Intet varer evigt…


… heller ikke kærligheden. Det går ikke altid som man vil nogle gange, og heller ikke denne gang. Det gik simpelthen for stærkt alt sammen for mig, jeg kunne slet ikke følge med, og måtte til sidst hive i håndbremsen, og sige stop. Det var ikke med min gode vilje jeg gjorde det, men jeg følte jeg blev nødt til at passe på mig selv. Så jeg ikke havde risiko for at gå ned på at jeg ikke kunne følge med i det tempo, jeg blev nødt til at køre i.

Jeg skrev jo også et indlæg umiddelbart før jeg mødte ham, om at jeg gerne ville være single i noget tid, inden jeg fandt en ny kæreste, men som jeg også skrev, kunne man jo ikke sige fra hvis der pludselig skulle dukke noget interessant op på kærestefronten.

Men altså, ja – det skal bare tages i et stille og roligt tempo næste gang – når/hvis der bliver en næste gang. Det gør der jo nok. Men som jeg har skrevet tidl. så vil jeg utroligt gerne lære at bo alene, og finde mig selv, det nåede jeg jo helt ærligt dårligt nok, jeg boede her alene præcis 1 måned efter jeg flyttede fra Kim, før jeg mødte en ny kæreste. Og ja, det var sku hurtigt, men jeg troede jeg var klar til det, så jeg sprang ud i det. Ja, det gjorde jeg – men når jeg så pludselig ikke kan følge med længere, og måske slet ikke “har fundet mig selv, og der hvor jeg bor nu” så er det altså utroligt svært at rumme et andet menneske også. Og så  især så tæt på én.

Men jeg er fortøstningsfuld, jeg har stadig mine gude skønne veninder, som holder med mig, af mig, og elsker mig for den jeg er. Og dem vil jeg ikke bytte for noget andet i denne verden. Desuden har jeg min skønne familie, som også bakker mig op, det ved jeg de vil gøre. Så egentligt er jeg et meget priviligeret menneske. Synes du ikke?

Kærligheden?!?

Den skal nok komme, jeg vil prøve at lade være med at “skynde på den”. Og bare lade den komme til mig, når tid er – OG når jeg selv føler jeg er klar til den…

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Intet varer evigt…

  1. Tine siger:

    Det kommer ikke bag på mig, for jeg kunne mærke på dig, at du faktisk gerne ville prøve at bo alene og finde dig selv, før du igen skal være en del af et par, men derfor glædede det mig nu alligevel, da du fandt “mr. Right”. At det så bare ikke var på det rigtigt tidspunkt, det kunne jo hverken du, ham eller nogen som helst anden vide.

    På mig virker det som om, at du ikke er ked at brudet, forstået på den måde … at det var dig selv i et forsøg på at passe på dig selv da sagde: “Stop ! Jeg vil af for jeg kan ikke følge med” og i det kan jeg fornemme, at du allered er ved at finde dig selv, for du ønsker ikke, at det er andre det sætte dagsorden for dit liv.

    Jeg håber, at mine tanker give bare lidt mening.

    Vi har haft “glæde” af min Skats farmor i de sidste par uger, da hun har fået det værstelig dårligere og vi ikke helt kan finde ud af, hvad vej det kommer til at gå denne gang. Derfor har jeg desværre heller ikke haft det helt store overskud til at være noget fore mine “blog” venner, men jeg skal nok vende tilbage og hvis du har brug for mig … så ring eller skriv eller send en sms.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Tusind tak for din kommentar, langt hen af vejen, har du altså ganske ret i det du skriver. Dog vil jeg sige, at jeg er ked af at det ikke gik mellem os, MEN til min forsvar vil jeg også sige, at timingen bare ikke var korrekt.

    Jeg var simpelthen ikke klar. Jeg havde ikke fundet mig selv endnu, jeg var ikke klar følelsesmæssigt, til at indvoldvere mig fuldt ud i et andet menneske. Og det er syndt, især for ham. Fordi jeg har det rigtigt dårligt med det som er sket. Men kan ikke ændre på det desværre.

    Er ked af at høre om din skat’s farmor, håber hun klarer den. Det er ikke særligt godt ikke at kunne spå i fremtiden. Men jeg håber og ønsker det bedste for jer.

    Du skal ikke have dårlig samvittighed over at du har forsømt “Blot-verden” men altså sådan er det, når man har andre ting at tænke over.

    /Henriette

Skriv et svar

