Hverdagen

Endnu en fødselsdags weekend


Ja, endnu en weekend i fødselsdagens tegn. Jeg havde en rigtig hyggelig dag igår. Det må jeg sige 🙂 Det var min kære moster som fyldte år, og vi var 12 mennesker hjemme og fejre hende, og det var kanon hyggeligt at se familien igen.

Ellers har jeg hygget mig rigtigt meget de sidste par dage. I torsdags var jeg med min mor ude og shoppe lidt på Ro’s Torv her i Roskilde, jeg fik bla. købt 2 toppe og en ny skulder-taske. Det var rigtigt fint at være ude og shoppe, men egentligt var var taget på Ro’s Torv, for at købe min fars gave, og først da vi følte at nu var vi færdige med at kigge på butikker, jamen så kom vi i tanke om at vi havde “glemt” at købe min fars gave *UPS* Så vi måtte rundt i centeret igen, og det var godt vi fik gjort det, fordi vi fandt nogle super gode gaver synes jeg 🙂

I fredags var jeg jo så sammen med min gamle ven fra Facebook, vi tog ud og spiste, og senere hjem og så filmen “Blå mænd” som var hylende morsom. Nøøøøj det er langt tid siden jeg har grint så meget til en dansk film. De spillede virkeligt godt de skuespillere 🙂 Men alt i alt, vi havde en rigtig hyggeligt aften sammen.

Lørdag slappede jeg af herhjemme, og så pludselig ringede min moster og spurgte om jeg ikke ville med ud og gå en tur i Roskilde, og det ville jeg da mægtigt gerne, så jeg tog med, og vi gik en lille times tid, det var godt men også rigtigt koldt især om lårene. Der frøs jeg helt vildt meget. Bagefter tog vi hjem til min moster og onkel og hyggede os i nogle timer. Jeg havde bla. jo ikke fået set X-factor dagen før, da jeg havde gæster, og ja, så fik vi lige set det også. Det var godt at se det, men utroligt surt at det var “Seest” der røg ud, i stedet for “Asian Sensation”.  Min moster kørte mig så hjem senere på aftenen, da hun alligevel skulle til Roskilde og da min mormor og kusine skulle i biffen på Ro’s Torv.

Søndag var jeg så ude og købe min nye sovesofa *Weeee* Den har jeg slet ikke fået fortalt om her i bloggen tror jeg. Jeg har jo siden jeg flyttede ind ønsket mig en sovesofa, men ak nej, det var ikke nemt at lige finde på Den blå Avis. Der var hele tiden nogen men i forkerte farver eller alt for dyre. Jeg ville max give 2.500 kr. for den, og det kom jeg også til nu, fordi det endte nemlig med at jeg satte en annonce i hvor jeg søgte en EKTORP sofa, og så var der en som reagerede på min annonce, og så endda her i Roskilde.

Min mor og jeg arrangerede det så sådan, at min far og min onkel skulle hjælpe med at bære den ned fra 1. sal, og ind i min lejlighed. Min onkel havde trailer, så jow – det var bare perfekt, men ingen vidst hvor meget den sofa vejede. Og det viste sig at den var temmelig tung. Min moster, mor og jeg stod og kunne hverken gøre fra eller til, da vi jo næppe kunne være 5 om at bære den ned. Så de kæmpede den ned fra 1. sal, og vi fik den ned på traileren. Og kørte så hjemad mod mig. Jeg frygede det værste, at den ikke kunne komme ind hjemme hos mig, da døren går den “forkerte” vej op, og ikke ned på kælderen men ind mod trappen man skal op ad. Så der er ikke meget plads at give af desværre. Men det gik langt nemmere at få den ind herhjemme end at få den ud fra hende som solgte den. Og det var jo bare super fedt. Nu står den her, og den er så hvid, men jeg har tænkt mig at ligge nogle tæpper over den. Men jeg kan få et nyt betræk for 1.100 kr. hvilket jeg synes er fint nok, hvis dette bliver slidt eller beskadiget.

Jeg er super glad for min nye sofa, og jeg nyder virkelig at have flere siddepladser, med lidt god vilje kan der godt sidde 3 personer i sofaen, og så lidt i sengen, og 1 i lænestolen, så jow jow, nu kan jeg godt få nogle gæster 🙂

4 thoughts on “Endnu en fødselsdags weekend

  1. @ Tine – Takker for tillykke, jamen du skal da være hjertens velkommen til at kigge forbi igen og se min nye sofa 🙂 Jeg hyggede mig rigtigt meget sidste gang vi sås nemlig.

  2. @ Deborah – Tusind tak – og ja, det kunne ikke være meget bedre, jeg er super glad for den, man både sidder og ligger godt i den, så ja kan man få det meget bedre *Smiler*

Skriv et svar

