Hverdagen

Nu online med fullrate internet


Det er super fedt, jeg er laaaaangt om længe kommet online med Fullrate internet. Det har holdt hårdt, og der har været en del komplikationer, men nu kom jeg langt om længe online.

Først startede det med at jeg var for sent ude til at bestille, og bestilte det først d. 21. December. De skrev så 6-8 ugers leveringstid, men at de burde kunne levere det hurtigere. Jeg gjorde som de bad mig om, da de sendte en fuldmagt til at jeg skulle opsige mit abbonnement hos TDC med min fastnet telefon. Så langt så godt – men ak nej, hos TDC har man ikke ændret mit efternavn da jeg sløjfede det, og fik mit mellemnavn til efternavn i stedet for. ÆV! Min fej, I know, men altså, ihhh hvor er de tossede derinde. Anyway, jeg ringede så omkring d. 7. Januar, da jeg kunne se på “mit fullrate” at der ikke skete en dyt derinde. Nå men det var så fordi jeg havde skrevet under med et “forkert” efternavn. Hmmm….. det ER jo mit efternavn…. nå men, så spurgte jeg om jeg ikke kunne komme online lidt hurtigere, da jeg på det tidspunkt havde boet i Roskilde uden internet i 1 uge, hvilket er katastrofalt for sådan en internet-afhængig som jeg *GGGG*

Nå men de lovede mig pr. tlf. at jeg ville komme online omkring d. 16. januar. *Weeee* Jeg var lykkelig, det var der knap 10 dage til. Jeg ventede spændt d. 16, satte telefonen til, og ventede spændt på at min kasse med udstyr skulle komme ugen op til, men intet skete, derfor ringede jeg igen ind d. 16. januar, men ak nej, de havde glemt at skrive at jeg ville have internet “hurtigst muligt” – hmmm…… så var der endnu engang gået en del tid. De skal altså holdes i ørene derinde….

Nå men d. 16. januar, spugte jeg direkte efter min “nye online dato”, og fik så idag som svar, jeg har ikke rigtigt troet på det, men det skete altså idag. Pakken med udstyret kom for lidt over 1 uge siden. Og min mor hjalp mig med at sætte det op igår. Fjollet som lejligheden er indrettet, siddet telefonstikket i det fjerneste hjørne end computeren, så måtte lige oveni give 229 kr. for et kabel så det kunne nå, de havde kun sendt 1,5 meter med nemlig. Nå men igen min fejl, fordi lejligheden kunne altså ikke indrettes eftet et tlf. stik. Så ja, penge igen som jeg måtte ofre, har opdaget at det er dyrt at flytte 😦

Men så idag, da jeg stod op, kiggede jeg på det udstyr jeg har fået, og da jeg havde fået af vide at hvis en bestemt af lamperne lyste, så var der internet. Og den LYSTE!!!! *Weee* tænkte jeg så, så var jeg jo online, og skulle ikke til at sidde og kæmpe med min mobil tlf. og en skide kamera ledning *GGG* Som har været mit midlertidige internet de sidste 11 dage.  Men det har da været bedre end ingenting, så jeg klager bestemt ikke spor *SSSS*

Jeg prøvede at sætte mig stille og roligt og spise morgenmad, selvom at det var svært, da det kriblede i fingerne for at komme til at tænde den stationære computer, og få prøvet om der var net. Og det var der sørendme *SSSS*

Hvor heldig har man lige lov at være. Dog kunne jeg ikke umiddelbart få tlf. til at virke, der følger nemlig et abbonnement med, hvor jeg har fri tale til fastnet telefoner. Så prøvede jeg at kigge på udstyret, og så at der stod Phone 1 og Phone 2. Skiftede så fra 2 til 1 og vupti så virkede den *SSSS* Det var jo skønt. Så nu er jeg bare sååååå lykkelig. Det er rart at kunne noget mere med den stationære, som at lave hjemmeside, og sådan. Det vil jeg glæde mig meget til *SSSS*

*Som du no kan forstå er min “klage” over fullrate her, skrevet med en vis ironi 🙂 *

2 thoughts on “Nu online med fullrate internet”

  1. Hej Henriette,
    Jeg håber alt er vel hos dig. Jeg har fået en best-friends-award og giver den nu videre til dig. Den kan hentes på min hjemmeside.

    Mvh.
    Christina

Skriv et svar

