Min 30 År’s Fødselsdag Idag


Nu er kl. 7.20, og jeg er næsten lige vågnet. Kim ligger stadig og sover. Og jeg sidder her for mig selv, og nyder morgenen. Indtil videre har en del allerede skrevet tillykke til mig, både via Facebook, og via mail og msn.

Det er skønt at folk tænker på én sådan en dag som idag, det varmer utroligt meget må jeg sige😉

Idag er planen at Farmor & Farfar kigger forbi ved 9 tiden. De vil tage lidt morgenbrød med, og så skulle vi ellers bare hygge os. Jeg aner ikke om andre kigger forbi, men har ingen aftaler med nogen, men man ved jo aldrig hvem der måske kunne finde på at dukke op *Smiler* Ikke at jeg venter nogen specielt.

Men mellem kl. 15-16 stykker henter min far mig – efter han har været på job. Og så kører vi ellers mod Hedehusene. Min far, mor og mor’s kæreste skal nemlig ud og spise i aften.

Det skal nok blive rigtigt hyggeligt at komme ud og spise. Jeg glæder mig i hvert fald gevaldigt.

Men altså – alt i alt, skal det nok blive en god dag. Og så har jeg jo stadig noget at glæde mig til – nemlig d. 1. nov, hvor jeg holder fææææææst for familien.

Igår holdt jeg jo strikkeklub herhjemme, og ihhhh hvor havde Lene og de andre altså taget røven på mig *Hehe* Igår da Lene og jeg var nede i byen, spurgte hun først om jeg havde set der var en TV-bænk inde på QXL, og om den måske var noget for mig? Jeg svarede blot, at det vidste jeg ikke helt, og tjah, vi kunne jo se på den. Senere går vi så ind i ‘Kop og Kande’ og der siger hun blot ‘Ihhh jeg føler mig lidt købelysten, skal vi ikke gå helt ind og kigge’ – Øhhh jo, men vi skulle jo ikke ha’ noget. Nå, men hun får så slynget ud at jeg jo bare kan sige til hvis der er noget jeg ‘mangler’ – fordi jeg fylder jo snart år. Vi går så ned i kælderafdelingen. Og der falder vi over de sødeste kasser/puff, som er råhvide, og som der kan være garn nede i. Og så er der polstret, og behagelige at bruge som skamler. Den ene var mindre end den anden. (Og den lille er afprøver som puff, og virker perfekt til at få fusserne lidt op i højde i en lænestol).

Nå men der sker ikke værre eller bedre, end Lene bare fluks, smider mig væk fra kassen, kører dankortet igennem, og køber disse kasser. Hmm tænkte jeg, synes beløbet var lige i overkanten. Men tjah, det måtte hun jo om. Næste problem var så, at hun ikke selv kunne bære dem, de vejede som et ondt år. Så jeg bare skam min egen gave ned til bilen under føtex. hehe… No problemos.

Nå men så skulle jeg lige en tur i banken, og imens ville Lene ikke med. I det tidsrum jeg var i banken, havde hun så ringet til Annette fra strikkeklubben, og aflyst at de skulle have været i Frb. centeret. Men til mig sagde hun stadig at hun skulle derind med sin kusine.

Men vi kom så hjem, og jeg gik blot ind i lejligheden, og gjorde lidt klar til strikkeaften. Da kl. er 19, ankommer Annette og Lene så, fuld stændig flade af grin, og nu med puff’er pakket ind. Jeg begyndte også at grine, fordi jeg vidste jo også at Lene dårligt kunne bære dem, og nu havde hun båret dem nede fra den anden ende af bygningen.

Nå – men jeg får slynget noget ud med ‘Du behøvede da ikke at pakke dem ind’. Og hånden på hjertet, jeg anede på det tidspunkt ikke at de var fra andre end Lene.

Først da jeg har pakket dem ud, fortæller Lene så alle sine hemmeligheder, hun har gået og fyldt mig med hvide-løgne de sidste par dage, fordi strikkeklub’s mailen, har glødet de sidste par dage, de har nemlig aftalt at de ville give mig noget samlet – i anledning af min 30 år’s føsda.

Lene skulle også have været i Frb. centeret, men ikke med en kusine, men med Annette. Men det aflyste hun mens jeg var i banken, fordi nu havde hende og jeg jo fundet min gave. Og det med TV-bænken, var fordi at pt. står der nogle trækasser inde i den tv-bænk vi har nu, og der ville hun blot få opklaret om jeg måske fik den nuværende tv-bænk med mig når jeg flyttede, og om jeg måske var int. i flere af de træ-kasser der stod i. Aner slet ikke om der er en tv-bænk til salg på QXL *G* Det var nok også en hvid løgn! *LOL*

Nå men altså, jeg blev taget godt og grundet ved røven igår. Og jeg opdagede ikke en dyt! Ufattelig hvor godmodig, og godtroende jeg kan være *G* Men fedt Lene gav en forklaring. Tak for det søde.

Senere kom Maria, med den flotteste kurv, med Lambrusco i, et the-krus. Skovbærthe, garn, 1 rundpind nr. 5 Nit Picks. Drops katalog. Og masser af garn i. Den så super flot ud kurven, og jeg blev også ovenud glad for den. Er allerede gået igang med at strikke af noget af garnet, på den nye strikkepind.

Så en god dag igår, forhåbentlig også en god dag idag.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Min 30 År’s Fødselsdag Idag

  1. Tine siger:

    Tillykke med den runde dag og med dine gaver. det ser ud til, at du kan bruge dem.😉

    Knus fra Roskilde, hvor solen næsten er stået op.

  2. Cowspot siger:

    Come on !!!

    Nu bliver jeg bare mistænkt for at stor lyve. Der VAR en tv-bænk på QXL. som jeg tænkte om du kunne bruge…… Ama´r halshug. ;0)

    Super kæmpe tillykke med dagen, og velkommen i de rigtig voksnes rækker. ;0)

    Knuzzzer

    Lene

  3. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Tusind tak for din hilsen. Både her og via mail. Og ja, kan helt sikkert bruge gaverne jeg fik igår. De var super.

    @ Lene – Skønt med en tillykke hilsen fra dig også. Og ja, nu er jeg rigtigt kommet i de voksne’s rækker.

    Super der faktisk var en TV-bænk. Men man kan jo aldrig vide sig sikker med dig, og de hvide-løgne du fyldte mig med igår. *Thi hi* Men jeg vil gerne se den tv-bænk ved lejlighed. Måske den kunne være liiiige den jeg stod og manglede.

Skriv et svar

