Hverdagen, Psyken

Tanker og følelser


Det går nogenlunde med at bo alene i lejligheden, jeg må dog indrømme at jeg somme tider savner alt det jeg havde tidligere i mit liv. Men man kan ikke få alt hvad man ønsker sig i denne verden. Og nu må ja ta’ og leve livet som det former sig lige nu, og det er jo i Roskilde, og alene i en 1 værelses lejlighed.

Jeg må indrømme at jeg savner livet i Vanløse. Jeg savner hverdagen, at der er en der kommer hjem i løbet af dagen, jeg savner hverdagen, hvor vi var to om alting, bare det at handle ind, tage ud og spise med nogen, ned i kiosken sent om aftenen og købe slik, baaare fordi der var noget godt i tv.

Jeg savner tosomheden, og alligevel må jeg også indrømme at jeg nyder at være alene. Jeg nyder at det kun er mit eget rod jeg skal rydde op efter, min egen opvask som begge dele er langt mere overkommeligt nu, og kan gøres på under 5 min. hver dag, hvis man holder det nede.

Men alligevel kan det godt blive ensomt at bo alene, selvom at jeg har en super god familie, som kommer forbi flere gange om ugen, og liiiiige kigger til hvordan jeg mon har det. Og om jeg skulle sidde og kede mig. Hvilket jeg jo sjælendt gør, jeg hygger mig jo ekstremt meget med TV, strikning, mine tebreve, som jeg folder af til kort. Og tjah, det er ikke hobbies jeg mangler. Men jeg mangler selskab. Jeg savner også bare det at få et KRAM – noget så simpelt som et kram. Er det for meget at forlange? Èn der vil nusse mig, en der vil holde om mig, og sige “Du er god nok som du er!” Én som vil vil elske mig for lige præcis den jeg er. Og ikke være tilbageholdende med at vise det.

Er jeg klar til en ny kæreste i mit liv?!? Egentligt tror jeg det ikke. Men altså jeg savner nærheden, jeg savner at have en at dele mit liv med. Men skal det være liiiiiige nu?!? Nej, jeg tror det ikke. Jeg tror og bilder mig selv ind at det vil være super sundt for mig, hvis jeg boede alene i noget tid. Altså f.eks. at sætte mig et mål at jeg SKAL være single det næste år! Men hvad så hvis Mr. Right dukker op? What to do then?

For at få nogle facts på bordet, som kan få dig som læser til at forstå, hvorfor single tiden kunne være vigtig for mig. Siden jeg var 15 år ca. har jeg haft en kæreste. Som 19 årig flyttede jeg sammen med ham jeg blev kæreste med som 15 årig. Og har siden da boet mere eller mindre sammen med nogen hele tiden. Jeg har sammenlagt været single i 8 mdr. ca. på 15 år GISP!!! Det ser vildt ud, når man stiller det op på den måde. Plus jeg så nu har været single i knap 4 ½ mdr. Det giver ca. et års singletid ialt, på 15 år. Det er altså ikke meget tid, hvor jeg har haft tid til at lære “Hvem er jeg som person ?!?” Hvem er personen bag min identitet, jeg har altid “spejlet mig” i et andet menneske som jeg havde tæt på mig. Det kan ikke være sundt tænker jeg. Det må være godt at skulle lære sig selv bedre at kende.

F.eks. har jeg altid skrevet dagbog. Ligesom jeg gør nu, men også privat. Og jeg kunne vildt godt tænke mig at læse den igennem, fra ende til anden, og se hvem der gemmer sig i den. Altså ting om mig….. som jeg f.eks. har “overset” eller glemt. Ting som ville hjælpe mig med at skabe mit JEG….! Problemet er bare, at for at skulle kunne læse min dagbog både den offentlige og private, skal jeg sætte mig ned og få styr på den, den er både i hådnskrevet versioner og forskellige word dokumenter på computeren, og jeg skulle gerne samle det år for år, og derefter printe det ud, så det kan sættes i mapper, og tjah, det er måske bare en lidt uoverkommelig opgave, men jeg kunne vildt godt tænke mig at få styr på det, det vil betyde meget for mig, at jeg havde styr på den del af mit liv…..!

Laura og jeg har snakket meget om at “rydde op i sit liv”. Og det kan man gøre på mange måder, dette kunne være en som hjalp mig med at få styr på mit mentale rod, fordi det har fyldt meget i mit hoved på det sidste, at der ikke er styr på den del – at dagbøgere flyder.

Ang. at rydde op mentalt, så ryddede jeg op igår i min adressebog på Hotmail. Det var en rar fornemmelse, at blot rykke dem sammen der var dubletter af (til hjem, arbejde og MSN), og så slette dem som jeg ikke har kontakt til længere. Tror jeg vil gøre mere af den slags, jeg kom da fra 100 kontakter ned på 65 kontakter. Det synes jeg da var meget godt *Smiler stolt*

Jeg tror at det er sundt at jeg rydder op i mit liv. Og at Laura gør det samtidigt, det kan godt være at det ikke er de samme ting vi vil rydde op i, men bare det at vi er igang, det gør at vi motivere hinanden til hele tiden at holde gejsten oppe.

Nå men det blev et meget rodet indlæg – med masser af tanker som fyldte sig på. Jeg håber du har holdt ud, og læst med til slutningen 😉

12 thoughts on “Tanker og følelser”

  1. Jeg elsker dig fordi du er den du er min kære veninde. Jeg ved du har så meget at give af – men tiden er inde til at give dig selv det. Se det som en gave at du kan forme dit liv som du vil nu. Du kan gøre op med gamle vaner og rod. Udvikle dig og blive mere stærk og selvstændig. Få mere tiltro til dig selv, så du ikke længere vil “nøjes” med ting som bare ikke er okey.

    It is your time now, Baby!

    Glæd dig over det – nyd det – udforsk det og omfavn dig selv. Du behøver ikke andre til at bekræfte dig. Se på dine venner – de har hold ved i mange år – kun fordi du er dig. Se på din familie – de kommer forbi for at hjælpe og hygge sig med dig. Du er vellidt og dejlig. Sig det til dig selv og tro på det og du vil blomste og blive endnu smukkere.

    Varmt knus

  2. Kære Laura
    Hvor er det dog en sød kommentar du har skrevet mig, jeg bliver helt rørt af den. Du har ret, venner dem har man for livet, og de ville ikke være her hvis jeg ikke var MIG….! Du har ret i at jeg nu kan bruge tiden til at forme mit liv ligesom jeg gerne vil have det. Og ikke mindst til at få mere tiltro til mig selv, det har jeg mangler i flere år.
    Tusind tak for din varme kommentar. Du betyder ufatteligt meget i mit liv. Og jeg er glad for at jeg har dig – liiiige her hos mig. Du er ikke længere væk, end vi stadig kan ses, og så er du der hver dag over MSN – hvilket er skøøøønt.
    Tak dejlige.
    Knus fra Henriette

  3. @ Ullas – Dejligt at høre at andre også kender til det – selvom at det ikke er noget sjovt noget at kende til, det at skulle være alene. Men jeg tror du har ganske ret i, at det nok er sundt at være lidt alene også 😉

  4. Hej Henriette!
    Nu er det snart forår igen, så derfor:
    Jeg sender dig varme knus,
    på vinger, der nusser dit hår,
    kysser din næse,
    får din mund til at le.
    Skænker livsmod i dit bæger,
    drik det og nyd det i fulde drag.
    Sommerfugle, fylder din krop med smuk, blød poesi.

    Kærlige knus og kys
    Henrik

  5. @ Henrik – Tusind tak for din smukke digt, og ikke mindst også de skønne billeder du sendte mig pr. mail. De ser flotte ud, går ud fra at de er taget omkring Damhussøen ?!? Tusind tak for de venlige tanker.

  6. Hej Henriette!
    Dig og alle dine andre kreative venner, ønskes et godt og lykkebringende Nytår!
    Håber der kommer flere smukke ting, fra jeres hænder.

    Kærlige knus

    Henrik

  7. @ Henrik – Tak for din søde hilsen. Du ønskes også et rigtigt godt nytår. Jeg håber du vil blive ved med at læse min blog i det nye år 🙂

    Og håber jeg vil leve op til det kreative og smukke ting du efterlyser mere af 🙂

    Knus fra Henriette

  8. Solsikkens sang.

    Solsikkens sang,
    høres gang på gang,
    når hendes kronblades toner,
    hjerterne forsoner.
    Et knus fra hendes blade,
    gør mange børn så glade,
    og svajer hendes ranker,
    der spredes kærligst tanker:
    om alt hvad der bli`r givet,
    er størst af alt i livet.

    Slumretæppe- knus:
    Henrik.

  9. @ Henrik – Ej et sødt digt du har skrevet, det er utroligt smukt. Tusind tak. Og tak for mailen, med julehilsen, du ønskes også en rigtig glædelig jul 🙂

    Knus fra Henriette

  10. Jeg er nu heller ikke helt uden humor:

    Min datter spurgte mig en dag:
    Hvad ønsker du dig til jul far?
    Jeg svarede: århh, de sædvanlige to ting du ved:

    Fred i verden,
    Og to kasser julebryg, til at skylle skuffelsen ned med!

    Lattermildt: Henrik HA HA HA

Skriv et svar

