Langfredag i strikke-quinderne’s tegn


Langfredag var jeg så heldig at strikke tøserne havde lyst til at holde en dejlig påskefrokost. Så jeg satte kursen mod Vanløse hvor det blev holdt hos Lene. Først besøgte jeg Kim en halv times tid, og så gik jeg over til Lene.

Jeg var den første som kom derhen, og Lene og jeg hyggede os bare indtil de andre kom. Så fik Lene og Helle anrettet nogle ting ude i køkkenet, mens Linda og jeg satte os i stuen og hæklede lidt. Senere ankom Annette, og vi satte os til bords.

Det var kanon god mad, og der manglede bestemt ikke noget som helst. Vi fik rigtigt tøse-snakket, og der var meget jeg kunne høre, som jeg var uopdateret med. Desværre – kan jeg kun sige, fordi grunden til det er min egen. Jeg har ikke været med i strikkeklubben siden december. Jeg flyttede jo så i Januar, og ja, så har jeg bare ikke kunnet tage derind, fordi det har været utroligt mørkt når jeg skulle hjem og sådan. MEN – nu ser jeg lysere på det, det er nemlig blevet mere lyst om aftenen – og så vil jeg igen tage ind mod strikkeklubben, og deltage hver 14. dag. Det burde jeg kunne overkomme – ikke? Jeg savner jer jo – helt vildt meget…!!!

Men jeg blev opdateret hver gang jeg faldt ud, og ikke kunne følge med i deres snak, det var de gode til, at lige sige, nå ja, men det var også fordi – sådan og sådan…. Der var en del sladder og pludren hen over bordet mens vi spiste, og det var kanon hyggeligt, men det har jeg vidst allerede nævnt et par gange.

Bagefter satte vi os over til sofabordet, og der blev der serveret Bailey’s til strikketøjet. *Mums* det var lige noget jeg kunne bruge. Jeg fik da hæklet en del på mine grydelapper mens jeg var der, men må indrømme at jeg også fik lyttet og snakket den HEL del……

Jeg måtte vente 10 min. på toget i Vanløse da jeg skulle hjem, men tænkte ikke så meget over det, tænkte bare på at nyde tiden og lytte til musik, og hjem skulle jeg jo nok komme. På Valby passede det perfekt sammen, jeg nåede lige at springe på toget mod Roskilde, godt nok måtte jeg stå op hele vejen, da det var toget mod Esbjerg, og alle pladser var reserverede, men anyways, det var fint nok. Jeg var hjemme allerede ved 21 tiden.

Tak for en SKØNNO dag tøser.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Langfredag i strikke-quinderne’s tegn

  1. Lene siger:

    Tak for rigtig hyggelig dag, søde.

    Til Info så drak vi en hel flaske Baileys………. ;0)

    Glæder mig til at se dig næste tirsdag.

    Knus

    Koen fra Vanløse.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Lene – En HEL flaske? Neeeeej dog – hmmm….. måske vi alle blot var i godt selskab?!? *Smiler Sødt*

    Og selvtak for en hyggelig dag, jeg nød det i fulde drag. Det var ALT for længe siden jeg havde set jer alle sidst.

    Håber jeg kan holde ved, og komme næste tirsdag.

    Knus og kram fra Henriette

Skriv et svar

