Lys Forude


Måske lysner det forude. Jeg skal op og se på en 2 vær. lejlighed i bebyggelsen idag. Og jeg glæder mig som et lille barn, til at se det sted “jeg måske skal bo”. Den ligger på 2 sal. og er lys og venlig, i forhold til den 3 vær. jeg har nu. Han kunne godt tænke sig en 3 vær. og jeg en 2 vær. Så måske vi kan bytte.

Så nu står det blot til om banken kan låne mig pengene, og det håber jeg at de kan. Jeg sparer også en masse penge ud fra det vi havde budgetteret med i banken, fordi der skulle ikke være nogel forbedringer i den. Nu må vi så se, om det er et køkken og bad jeg kan leve med *Smiler* Mon ikke det er det? Det vil tiden vise.

Men hvis vi kan bytte, så slipper jeg også for alle de bekymringer om at den skulle sælges den 3 vær. og evt. ikke kunne sælges, og derfor stod Kim og jeg måske med en 3 vær. som vi ikke kunne afvikle. Men nu ser det ud til at er er lys forude!

Ting falder på plads for mig, men jeg møder også stadig modgang når jeg ringer rundt til det offentlige. De er ikke meget for at hjælpe mig økonomisk. Fordi det er en andelsbolig jeg vil bo i, jo – hvis jeg bliver førtidspensionist. Men det kan jeg jo ikke kalkulere med. Jeg er det måske først om et ½ år. Hvis jeg overhovedet får det? Hvilket jeg krydser fingre for at jeg gør.

Jeg har også fået en ny udgift i anledning af jeg fylder 30 år d. 22. oktober, nemlig “Flexydelsesbidrag” som jeg skal betale for at jeg kan gå på efterløn som 62 årig, og ikke som 65 årig – hvis jeg ikke betaler det. Dumme 400 kr. pr. mdr. at skulle betale lige netop nu, hvor budgettet ikke hænger helt sammen. Og når man som jeg er født i 1978 er der bare “no mercy”, hvis jeg derimod blot var født i 1977, kunne jeg “spare” 2 år, og have afdragsfrihed der. Og de 2 år kunne jeg jo have valgt nu, hvor det hele rabler sammen. Ja hvor uheldig har man lige lov at være, at være født i et “forkert” årstal ?

Desuden skal jeg have ringet til kommunen og have forlænget mine sygedagpenge. Ihhhh – der er bare så meget som jeg SKAL lige nu. Og det jeg har allermest lyst til, er at sætte mig ned og være handlingslammet, og ikke gøre en skid! Men det kan jeg ikke tillade mig, fordi så får vi aldrig solgt lejligheden, så kommer Kim og jeg aldrig videre og får starter hver vores liv, hver for sig.

Livet er ikke altid lige nemt, slet ikke når man pludselig er single igen, og skal klare alting selv.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

5 svar til Lys Forude

  1. Tine siger:

    Der er ikke nogen, som har lovet os, at livet skal være nemt – det ved jeg at egen bitter erfaring og derfor tillader jeg mig at skrive det – men på en eller anden måde så er man som regelen altid strækker, når man er kommet igennem en kedelig oplevelse.

    Jeg håber, at altid omkring lejligheden falder på plads for dig i dag, og når du første har fået løst et problem, så løser de andre sig mere eller mindre af sig selv. Det håber jeg i hvert fald på.

    Kæmpe knus her fra Roskilde.

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Hvor har du ret i din kommentar. Der er nemlig ingen der har sagt at livet er nemt, det har jeg også selv lært de sidste 2½ år, hvor alt har rørt sig i mit liv, og min familie. Som startede med mine forældres skilsmisse for 2½ år siden, og derefter har tingene gået sin gang. Og jeg bliver alligvel lige overrasket hver gang der falder en ny “bombe” i mit liv.

    Du har også ret i, at løser boligproblemet sig, så følger de andre problemer nok efter, og løser sig også stille og roligt. Det er bare lige nu og her, at det hele ser en anelse uoverskueligt ud……! Men det skal nok gå, det er jeg ganske sikker på😉

    Jeg bliver nød til at være optimist i denne tid. Selvom at det er svært.

  3. Tine siger:

    @ Solsikkens-Sang.

    Jeg er glad for, at du tog min kommentar på den måde🙂

    Havde nogen sagt til mig, at jeg ville klare alt det, som jeg rent faktisk klarede i forbindelse med at passe min mor hjemme i over to år efter hun havde haft en hjerneblødning samt alt det, som sket omkring min far det sidste år tids ( blandt andet 10 hospitalsindlæggelser samt at jeg måtte tage mig af ham i døgndrift ), så havde jeg ikke troet, at jeg kunne klare det, men på en eller anden måde, så kom jeg igennem det. At jeg så godt selv er klare over, at det blandt andet er fordi jeg aldrig har fået hjælp, tid til eller har fået lov til at bearbejde de opleveler, at jeg kørte ned sidste efterår, det er så en anden historie.

    Jeg håber, at det med lejligheden har løst sig i dag.

    Kæmpe knus her fra Roskilde.

  4. Solsikkens-Sang siger:

    @ Tine – Det med lejligheden bliver først idag. Men ja, jeg håber også det løser sig.

    Jeg er dog ked af at høre at du gik ned sidste efterår, pga. de ting der er sket i dit liv. Det virker også som meget belastning du pludselig blev udsat for. Og derfor er det forståeligt nok at du gik ned med flaget. Og måske ikke helt kunne overskue tingene i hverdagen længere….. Jeg kan fuldt ud følge dig. ‘Been there – done that’.

    Knækket for mig kom blot for 8 siden. Med en kæmpe depression, som væltede ind over mig. Den dag idag er jeg stadig sygemeldt og ved at søge førtidspension, efter utallige arbejdsprøvninger mm.

    Men alt det har du måske allerede læst ud fra min blog😉

  5. Tine siger:

    @ Solsikkens-Sang.

    Jeg har læst en hel del, men nok ikke det hele. Jeg bruger ikke så meget af min tid lige for tiden til at læse blogge, men derimod til at finde mig selv. For på en eller anden måde, så føler jeg, at jeg blev væk et eller andet sted i al den tid, som jeg har brugt på at være noget for andre samt passe et job.

    Jeg ved ikke, hvor meget, du har læst på mig blog og det er bestemt heller ikke ret meget af alt dette, som jeg har skrevet om, det ligger i tiden før min blog opstod og derfor hører det ikke med på min blog, da den handler om nuet lige nu og her, men hvis du har løst så prøv at læse dette indlæg … http://denkreativeand.dk/index.php?m=09&y=08&entry=entry080918-060000 og især dette indlæg … http://denkreativeand.dk/index.php?m=09&y=08&entry=entry080916-060000 samt de to indlæg, som jeg linker til i det, så tror, at du finder ud af en hel masse om mig og hvorfor jeg lige for tiden har valgt at leve mit liv, sådant som jeg gør.

    Jeg håber, tingene falder på plads for dig og at du kommer videre med dit liv.

    Knus her fra Roskilde.

Skriv et svar

