Den nye lejlighed…


… er super flot og sat godt i stand. Der er selvfølgelig stadig lidt fejl og mangler, men ikke ting man nok ikke kan leve med. 2 af ruderne er bla. meget punkteret, og gulvet er altså stadig skævt, men jeg tror jeg overlever det. Og vinduerne er der udsigt til at de bliver skiftet nok indenfor 1 års tid.

Jeg fik nøgler igår ved middagstid, og det var rigtigt dejligt at se lejligheden igen, jeg havde min mor med derop, og hun havde slet ikke set lejligheden, eller nogen magen til, så det var en stor overraskelse for hende, at se den, og hun synes også den var flot.

Vi gik straks igang med at tømme bilen, som vi havde fyldt fra Vanløse af, og så gik vi igang med at måle op til persienner, badeværelsesstang og en masse andre ting. Så kørte vi rundt i Roskilde, og købte en masse ting og sager bla. 2 persienner, så havde de ikke flere, så vi måtte i en anden Jysk. Og ringe til badeværelsesforhænget, et tørrestativ, og så kørte vi vider til “Jem & Fix” og i “Harald Nyborg” og til sidst endte vi i “Silvan” og fandt det vi skulle bruge, nemlig nogle hænglser til vinduerne, så kattene ikke kan slippe ud, mens jeg lufter ud. Vi var også rundt flere steder og kigge efter et rullebord af en form, ud til køkkenet.

Idag hentede min far mig så i Vanløse kl. 9, og vi kørte op til lejligheden, med et ordentligt flyttelæs, senere kom min mor, og vi spiste morgenmad deroppe sammen. Bagefter gik min mor og jeg igang med at vaske skabe og vinduer af. Ja altså noget vi ikke burde behøve at gøre, for den tidl. lejer har har betalt over 4.000 kr. for ekstra rengøring, såååååå jeg kan vitterlig ikke se hvorfor JEG skal gøre rent i skabe osv. Hmm…. men der er så megt jeg ikke forstår!

Senere idag da vi ikke kunne se mere i lejligheden, kørte vi ud til Jysk og Ikea i Tåstrup, købte de sidste 2 persienner i Jysk, og så ind i IKEA og købe en masse småting til lejligheden, bla. nogle køkkenting og badeværelses ting, som jeg stod og manglede. Vi fik virkelig mange småting for kun 240 kr. i IKEA, og vi fik mål på en masse gode ting som jeg nu skal måle imens jeg er hjemme, og så se om jeg kan bruge i den nye lejlighed.

Nu er jeg så hjemme i Vanløse igen, og jeg bliver her et par dage nu, jeg skal bla. holde nytårsaften alene herhjemme sammen med 3 katte. Det skal nok blive hyggeligt når kl. slår 24 og de sidder og hyler og miaaaaaver *G* Ej, det skal nok blive hyggeligt, jeg orker ikke rigtigt noget ovenpå alt dette flytning, plus jeg skal have pakket de sidste ting og sager, så jeg kan blive færdig. I morgen har jeg planer om at pakke noget af køkkenet ned, samt noget på torsdag.

Fredag har vi planer om at køre nogle flyttelæs, jeg har spurgt min moster og onkel om de vil hjælpe mig og min mor, og det ville de gerne. De har bla. en trailer, som vi kunne bruge, hvilket er rigtgt godt.

Måske jeg så kan lokke min farmor til at hjælpe mig i weekenden, med at pakke lidt ud og sådan. Så jeg kan komme igang med at få lejligheden sat i stand, og blive beboelig og hyggelig at være i.

Nu må vi se om det hele holder stik, men jeg vil prøve at få pakket så meget som muligt ned, til at skulle flytte på fredag, dog vil jeg stadig nok sove her i Vanløse, fordi jeg har aftaler i DPC på mandag, og skal vaske en sidste gang på mandag. Og tjah, det vil jeg gerne overholde, plus at der ingen persienner bliver sat op før søndag nok, så der kan jeg ikke bo der før der. Men spændende bliver det altså.

Mn far flytter også på fredag, han har dog bestilt flyttefirma, ja, så han klarer sig nok uden familiens hjælp. Men puha, hvor er det hårdt at skulle nå alt ting på samme tid, og ihhh jeg har sådan også brug for min fars hjælp, men han har jo travlt med at male sit eget hus og sådan. Men det  lyder på ham som om han når det, han skal ind og male lidt i morgen, og så ellers holde nytår derhjemme. Og så skal han vidst bare pakke d. 1. januar, ligesom mig.

Nå men blot endnu en status i min flytning. Ellers sker der ikke så meget i mit liv lige for tiden😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Den nye lejlighed…

  1. Tine siger:

    Jeg håber, at du og kattene får en god nytårsaften samt at du bliver glad for at bo i Roskilde. Held og lykke med den videre nedpakning samt flytning.

    Vi skrives ved en gang i starten af det nye år.

    Knus fra Roskilde.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Tusind tak, og i lige måde, håber også du får en god nytårsaften🙂

    Jeg håber også det kommer til at gå godt med nedpakningen, og at jeg får noget energi til det idag og imorgen.

    Ja, vi skrives ved i det nye år *Smiler*

    Knus fra en snarlig “Roskildegenser”

Skriv et svar

