Hverdagen

30 år’s fødselsdag, Julemarked & ny lejlighed


Sikke meget der er sket siden sidst, men vil prøve at skrive lidt om den sidste måned. Med bla. min 30 års fødselsdagsfest, Julemarkedet i Hedehusene og det at jeg skal til at flytte fra Vanløse til Roskilde.

Først vil jeg starte hvor jeg slap sidste gang. Det gik fint med optagelserne af Rokke-træffet, hvor vi optog noget omkring varmestuestrikkeriet til de hjemløse og krisecentrene. Det var en rigtig spændende dag, som tog 2 timer at optage ca. og derefter blev det sendt omkring 1½-2 min i den bedste sendetid. Så alt i alt en god dag, og ikke mindste utroligt livsbekræftende og indholdsrig.

D. 1. Nov. holdt jeg min 30 år’s fødselsdags fest, vi blev omkring 21 gæster, det var både venner og familie der var med, Kim var også med, og jeg var rigtig glad for hver en gæst der fejrede mig. Der blev holdt tale af min moster, og jeg fik en personlig sang, en sang hvor jeg fik gaver og skulle selv gætte hvad gaven var – efter hvert værs, og så fik jeg en sang var for sjov med “Hun blir’ TREDIVE i år” som faktisk var det eneste som stod i sangen. Hehe….. Jeg fik en masse skønne gaver, og jeg havde en KANON dag…… tusind tak for alle de skønne gaver fra alle jer skønne gæster.

Dagen efter var jeg til fødselsdag hos min moster – som sjovt nok fyldte 29 år *Thi hi* Hun bliver aldrig ældre. Det var en hyggelig dag, med brunch og skønt samværd.

Den sluttede dog lidt brat med at Kim ringede, og havde det utroligt skidt, og jeg hastede hjem, og fik ham indlagt på psykiatrisk afd. Det var en barsk omgang denne gang. Men jeg vil ikke nævne det så meget her, har skrevet det hele ned i min private dagbog. Men jeg kan sige at han kom hjem igen om onsdagen – 3 dage senere, og har det godt den dag idag.

D. 4. nov havde jeg en lidt stressende dag. Først i DPC og snakke med min kontaktperson, så med Laura på en kanon sjov strøgtur, jeg fik ikke shoppet så meget, men det må man sige Laura gjorde (as usual *Blink*). Senere tog jeg i strikkeklub, hvor jeg havde det rigtigt hyggeligt. Og efter strikkeklubben kom Klaudio herhjem, fra Kim’s band, han skulle aflevere en gave som Kim skulle have fra bandet. Jeg brød helt sammen da han kom, kunne slet ikke klare presset fra om søndagen længere, plus jeg havde haft en super stresende dag 😦 Klaudio var dog god til at snakke med mig, og ikke mindst tale mig lidt til ro igen. Hvilket var rart, i en utrolig svær tid.

D. 7. nov. var jeg ude og se på en ny lejlighed, tæt på Roskilde station, det var super at se den, og jeg har fået dispensation til at have begge mine katte der. Hvilket er utroligt skønt. Jeg så ikke selve lejligheden da jeg var derude, men så 2 andre som var magen til. Og det så okay ud. 42 kvm. er lejligheden, og det er rigeligt til mig alene. Den koster heller ikke alverdens, så det bliver super at skulle bo der.

D. 8. nov. var jeg nede og stille op til Julemarkedet på Hedehusene skole, det tog ca. 2 timer at stille op. Bagefter tog jeg hjem til min mor igen, og lavede frikadeller til hende og hendes kæreste. (Med hjælp selvføli’).

D. 9. nov. holdt vi så det store 30 år’s jubilæum at julemarked på Hedehusene Skole. Det var kanont at være dernede, og vi solgte for næsten 34.000 kr. Hvilket er rekord igen i år. Sidste år var rekorden 31.000 kr. så det er bare super at det er gået endnu bedre i år. Det var en kanon dag, med masser af mennesker, og bare i loppeboden hvor jeg stod, der solgte jeg og mormor for 2.300 kr. hvor vi normalt sælger for under 1.000 kr. og sidste år for 1.300 kr. FEDT, at slå rekoreden igen i år!!!

D. 10. nov. ringede jeg ind til ejendomsadminstrationen, og hørte om nogle af de 4 par som havdde kigget på lejligheden, havde meldt sig på vores 3. vær. lejlighed, men ak nej, det var der desværre ikke. Så nu prøver vi at sælge den privat.

D. 11. nov. var jeg ude og besøge en jeg har været indlagt med i 2001, han hedder Rune, og vi har så ikke set hinanden måske i 5 år. Men hold da op hvor snakken gik, selvom at vi ikke havde set hinanden i lang tid. Og hvor han dog bare lignede sig selv *smiler* Det var en rigtig god aften – så tak for hyggeligt selskab.

D. 13. nov. stod jeg i Julebod i Jyllinge, sammen med Farmor, det var en lidt sløv dag, da vi “kun” solgte for 1.910 kr. de næste par dage gik lidt bedre, men mener ikke vi rundede de “normale” 10.000 kr. for Jyllinge salget, torsdag til lørdag, i 1 weekend i November. Men lidt har vel også sin ret.

D. 14. nov. var jeg oppe hos mor fra mogenstunden af, vi hyggede os om formiddagen, og lige over middag, tog jeg lige en middagslur, og sov i 2 timer, var mega træt. Senere hentede Far mig, og vi tog hjem til ham og spiste aftensmad. Senere tog jeg ned på PUB 40 i Hedehusene, der blev afholdt noget gammel elevfest for alle 3 skoler i byen, og det var kanon sjovt. Jeg havde en dejlig aften, mødte mennesker jeg ikke har set længe, og lærte endda nye at kende. Så jow jow, en kanon bytur, hvor jeg var hjemme kl. 5 om morgenen, da værtshuset lukkede.

D. 15. nov. tog jeg hjem til Vanløse, og stillede borde og stole op til KREA-Hafnia dag, om søndagen. Sov bla. også 3 timer til middag, var totalt i søvnunderskud efter dagen før.

D. 16 nov. holdt Lene og jeg så KREA-Hafnia dag, med en masse skønne Rokke-Kvinder. Det var en kanon dag, hvor vi lavede teposefoldning. Jeg fik lavet 7 julekort.

Igår tog jeg en slapperdag herhjemme, sov til kl. 11, og det var nok også fint jeg sov for længe til gruppen, fordi Kim har fået sig en ny kat – som hedder Oscar, og som han skal have med sig når han flytter. Han klarer den fint nok med mine katte. Men altså, man skal helst være hjemme hos dem, lige her i starten. Oscar er ca. 1 år gammel. En flot sort hankat. Utrolig kælen, men kun når han selv vil. Knurrer han lidt, og vifter med halen, så er han sur, og vil IKKE kæles. Det skal man lige lærer, Kim har lært det på den “hårde måde”, med kradsemærker og sådan.

Idag har jeg ikke rigtigt lavet så meget, bare været herhjemme, og senere skal jeg ud til Linda fra strikkeklubben, hun holder strikkeaften, og jeg har lovet at komme derud lidt tidligere.

Ang. lejligheden i Roskilde, kan jeg fortælle at jeg altså FIK DEN – så nu skal jeg flytte ind omkring d. 1. Januar 2009. Det bliver SÅ kanon at få mit eget sted, et jeg kan kalde mig, et jeg kan dekorere som JEG vil – og som JEG ønsker det. Så fra midten af december begynder jeg nok at pakke lejligheden ned, det som jeg skal have med. Så må vi se hvor mange der vil hjælpe mig med at flytte d. 1. Jan *G* EJ, tror kun jeg henter nøglen der, og så flytter d. 2-3 Januar. Hvilket vidst også en er lørdag – søndag.

Så lyt lige til mig, når jeg siger at jeg er SUPER GLAD for at skulle flytte til Roskilde. Det er tæt på min familie, og tæt på stationen, hvor man kan komme ind og besøge mine skønne venner i København. Det eneste minus er tog-billet priserne.

Nå – men vil løbe igen, vil lige rose dig hvis du har læst med indtil nu, her er over 1.300 ord skrevet i dette indlæg. TAK for din tålmodighed, over at jeg har skrevet så meget, men har også været utroligt langt bagud.

2 thoughts on “30 år’s fødselsdag, Julemarked & ny lejlighed

  1. Selvfølgelig holdt jeg ud hele vejen igennem dit indlæg, der var godt nok også sekt meget siden sidst. Held og lykke med det hele.

    Knus Tine.

Skriv et svar

