÅ skidt, jeg havde jo kikset med min medicin her for 14 dage siden, hvor jeg havde helt glemt at ta’ den i et helt døgn, nu her natten mellem fredag og lørdag, tog jeg den først kl. 4, da det først var der – efter et par timers søvn, at jeg kom i tanke om den. ÆV osse, tænkte jeg – fordi jeg havde en lang dag foran mig, og når jeg tar det så meget senere, så påvirker det mig længe efter. Døgnrytmen bliver simpelthen forskudt. Men jeg tog den, fordi ellers vidste jeg at min dag ville blive et helvede, som for 14 dage siden. Men jeg havde så vildt træng efter min medicin lørdag aften, men nægtede at ta den før jeg var hjemme, og det melodi grand prix sluttede jo først efter midnat, og ihh – jeg ville bare hjem. Men de andre ville jo se det færdigt, og jeg måtte pænt vente, hvis jeg ville ha et lift. Og det ville jeg gerne, da jeg havde totalt tegn på influenza, jeg frøs, svedte, havde kvalme, var radbrækket i alle led og lemmer, hovedpine, og ja, bare totalt skidt. Min farmor kørte mig så hjem, og jeg var vel hjemme ved 1 tiden. Og jeg frøs så meget, at jeg sov med tøjet på, og bare tog tog min medicin, og så på hovedet i seng.  Gudskelov havde jeg det langt bedre da jeg vågnede dagen efter, alle tegn på influenza var væk (det var jo heller ikke influenza, men blot medicin trang, det vidste jeg inderst inde også godt).

Så søndag tog jeg ud til Linda, selvom at trætheden stadig var der, så tog jeg mig sammen, og tog afsted, det var utroligt svært, og jeg udsatte det flere gange inde i mit hoved, men jeg er glad for at jeg tog afsted, fordi Linda og jeg havde en dejlig eftermiddag sammen. Bla. hjalp jeg hende med at sætte sin nye blog op, nemlig ‘Linda’s Netsted‘ – ta et kig ind forbi, der vil komme en masse om hendes rejser, strikning & hækling og hvad hun ellers finder på at skrive om. Bagefter lavede vi teposefoldninger, jeg fik bla, lavet 9 rigtigt flotte, og Linda fik lavet et bryllupskort, og nogle alm. kort. Senere spiste vi lidt mad sammen, og bagefter tog jeg hjem, var hjemme ved 20 tiden.

Idag måtte jeg en tur ned i Fakta, for at overhovedet få morgenmad, jeg havde bare intet i huset. Jeg var flittig, fordi jeg tog både glas-konserves med til glas-containeren på vejen, og flasker med til fakta’s flaskeautomat, og tøj med til genbrugsbutikken som ligger lige ved siden af fakta. Så fik jeg handlet ind, og kunne komme hjem, og få lidt af spise.

Ellers har jeg sovet til middag idag (igen!! æv), og så har jeg siddet og kigget lidt på nettet, har dog også fået støvsuget, men det er vidst også det. Jeg burde have været ude og bowle i aften, men havde ikke helt overskuddet – så er ikke taget afsted, det var Drop-In som bød på bowling.

Anyways, det var lidt om de sidste 5 dage. Vildt hvis du stadig læser med, så skal du sku ha’ et klap på skulderen, fordi dettte indlæg rundede 1.002 ord.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Psyken og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Tandlæge, venindebesøg & Melodi Grand Prix

  1. ~Laura~ siger:

    Jeg fortjener et klap på skulderen for jeg læste det hele *G* Dejligt med en update – tillykke med det nye design (igen)

  2. Solsikkens-Sang siger:

    *Klapper dig venligt på skulderen* Thi hi….. og tak for tillykke – det er nok skiftet ud inden næste indlæg, hvem ved, synes aldrig at blive helt tilfreds med designet….

Skriv et svar

