En blandet landhandel


Der skal ikke mange forsømte dage til, før sådan et blog indlæg kan blive en ordentlig blandet landhandel. Og dette er et af slagsen.

Vil starte i midten af sidste uge, med at fortælle hvad jeg dog har bedrevet siden sidst 🙂 Farmor kørte mig jo hjem efter jeg havde overnattet hos hende, og vi havde holdt “nisse-aften” om tirsdagen. Jeg stenede egentligt bare tv, hele resten af dagen. Mest serier og den slags.

Torsdag var der tid til at få vasket lidt tøj, og det blev så gjort i stor stil, fik da ordnet et par maskiner. Fredag kom min far herhjem, vi skulle bla. lave lidt skatteopgørelse, da der var kommet et par ændringer der. Senere kiggede min mor forbi lidt om eftermiddagen, og om aftenen var Maria her. Vi var en tur på ‘Vivaldi’ og spise, det var ganske hyggeligt, men det var med stor kamp, vi fik genereret et bord i Roskilde. Alt var næsten optaget. Men det lykkedes, og vi fik noget lækkert mad, som man altid gør på ‘Vivaldi’.

Lørdag kørte jeg med stor gejst ned mod Stændertorvet i midten af Roskilde. Og tjah, jeg blev godt skuffet, der var jo hovedsageligt kun folk der soglte kongeligt porcelæn. Bevares der var da et par få private boder, med ‘ragelse’ som jeg godt kan lide at luske rundt og kigge på. Og så var der selvfølgelig alle grøntsags, blomster, brød og osteboderne. Men det var ikke nær så godt som jeg havde troet (loppemarkedsmæssigt altså). Anyways, jeg kørte så en tur i netto, og købte nogle dejlige jordbær, de smagte bare mums, med sukker og mælk på. Søndag sad jeg mest bare og slappede af foran puteren, fik da chattet en hel del.

Mandag kiggede min mormor forbi, det var ganske hyggeligt, fordi jeg ‘opdagede’ at der lå den smukkeste park lige omme i min baghave. Det tar under 5 min. at gå derned, og nu har jeg boet her i knap 5 mdr. og har altid troet at det bare var et stykke græs, og ikke andet. Men der er både sø, og flotte træer at kigge på. Så der vil jeg spendere noget mere tid ovre i, det er helt sikkert.

Tirsdag i denne uge, var jeg så inde til strikkeklub på Nørrebro – det var kanon hyggeligt at se strikketøserne igen. Jeg savner dem så meget i min hverdag, og vil benytte mig af at det nu er længere tid lyst, og at jeg derfor ikke er så bange for at ta hjem sent om aftenen fra strikkeklub. De er nemlig nogle dejlige kvinder at ha’ i sit liv 😉

Onsdag kom der en hjem til mig fra Psykiatriordningen i Roskilde, hun skulle tale med mig, omkring at få noget hjælp herhjemme, i min hverdag. Og det gik ganske godt mødet, jeg fik bla. udfyldt en ansøgning, og nu må vi så se hvad der sker. Men vi talte også en masse om de to væresteder som jeg allerede kendte noget til. Nemlig “Drop In” og “Ringhjørnet” mener jeg det hedder, som begge ligger her i Roskilde. Jeg ville nemlig gerne ha’  nogle steder at ta’ hen, hvis min hverdag skulle blive for ustruktureret. Og indtil nu, har jeg været en tur i Drop in, det gjorde jeg i onsdags, efter hun havde været her. Må sige der skulle noget overvindelse til, og nogle blide ‘puff’ fra Laura, i den anden ende af MSN. Men jeg kom derhen, og det var jo ganske søde mennesker der var dernede, og jeg havde en kanon hyggelig aften.

Torsdag var jeg sammen med min mormor igen, vi kørte en tur på cykel ned til Roskilde Havn, det var ganske hyggeligt, vi fik en is, og sad længe på en bænk dernede, og kiggede på ænder, og fik en rigtig god snak.

I fredags var jeg nede ved ‘Prindsen’ og se min kusine, ankomme sammen med alle de andre fra hendes klasse i Galla-kjoler og smokings. *Woaw* siger jeg bare, hvor var de bare utroligt flotte. De skulle så efter vi havde stået – som de bedste papparazzier vi nu engang var – ind og spise på ‘Prindsen’ og spise fin middag, i andledning af at hun nu har gennemført sin 3 årige uddandelse, på handelsskolen. Bagefter tog jeg med resten af familien ned på ‘Vivaldi’ og spiste, og det var ganske hyggeligt – as usual.

Igår var jeg en tur nede i byen igen, der var nogle loppemarkeder jeg gerne ville kigge på, og der var da også en del ting der var int. men købte ikke rigtigt det helt vilde.

Idag har jeg været med min far og hans kæreste en tur ovre i parken. De ringede kl. 12 og spurgte om jeg ikke havde lyst til at ta med derover. De havde lavet lidt mad, og så kunne vi spise det derovre, det sagde jeg så ja tak til. Er næsten lige kommet hjem derovre fra.

I aften har jeg ikke rigtigt nogen planer. Bare slappe af og nyde livet 😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til En blandet landhandel

  1. ~laura~ siger:

    Dejligt med en opdate – lyder til du går og hygger dig ganske fint helt derhenne i det roskilde som er mange millioner kilometer væk fra hvor jeg bor *G*

    Varmt knus

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Jo tak jeg hygger mig fint i Roskilde, det er et skønt sted. OG så langt væk er det nu heller ikke, du skal bare se at få lavet det mimre-kort, så du også kan besøge mig.

    Og langt om længe se hvordan jeg bor, og se Roskilde by. Ved godt du kender den lidt, men det kunne da være hygsomt hvis du kom heeeeeeeele den millioner kilometer lange vej herud *GGGG*

    Savner dig nemlig 🙂

    Knus

Skriv et svar

