Boserup skov & Farmor’s blomster have


Skærtorsdag var jeg i skoven med min farmor, farfar, min far og hans kæreste. Det var en rigtig skøn dag. Egentligt skulle vi blot hjem til farmor og farfar til påskefrokost, men i stedet blev det til en tur i skoven først. Og sikke et pragtfuldt vejr det var.

2009-04-09-boserup-skov081

Jeg fik bla. taget en hulens masse billeder, og deres hund “Tarzan” hoppede gladeligt i det kolde vejr, ja – jeg selv skulle altså ikke nyde noget, fordi det var godt nok koldt. Vi satte os på en bænk, og drak lidt vand og øl, og hyggede os, mens “Tarzan” sprang rundt ude i Roskilde Fjord.

2009-04-09-boserup-skov221

Der var utroligt mange smukke blomster derude, og ja, helt vindstille, så det var bare så dejligt at være afsted. Vi var ude at gå i omkring 2 timer, før vi vendte snuden hjemad, og sikken en appetit vi havde bygget op. Vi var i hvert fald godt sultne da vi kom hjem. Hvilket jo var heldigt nok, når min kære Farmor diskede op med alverdens skønne ting til en dejlig påskefrokost.

2009-04-09-boserup-skov261

Ja der manglede i hvert fald ingenting. Og min fars kæreste som jo er fra Romænien. Hun nød det i hvert fald også, det var hendes første ‘danske påskebord’ – og selvom at vi måtte forklare lidt hvad der egentligt hørte sammen osv. så gik det vidst meget godt for hende selv, at finde ud af det hele.

2009-04-09-farmors-have091

Ude i farmors have der faldt jeg over nogle skønne blomster, som jeg lå med hovedet helt nede ved fliserne for at ta’ – synes selv resultatet blev meget godt.

2009-04-09-farmors-have161

Ovenstående – synes jeg f.eks. falder helt vildt fedt på. Lys i baggrunden, men ingen lys i forgrunden. Jeg tog mange mange flere, men det var kun et udpluk der kom her med i bloggen.

2009-04-09-farmors-have211

Dette er blomsten fra min fars kæreste til min farmor som værtindegave, en Orkide, og er den ikke også bare skøn?

2009-04-09-farmors-have271

Det sidste billede jeg vil bringe her, er et billede af den buket blomster min farmor og jeg plukkede i skoven. Utroligt smuk også.

Alt i alt en dejlig skærtorsdag i dejligt selskab.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

