Forårs nisse aften


Jeg tog lidt sent hjem til nisse-aften – da jeg egentligt var ret træt, og ikke orkede at tage derhjem. Men så chattede jeg med min kusine og hun synes jeg skulle ta’ hjem til Farmor og lave nisser også selvom at jeg ikke orkede det rigtigt.

Nisser – tænker du så nok?!? I APRIL MÅNED!!!! Ja, den er god nok😉 Vi holder jo julemarked for Terre Des Hommes – Hedehusene Arbejdsgruppe, i starten af november måned hvert år. OG skal der være nisser nok, jamen så er vi nødt til at starte allerede i februar måned. Dvs. vi holder en pause fra julemarkedts afslutningen i november, og frem til februar måned ca. Men ellers laver vi nisser året rundt (næsten).

Jeg har er så med hver 14. dag når vi mødes og snakker og nørkler imens. Det er som regel rigtigt hyggeligt. Også selvom alle de andre er pensionister stort set (dog med den rigtige alder som pensionister nu har). Og ikke førtidspensionister ligesom jeg selv. Men jeg hygger mig godt i deres selskab.

Jeg kom så derhjem ved 18.30 tiden, der var kun kommet 2 før mig, men jeg “plejer” jo at ta’ derhjem allerede tidligt på eftermiddagen, men da jeg var lidt doven i tirsdags, så tog jeg lige en lur, og var længere tid om at komme ud af døren end sædvanligt.

Men er glad for at jeg kom afsted, det må jeg sige. Jeg fik lavet nogle “muse-ører”, der skulle først klippes 20 stk. grå ører, og 20 stk. hudfarvet til det som er inde i ørene. Og så skulle de to filt-stykker limes sammen. Det var hvad jeg nåede i tirsdags.

Så for at det ikke skulle være løgn, fik vi æbleskiver – dog uden gløgg. Jeg valgte så at sove derhjemme, fordi jeg var godt træt, og ikke orkede at tage hjem igen. Selvom at farmor tilbød at køre mig, ville jeg hellere overnatte, og så kunne vi også hygge os lidt dagen efter.

Men det blev alligevel ikke til så meget hygge dagen efter, da min faster skulle have ordnet noget med at få afhentet hendes bil, og ja, det skulle farmor så hjælpe hende med, så hun satte mig blot af i Roskilde, ved Kvickly, og så gik jeg op til posthuset med en pakke, og så kørte jeg hjem på cykel bagefter. Ville egentligt gerne have været nede på torvet og kigge en tur, da der jo er torvedag hver onsdag og lørdag.

Men måske jeg når det i morgen, hvem ved? Ellers når jeg det vel en anden dag. Det skulle være så hyggeligt når der er noget nede på stændertorvet. Der er både grøntboder, blomsterboder, og loppeboder. Hvilket jeg jo elsker, det sidste.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

3 svar til Forårs nisse aften

  1. Deborah siger:

    Dejligt at høre du nyder livet. Det har du fortjent ovenpå alting. Sig mig lige, er det en fejl, at du skriver, du bor i Kbh.’s-området? For i mine øjne er Roskilde altså ikkke det, men det kan være du har glemt at rette? Rigtig god weekend!

  2. Tine siger:

    Det kan jo være, at vi en dag kan gå ned til tovedag først på Hestetorvet og derefter på Stændertorvet ?

    God weekend til dig.

  3. Solsikkens-Sang siger:

    @ Deborah – Tak for din kommentar. Det er en fejl jeg har glemt at rette at jeg bor i Roskilde nu. Men nu er fejlen rettet. Rigtig god weekend til dig også🙂

    @ Tine – Det kunne være rigtigt hyggeligt at gå en tur ned over torvene🙂 Du siger bare til. Hvis jeg er hjemme i morgen regner jeg med at cykle en tur derned. Men vil gerne med dig en dag også🙂 Rigtig god weekend til dig også🙂

Skriv et svar

