Den lykkeligste dag i mit liv…


Idag fik jeg brevet – som har ladet vente på sig i små 8 år. I hvert fald kan jeg ikke huske et tidspunkt hvor jeg ikke har søgt førtidspension i de nu 8 år jeg har været psykisk syg. Og i alt den tid har jeg ventet på at jeg fik ‘brevet’ – og i dag dukkede det så op. Som man siger er 3. gang lykkens gang, fordi dette er 3. gang jeg søger førtidspension.

Citat:
Lokalcentret har truffet følgende
AFGØRELSE
Du opfylder betingelserne for at få førtidspension, jf. pensionslovens §§ 16 og 20, stk. 1 fra den 1. januar 2009.

*Weeeee* Så lykkes det langt om længe, jeg har altså fra 1. januar 2009 fået tilkendt førtidspension. Og jeg er ihhh og åhhh så glad for det. Jeg erkendte for flere år tilbage at jeg ikke kunne klare et ‘almindeligt arbejde’ – kommunen har så først lige indset det, men det er så en anden side af sagen😉

Jeg kunne ikke være mere lykkelig, fordi jeg nyder at skulle få fred i tilværelsen, ro på mit nye liv, som venter lige rundt om hjørnet. Ny lejlighed, nye møbler, nye ‘slags penge’ – og tjah, alt er bare ved at være nyt for mig. Jeg håber jeg klarer den – jo det skal jeg sku😉

Jeg vil gerne undskylde for min fræværelse fra bloggen, men jeg har haft sååååå meget at se til. Og alligevel har jeg også prøvet at slappe af herhjemme, med at rydde op og sortere mine og Kims ting. Det er hårdt, fordi det er mig som sortere, og Kim som blot ser efter om alt det jeg vil smide ud, nu også må smides ud. Ellers skal  jeg snart igang med at pakke ned.

Ja dagen idag skulle faktisk have gået med det, men pludselig øjnede chancen sig, for at jeg kunne nå at få klaret de sidste julegaver. Så den chance tog jeg. Og tjah, nu er kl. snart 20 og jeg har ikke nået en dyt herhjemme idag. Æv bæv.

I morgen skal jeg vaske, og fredag skal jeg ind i DPC og til samtale derinde. Lørdag/søndag MÅ / SKAL den altså stå på pakning, fordi så nærmer julen sig, og der får jeg jo næppe tid til at pakke heller.

Min far har forresten også fået solgt hans hus, og skal overtage hans nye rækkehus mandag d. 29. december og skal så være ude af hans nuværende hus søndag d. 4. januar. Puha, det bliver en hård omgang. Men jeg har lovet at hjælpe ham, han hjælper altid mig når jeg skal flytte nemlig, og så må vi altså priotere ham før mig, da han har en deadline for at  skulle være ude af hans hus. Det har jeg ikke selv – jeg skal bare flytte når der er tid til at folk kan hjælpe mig med at flytte og køre nogle bil-læs mod Roskilde.

Men pakkes skal der alligevel snart, fordi ja, i julen har jeg givet mig selv 3 fridage, og fra d. 29/12-4/1, der hjælper jeg jo min far, sååååå det er bare med at få pakningen overstået. *Smiler*

*Sparker lige mig selv lidt bagi – måske det hjælper*

Men jeg er glad for at skulle flytte, omend at lejligheden måske ikke er liiiige hvad jeg har drømt om, boligselskabet er sååååå tunge at danse med, de vil ikke som jeg vil, men det er en lang historie, jeg ikke vil plage jer læsere med😦

Men placeringsmæssigt, er jeg glad for at jeg skal bo i Roskilde, og nu hvor jeg har fået ret til “mimre-kort” (Bus/Tog-kort) jamen så kan det jo ikke være nemmere at komme til KBH. Jeg vil hvert fald unde mig de penge det koster at få lavet sådan et for 3 mdr. i alle zoner.

Så jeg tror og håber inderligt på at mit nye liv, som begynder 1/1-2009, skal blive sjovt, godt og indholdsrigt. Må det være fyldt med masser af latter, smil og glæde i mit indre. Må det være dejligt at være mig, må det være skønt at bo så tæt på familien. Ja, kort og godt, må jeg få et godt liv i fremtiden, tænker jeg om det lige nu🙂

Jeg vil løbe igen, ville bare lige give jer alle nyheden om min titel som “Førtidspensionist”.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

13 svar til Den lykkeligste dag i mit liv…

  1. Tine siger:

    Jeg vil lige ønske dig tillykke med din kommen status som nutidspensionist, held og lykke med dit flytteri både for din far og din egen samt ønske dig en rigtigt glædelig jul og et godt samt lykkebrigende nyt år.

    Knus fra Roskilde.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Tak skal du ha for tillykke. Og takf or held og lykke ang. flytningerne.

    Jeg vil også sige tusind tak for julekortet og tebrevene. Det var rigtigt sødt af dig at tænke på mig. Jeg vil samtidigt her ønske dig god jul og godt nytår også. Jeg når vidst desværre ikke at sende flere julekort i år. So sorry:-/

  3. ullas siger:

    Tillykke.😀

  4. Solsikkens-Sang siger:

    @ Ullas – Tusind tak for dit Tillykke – det varmer meget🙂

  5. ~laura~ siger:

    Tillykke smukke….

  6. Fr. Møller siger:

    Kæreste Henriette – du skulle have haft den pension for længe siden – senest, da det stod klart, at du knækkede nakken på et fleksjob! Jeg ved godt, din kommune var så nølende, fordi du var “for ung” – de glemmer bare, at når alvorlig sygdom rammer, tager den sgu ikke den slags smålige hensyn.

    – Betragt den lillebitte lejlighed i Roskilde som en slags “mellemstation”! Nu får du ro – og økonomi til stille og roligt at få afviklet den gamle lejlighed, puste ud, slikke dine sår. Selv om bruddet mellem dig og Kim nok var uundgåeligt, gør det jo ikke mindre ondt at måtte erkende, når kærlighed er forbi.

    – Lad være med at forvente, at den store, forkromede ro indfinder sig fra den ene dag til den anden. For det gør den ikke, når man har været så presset i så mange år. Tværtimod – her taler jeg for mig selv – kommer der snarere et dyk! Men derefter kan det jo kun gå fremad.

    – Mimrekortet er ikke noget, du køber for en periode. Du medbringer derimod pasbillede og dokumentation for, at du er pensionist – går ind hos DSB og får lavet et “stamkort”, som du altid har i din pung. Dernæst køber du “pensionistbilletter”, når du skal rejse – når togføreren så ser din “65-billet”, vil han/hun sommetider bede om at se dit mimrekort – sådan fungerer det. (Det vil de nok gøre hver gang hos både dig og mig, fordi vi ikke ligner folkepensionister – endnu *G*).

    Hvis du også kan få pensionistrabat i busserne (det er afskaffet mange steder), viser du mimrekortet, når du køber et klippekort.

    Først og fremmest – tillyke!!

  7. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Tusind tak for tillykke søde.

    @ Fr. Møller – Tak for din meget rørende kommentar, jeg er utrolig glad for den – det varmer at høre at du synes jeg havde fortjent den for længe siden. Det føler jeg også selv, men ja, kommunen har først indset det nu😦 Men heldigvis indså det det til sidst.

    Jeg vil prøve at betragte min lille 1 vær. lejlighed som MIN lille mellemstation, så må vi se hvor længe jeg bliver der. Det er jo aldrig skidt at bo lidt billigt til at starte med, når man skal bo alene😉

    Det med mimrekortet, det lyder godt nok besværligt, jeg troede jeg kunne få at “månedskort” der galt i 3 mdr. Det nyder jeg nemlig, når man har sådan et, kan man bare hoppe på toget, hvis man er sent på den *SSSSS*

    Men er det som du siger, så må jeg vel også leve med det *G*

    Og endnu engang tak for tillykke🙂

  8. Fr. Møller siger:

    Jamen, når først du har fået lavet mimrekortet – ved jeg ikke, om du kan købe månedskort. For vi får jo kun rabat på bestemte ugedage – og sådan. Men ellers finder du nok ud af det alligevel. Jeg skal nok rundhåndet dele ud af mine råd undervejs – jeg er jo også først ved at lære det.

  9. Solsikkens-Sang siger:

    Bestemte ugedage ja *G* Og bestemte tidspunkter på dagen, alt her i livet er jo ikke næsten gratis😦

    Men tak fordi du vil dele ud af dine råd – jeg vil være glad for at lære det som du netop er igang med at lære.

    Laura siger også at der findes en bog om førtidspensionister, og hvad man kan få at tilskud osv. og hvad man har ret til, den skal jeg helt klart have fat i – måske den også var noget for dig🙂

    Laura – kan du huske hvad den hedder?!?

  10. ~laura~ siger:

    Niks smukke – men slå “Fortidspensionist” op på bibliotekets hjemmeside, der kommer nogle bud, måske det er én af dem

    Beklager

  11. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Okay – jeg vil prøve når jeg er flyttet. Orker ikke at skulle låne mere på Vanløse biblo. Men vil se om jeg kan få fat i det så snart jeg er flyttet. Så vil jeg læse den fra enden til anden🙂

  12. Fru Kjeldsen siger:

    Hjertelig tillykke med bevillingen, jeg fik min for snart 2 år siden. Livet begynder nu😉

    (fik skrevet samme kommentar under et andet indlæg, det skal jo være her.. Beklager)

  13. Solsikkens-Sang siger:

    @ Fru Kjeldsen – Velkommen til min blog. Det er altid skønt at se “nye ansigter” herinde.

    Og så hjertelig tak for tillykke. Du har nok ganske ret, at livet først begynder nu….. *Smiler*

Skriv et svar

