En stadig off-line Roskilde-genser


Jeg er stadig uden internet i min nye lejlighed, så idag er jeg taget på visit hos min kære mor, og misbruger hendes internet lidt, og synes lige jer i blog-verdenen skulle have en opdatering også. De lovede mig godt nok internet fra idag af, men det holdt ikke stik, nu skriver de d. 30/1, i stedet for som først lovet d. 11/2. Puha, 11/2, det kan jeg slet ikke holde ud, men nu må vi se om det ikke bliver den 30/1.

Kim har lovet mig at jeg måske kan låne noget internet af ham – han har noget man kan komme på via hans sim-kort, hvor han har fri trafik til surf. Så det er jo fint nok. Det vil jeg prøve at se om jeg kan få ham til at installere hos mig. Det ville være rart nok hvis jeg kunne komme lidt online.

Idag lå der 33 mails som jeg har fået siden tirsdag og idag er det fredag. Men der var ikke andet end jokes, og masser fra facebook, og så lidt om mit nye internet fra Fullrate.dk

Hvordan det ellers går i min nye lejlighed, er jeg blevet spurgt om i kommentarer til mit tidligere indlæg. Og tjah, nu har jeg sovet der i 3 nætter, natten til tirsdag sov jeg nemlig hos min far, for at han tog mig med til Vanløse. Jamen det går fint med at bo der, jeg har set mennesker hver dag, har ikke været en eneste dag kun alene i lejligheden, så det er fint nok.

Mandag hentede min mor mig, vi skulle i Silvan og bytte nogle ting, i Bilka og købe nogle t-shirts. Og så satte hun mig af hos min far, hvor jeg så sov til tirsdag morgen, så kørte jeg med mod Vanløse, hvor jeg så var online sidste gang. Mødet på kommunen gik fint nok, jeg fik bla. et bevis for at jeg er førtidspensionist, og dermed kunne jeg så efter mødet køre direkte ned hos DBS kiosken og lave et mimre-kort. Det er et ganske alm. buskort, der blot gælder 3 mdr. for 480 kr. Det er godt nok billigt for alle zoner i Københavnsområdet. Jeg har allerede brugt det til en tur til København.

Fordi onsdag var jeg med Laura på strøget i København, det var rigtigt hyggeligt. Vi fik shoppet en masse, eller mest Laura som sædvanlig *GGG* Men hun havde godt nok svært ved at komme igang med det – men da vi først havde taget hul på bylden, så kom det fint – så hun fik brugt en masse penge. Og jeg købte bla. en lækker sweater og 3 DVD’er, og så forærede Laura mig en knagerække til min gang. Tusind tak Laura😉

Torsdag var min farmor hjemme hos mig, vi tog en tur til Ros’ Torv (Roskilde’s butikscenter), vi var bla. på “Vivaldi” og spise, det er rigtig god mad man får der. Senere på dagen, satte jeg 3 film på  – dog ikke samtidigt – men fik da set lidt tv.

Idag er det fredag, og jeg er så som skrevet taget ud til min mor, om lidt skal vi ned til min moster og lavet noget med hendes nye DVD eller sådan noget. Det bilver hyggeligt at se hende også.

Men altså for at konkludere – så er jeg glad for at bo i Roskilde, det tager bare lang tid med toget til København, så det er nok ikke noget jeg vil gøre hver dag. Men jeg er glad for at have min cykel med mig til Roskilde, så jeg blot kan cykle rundt, og så skal jeg  også have fundet ud af hvordan busserne kører rundt omkring i Roskilde. Den eneste jeg kender er bus 123 der kører til Hedehusene🙂

Nå men jeg må løbe igen, nu har jeg siddet og brugt internettet en time eller halvanden, så nu må jeg hellere løbe igen – men skriver næste gang jeg kommer online – vi ses derude, pas godt på jer selv🙂

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

3 svar til En stadig off-line Roskilde-genser

  1. Tine siger:

    Det ser ud til, at du er ved at falde godt til her i byen.🙂

    Nu har jeg boet i Roskilde i fem år og jeg kender stadigvæk ikke busserne, men nu holder jeg jo også af at gå og jeg gå gerne en 5-8 kilometer hver dag.

    Bus 123 kører fra Roskilde station til Valby, holder blandt andet både ved Hedehusene station og Høje Tåstrup station, men hvis du skal til Hedehusene station eller Høje Tåstrup station er det dog meget hurtigere at tage toget.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Ja jeg er ved at falde godt til her i Roskilde. Det er skønt🙂 Jeg håber også at du har lyst til at mødes en dag snart, det kunne være hyggeligt.

    Jeg kan godt forstå du heller ikke kan hitte ud af busserne, der er godt nok også mange i Roskilde. 123 kender jeg udemærket, har brugt den meget da jeg boede i Hedehusene jo. Men ja, det er nemmere at tage toget, når det altså vil som jeg vil *GGGG* I fredags drillede det mig lidt.

  3. ~laura~ siger:

    velbekommen og tak for dit dejlige selskab. God jeg kunne ringe efter shopping forstærkning *G*

Skriv et svar

