Cykeltur around in Roskilde


Pyyyha – hvor har det været varmt udenfor idag, og de lover skønt vejr hele resten af April *weeee* hvor heldig har man lov at være…. Det er skønt at vejret er godt, misforstå mig nu ikke…. men at blot være ude og cykle, puha, så får man det altså med varmen.

Jeg sov længe idag, faldt faktisk i søvn på sofaen tidligt i går aftes, og var helt radbrækket og ør i kroppen da jeg vaklede over i sengen ved 23 tiden. Med det resultat at jeg var vågen op til adskillige gange i løbet af natten. Og som så resulterede yderligere i at jeg havde svært ved at vågne og komme igang med dagen.

Men jeg nåede da også kun lige op, så kom min kære mormor forbi, hun cykler jo i Roskilde med de blinde (på tandemcykel) hver mandag. Og plejer at kigge ind forbi mig på hjemturen. Men hun kom allerede forbi ved 12 tiden idag, fordi hun skulle have fornyet sit kørekort hos lægen, da hun for ikke så lang tid siden er fyldt 70 år. Men da hun allerede havde været hos lægen, og denne havde sagt at det ældre billede hun have, kiggede hun ikke ligeud på, og så ikke alvorlig nok ud (ifølge de nye kørekort og pas regler). Jamen så måtte hun ned i Roskilde centrum og få lavet et nyt billede.

Dernest kom hun så hjem til mig, og vi kørte tilbage til hendes læge, og dernest op hos “borgerservice”, hvor hun så langt om længe fik udfyldt de sidste papirer, så hun kan få sit kørekort.

Da jeg nu alligevel sad i kø oppe ved “borgerservice” – så trak jeg også et nummer, for at spørge pensionsteamet, om jeg kunne få et slags bevis på at jeg er førtidspensionist. Jeg har dog fået et til HUR-Trafik, så jeg kan få mit “mimre-kort” for pensionister til tog og bus. Men altså, jeg kunne jo ikke bruge dette til at vise frem, hvis f.eks. et museum eller andre serværdigheder, havde pensionist-rabat. Men dette fandt hun et bevis på, og printede det så ud, og jeg fik det med i en fin plasticlomme. Og det er ikke større end det kan ligge i min pung. Lige sådan et jeg længe har ventet på at få. Så jeg kan få noget rabat, når jeg alligevel er ude.

Derefter kørte mormor og jeg så ned i en skobutik i byen, og købte et par sandaler/pæne sko i sådan noget hæklet-agtigt-noget. De er sorte, og jeg købte at par magentil sidste år bare i hvide, og dem blev jeg ret glad for. Men sidste år var jeg for sent ude, og derfor havde de dem kun i hvide, og jeg ville allerhelst ha dem i sorte. Og *weee* det fik jeg så i år. Og til den dejlige pris af 90 kr. Det er jo helt vildt billigt for et par sko.

Vi skildtes så  – mormor og jeg, og jeg kørte hjem. Jeg har så bare siddet og lyttet til “Mænd der hader kvinder” af Stieg Larsson. Jeg nåede at høre den færdig idag, og nu vil jeg så fluks gå igang med 2’eren. De er simpelthen så gode de bøger. Imens har jeg hæklet på larver. Og ellers bare nydt dagen herhjemme 😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Cykeltur around in Roskilde

  1. ~laura~ siger:

    Nu skal vi to pensionister rigtig ud med vores mimrekort og have rabatter!!! *G*

    (dog først onsdag – jeg skal have lavet mit mimrekort først)

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – ja det er godt at vi begge har fået vores pension, så om ikke andet kan bruges til at få RABATTER!!!

    Selvfølgelig er der en grund til at vi har fået den, i og med at vi ikke kan passe et alm. arbejde. Men det skal jo ikke forhindre os i at tage rundt og se os omkring i hovedstadsområdet.

    Glæder mig til at du får lavet dit mimrekort, jeg vil glæde mig til at du kommer ud og ser min lejlighed….. Vil så gerne vise dem frem til dig 😉

Skriv et svar

