Nyt år – inkl. ny forkølelse :-(


Det gik fint med at holde nytår herhjemme alene. Jeg hyggede mig med at chatte meget af aftenen, kl. 23 var jeg dog ved at gå helt kold, og var ved at ligge mig til at sove, men nægtede simpelthen at gå ind i det nye år sovende *GGGG* Derfor satte jeg noget tv på, og hold gang i computeren. Jeg skålede med Laura over MSN kl. 24, det var rigtigt hyggeligt, også selvom at jeg ikke drak en dråbe alkohol, men kun Ice Tea.

Dagen efter kom min farmor ind til mig i lejligheden, vi pakkede bla. køkkenet ned, og tog det med til Roskilde, og pakkede det ud der. Senere på dagen kom min mor og hendes kæreste og hængte nogle lamper op, så havde farmor og jeg ingen undskyldnin for ikke at fortsætte arbejdet. Det gjorde vi så til kl. 18, og så kørte vi hjem og spiste mad hos farmor og farfar – senere på aftenen kørte farmor mig hjem, da jeg ikke havde min medicin med mig.

Fredag morgen kom min mor, moster og onkel og hjalp med at flytte alle de store ting på min onkels trailer. Vi spiste morgenmad sammen, og det var rigtigt hyggeligt, og så gik vi ellers igang med at flytte. Min mor var syg – med ondt i halsen og sådan, så hun havde det rigtigt skidt.

Men vi fik flyttet de store ting i et flyttelæs, inkl 5 reoler, 2 kommoder, et spisebord, min madras og rammen omkring sengen. Jeg kan ikke rigtigt huske hvad vi mere fik med, men det var en hel del, og de andre var rigtigt gode til at pakke traileren. Så drog vi ellers mod Roskilde, med bilerne fyldt med flyttekasser også. Og der vi kom derop, bar vi alle tingene ind i henholdsvis lejligheden og kælderrummet. Så kørte min mor hjemad, da hun var godt smadret og rigtig syg. Min moster og onkel hjalp mig så med at samle reolerne, hvor vi bla. også havde hentet en mere hos min far, som skulle have det ud af huset inden søndag. Da vi havde samlet sengen og de to reoler, kom de til at stå helt anderledes end jeg havde troet. Fordi de andre kom med gode forslag til hvordan tingene også kunne stå.

Da vi havde stillet reolerne op, tømte vi flyttekasser, og fik tømt alle undtagen 5-6 stykker. Jeg er super glad for deres hjælp, og det var så skønt også at vise dem min nye lejlighed. Senere kom min anden moster og onkel derop, så fik de også lige set den. Det var meget skønt at kunne vise den frem.

Senere kørte jeg hjem til min farmor og farfar, og sov der, lørdag vågnede jeg så og havde det utroligt skidt, og det samme viste det sig at både min farmor, farfar og Kim også havde det. Om min mor havde smittet mig og Kim, og jeg så havde smittet farmor og farfar, det aner jeg ikke, men syge var vi i hvert fald, og hvem der har smittet hvem, er vel også underordnet. Nu skal det bare se at gå væk igen det møj…..!!! Jeg har nemlig haft utroligt ondt i halsen, med hoste, kvalme, ondt i hovedet, og snottet siden i lørdags. Igår var nok den klart værste dag, lørdag havde jeg jo sovet hos min farmor, og vi kørte hjem til min far og hentede nogle ting han skulle have ud af huset, og så kørte vi det til Roskilde, og senere kom Kim derop og så hvordan vi havde indrettet det. Og så kørte han mig hjem til Vanløse. Hvor jeg så har ligget syg lige siden.

Idag måtte jeg så aflyse mine aftaler i Distriktscenteret, jeg kunne slet ikke magte at skulle nogen steder idag, jeg havde bare lyst til at ligge under mine dyne. Har også gjort dette det meste af dagen idag.

I morgen SKAL jeg vaske tøj, men jeg tror ikke det bliver en realitet, men jeg håber jeg er frisk nok til det. Fordi jeg har vitterlig brug for at få vasket tøj.

Fredag fik jeg nye aftaler i Distriktscenteret, nu må vi se om jeg kan overholde dem, håber jeg er frisk nok til den tid.

Men har altså ikke nået så meget i lejligheden siden fredag, men jeg håber snart jeg er frisk igen, så jeg kan klø på igen.

Min fars flytning gik også fint nok, han fik jo flyttefolk kl. 7.45 i fredags, de fyldte hele flyttebilen, og så kørte de mod hans nye hus. Lørdag fik han fjertet ledninger og lamper – og hvad der ellers ikke var flyttet med flyttebilen. Han måtte fylde bilen mange gange og køre nogle læs, men han nåede det til sidst. Og kl. 12 i søndags, blev mit barndomshjem overdraget til nogle nye mennesker, det er lidt en underlig følelse må jeg sige. At aldrig skulle derhjem længere. Men nu har han jo fået et nyt og flot hus, og jeg glæder mig meget til at komme hjem og se hvordan han er kommet i stand derhjemme. Han var her forbi idag, og sagde bla. at han havde pakket 50 flyttekasser ud igår, det må siges at være en hel del.

Nå men blot endnu en status i flyttecirkus’et🙂

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Nyt år – inkl. ny forkølelse :-(

  1. Tine siger:

    Dejligt med lidt nyt fra din side af.🙂

    Jeg håber, at du hurtigt kommer til at at kunne lide at bo i Roskilde.

    Knus fra din nye by.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Jeg er sikker på at jeg nok skal blive glad for min nye by🙂 Især når jeg ved der bor en så sød og venlig pige som dig – så skal jeg nok klare mig *Smiler*

Skriv et svar

