Vikingeskibe & Roskilde Domkirke


Idag har jeg været på rundtur i Roskilde, sammen med min far, hans kæreste, og hendes 3 børn med kærester. Det var en rigtig dejlig tur, hvor jeg bla. fik set Vikingeskibene som jeg ikke rigtigt havde set på den måde før. Vi fik nemlig en guidet rundvisning, på engelsk, da de jo alle er fra Romænien, og ikke alle forstår dansk fuldt ud endnu. Men det var fint nok, jeg forstod skam godt hvad guiden fortalte.

2009-04-11-vikingeskibsmuseet13

Der var utrolig mange smukke ting at se på, og ja, det var bare utroligt spændende at være og se Vikingeskibsmuseet. Udenfor var der 5 både, prøvet at lavet præcist som dem de havde fundet ved Roskilde Fjord. Det var utroligt at se dem først indenfor, og dernæst gå udenfor, og så se dem igen, i vor tid, at de virkelig havde bygget dem igen.  Helt vildt at se.

2009-04-11-vikingeskibsmuseet02

Ovenstående er så et af de gamle skibe, sikke et arbejde det har taget dem at samle alle de små dele.

2009-04-11-roskilde-domkirke05

Domkirken med helt blå himmel, er der noget skønnere ? – Det er altså en utrolig flot kirke, også indvendig.

2009-04-11-roskilde-domkirke07

Hvor vi selvom at der ikke var besøgstid for museet fik lov at komme derop, en af de andre var fræk nok til at spøge, om det kunne lade sig gøre, og det kunne det godt. Så vi kom op og så museet, og domkirken oppe fra. Dog ville jeg gerne have været helt oppe i tårnet, men det tror jeg ikke sådan man ‘bare’ lige kan komme.

Men hold da op en skøn tur, og sikke meget frisk luft jeg har fået idag. Vi sad nemlig udenfor og spiste vores frokost, det var helt vildt dejligt vejr, selvom at det blæste en hel del ude ved vandet.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

