Hverdagen

Hygge-dag hos Moar


Torsdag ryddede jeg en del op herhjemme, og fik gjort lidt rent og sådan. Men kom i tanke om at jeg manglede kattemad, hvis det skulle holde hen over weekenden. Og ringede til min mor efter assistance, det er nemlig en 7,5 kg’s pose jeg plejer at købe, hvis man skal ha det rigtigt billigt, skal man købe meget ad gangen.

Min mor foreslog så at jeg tog med hjem til hende, efter vi havde købt kattemad, så jeg pakkede lidt ting, og så kørte vi hjem til min mor. Hun havde brug for at jeg hjalp hende med at få lidt styr på hendes papirer og mapper. Og det ville jeg gerne hjælpe med, jeg elsker jo at have orden og sådan.

Vi tog de mapper der var totalt kaos i, med ind ved sofabordet, og så sorterede vi ellers så, det var mere logisk sat sammen, forskringer for sig, transport for sig, bank osv osv. Vi fik fatksik gjort et rigtigt godt stykke arbejde. Og mens min mor lavede mad, fik jeg skrevet nye forsider til mapperne, så man kan se hvad der er indeni dem. Faktisk blev vi så ivrige med at lave det hele, at vi fik brændt noget af sovsen på, hehe….. men det øverste var da til at spise, så det fik vi.

Bagefter gik vi ind og sorterede mine mors bøger, der var bla. en hulens masse madopskrifter – som jeg straks tænkte på Laura – hun har fået en manin med at samle på madopskrifter, og klipper og klistre ud fra ugeblade og sådan. Så jeg tænkte hun nok ville blive ellevild, hvis hun fik disse kogebøger også…… Der er en hel del. Og nu kan hun se på dem, om hun er interesseret, så skal jeg bare finde ud af at få transporteret dem hjem til hende 🙂

Senere satte vi os og fik sat alle min mors noder på plads, de skulle deles op i Dansk – Engelsk – Julesange. Og derefter alfabetisk. Det tog en del tid, men det var dejligt for min mor når vi var færdige.

Nu er det bare at bevare gejsten, og få lavet det samme system hjemme hos mig selv. Jeg burde sådan en dag, som idag, hvor jeg ikke har så mange andre planer, sætte mig, og få lavet styr på mapperne….. Jeg har jo en hel del, og nogle af dem, er der også et værre rod i. Især efter jeg delte Kims og mine mapper, så blev det hele bare lidt rodet, og ikke sat så logisk sammen længere. Og jeg ER et ordensmenneske, og kan godt lide orden. Det er noget som kan føles som rod indei mig, når der er rod i min lejlighed mm.

Men har også lyst til at ligge og læse idag, så er dybt i dilemma….. hygge og fornøjelse, eller arbejde med mapperne…… hmmmm…… what to do then….. Måske jeg skulle starte med mapperne, og belønne mig selv med en god bog senere?

Igår da jeg vågnede hos min mor, så vi lidt tv. Og bagefter kørte vi på 2 små loppemarkeder i Roskilde, det ene sted fandt vi lidt, bla. et super fedt termometer til at sætte en ledning udendørs ud af vinduet, og der var også indendørs temperatur osv. Det er langt federe end det jeg har nu, og så kostedet det en flad tyver. Det andet sted var der mange fristende ting, men vi købte ikke noget.

Senere på aftenen hørte jeg “Engle og Dæmoner” på lydbog. Jeg vil gerne nå at høre den inden min far og jeg skal i biffen og se den – den udkommer vidst allerede i næste uge, onsdag eller torsdag mener jeg det er. Så det glææææder jeg mig til *S* Imens jeg lyttede strikkede jeg lidt på min knagerække-strik. Det er jo et projekt man kun kan lave herhjemme, og ikke tage med, da det fylder så meget.

Dagen idag, puha, ingen planer på en høj-hellig-lørdag. Hmmm….. alle muligheder ligger åbne. Og hvad skal man lave? Tjah…. tror nok jeg skal finde på noget, om ikke andet er der altdi det mapper der der spøger i horisonten. Måske jeg finder ud af i løbet af dagen, hvad jeg skal finde på.

I morgen skal jeg selvfølgelig være sammen med min moar – da det jo er Mor’s dag i morgen søndag. Glæder mig rigtigt meget til at se hende, og resten af familien 🙂

Skriv et svar

