Venindehygge hos Laura


Jeg og Laura havde en aftale om at vi skulle på tøse-hygge-strøgtur, men Laura meldte strøg-turen fra, pga. hun havde slæbt på nogle meget tunge stole hjem fra Jysk dagen forinden. Og dermed havde ondt ALLE vegne…..

Jeg valgte så lidt spontant, at blot tage helt hjem til hende, blot for også at prøve hvor lang tid det mon tog, og det tog præcist en time. Hvilket ikke var så galt, hun bor i Brønshøj, hvor man skal med bus fra hovedbanen eller nørreport, fordi der ikke kører toge ude ved hende. Ingen metro, ingen S-tog. Så jeg hoppede på en 2A på hovedbanen, og så havde vi aftalt at vi skulle mødes oppe i garnbutikken, men det blev lidt mere underholdende end som så, fordi pludselig da jeg kørte forbi Laura’s stoppested, og så hun stod derude, og ikke gik ind i bussen, fattede jeg ikke en dyt, men min bus, den drejede altså af, og kørte ikke videre som den skulle efter min mening. *hehe* Så Laura spænede efter mig, og jeg fik hurtigt trykket stop, og så kom jeg af, og vi gik et stoppested tilbage, og kom på den rette bus, igen på vej mod garnbutikken.

Jeg fik købt nogle skønne billige bomuldsgarner, til kun 10 kr. nøglet. Det fåes jo stort set ikke billigere. Så jeg købte lige 6 nøgler. Ellers holdt jeg mig i skindet og købte ikke mere i garnbutikken😉 *Ser super stolt ud*

Så gik vi lige en tur i Føtex, for at handle det sidste ind til aftensmaden, kagen der skulle indtages på altanen, og ikke mindst Laura’s påskedage hjemme.

Så tog vi bussen hjem igen til Laura, og jeg sprang selvfølgelig ud på altanen med det samme, skulle jo se det fine bord og stole hun havde slebt hjem dagen forinden. Laura som jo er en skøn værtinde, hun bagte en dejlig rabarber/kokos kage til os. *MUMS* den var super lækker. Ellers sad vi blot på altanen og hyggede os sammen, og hørte P3, og jeg hæklede grydelapper, fik en super ide fra Laura, om nogle meget simple grydelapper.

40 fastmasker, med to tråde bomuldsgarn, og så bare derud af til de er kvadratiske, og så med en fin muslinge-kant på. Uha, de bliver super søde.

Senere lavede Laura aftensmad, og mit held at hun havde haft så ondt dagen forinden af at bære på stole, fordi så fik gårds-dagens aftensmad, og det var lækker fasan med pandestegte æbler og salat til. Endnu engang bliver jeg nødt til at sige *MUMS* fordi det var sørendme lækker mad.

Jeg blev så desværre nødt til at tage hjem efter aftensmaden, da jeg ikke ville for sent hjem igennem Nørrebro. Jeg måtte vente 15 min. på toget på Nørreport, men havde også taget lidt for tidligt afsted med bussen, plus toget var 5 min. forsinket. Så tjah, men hyggede mig meget godt. Og hjem kom jeg jo😉

Tak for en dejlig veninde-dag – skønne Laura.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Venindehygge hos Laura

  1. ~laura~ siger:

    Godt du hyggede dig min skønne – jeg nød at have dig her og forkæle dig lidt og der igennem mig selv *S*

    Lad os ses snart igen og få den shoppingtur – jeg trænger! *G*

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Jeg hyggede mig så gevaldigt. Det var sådan en dejlig dag sammen med dig.

    Shoppingtur, den er jeg helt med på. Det kunne være så hyggeligt at komme ind til KBH og hygge sammen med dig igen. Og shopping – det kan vi vidst altid finde ud af *Blink*

Skriv et svar

