Hverdagen

Idyllen Brudt


Nu er det 8 dage siden det skete, jeg må nok hellere se at få blogget omkring det, selvom at det ikke er lysten der driver mig. Men gør det mere af pligt.

Kim og jeg gik fra hinanden torsdag d. 2 oktober i sidste uge. Det har været en rigtig hård omgang, med deling af lejlighed, vi skal sælge den 3 værelses andelsbolig, hvilket nok desværre bliver svært. Men nu vil jeg ikke male fanden på væggen. Den skal både slåes op internt og ekstert, og derefter kan vi sælge til hvem vi vil. F.eks. i den blå avis.

Jeg bliver helt sikkert nød til at flytte, om jeg kan sidde i en 2 vær. ved jeg ikke noget om endnu. Har regnet på det, og det ser ikke helt realistisk ud. Derfor er jeg gået på jagt efter en lejebolig. Jeg har guskelov været skrevet op i 3-4 forskellige boligselskaber siden 1997. Så chancerne for at få en lejebolig hurtigt kunne godt være god. Jeg fik ringet til 2 af boligselskaber idag: KAB og DOMEA og meldt mig aktiv, det var dog noget værre rod med hvilke ting jeg søgte, bla. søgte jeg mest i Hedehusene, og det er jo ikke der jeg vil bo, men gerne i Vanløse. Anyway, jeg skal hjem i lejligheden, og ha fundet mine opnoteringsnumre i hvert eneklt boligselsksab, og så skal jeg have kigget på deres hjemmeside og se hvor jeg gerne vil skrives op henne. Så jeg kun får brev om ledige lejligheder der.

Men tingene ændre sig hele tiden. Igår ville jeg kun købe andelsbolig, idag står jeg og vakler, og vil gerne måske leje en 2 værelses lejlighed osv osv. Jeg har ikke besluttet mig endnu. Kim er dog fremme i skoene, og har allerede kigget på en del ejerlejligheder. Hvilket er fint nok, jeg er bare ikke “nået dertil endnu” og vil måske hellere bo til leje, hvor man kan få boligsikring osv. Kommunen siger i hvert fald at de kun kan hjælpe mig økonomisk, hvis jeg bor til leje. Ikke hvis jeg bor i andelsbolig. (Jo, hvis jeg er førtidspensionist!!). Og det er jeg jo næppe endnu.

Men jeg står nu og skal af med den 3. vær. Hvilket skræmmer mig, da vi ikke helt ved om den bare er nem at komme af med eller ej.

Jeg ringer rundt til offentligt instandser hele tiden, og førhører mig af osv. Men det er utroligt svæt synes jeg.

Så det er ligesom der jeg er nu, skal nok skrive noget mere snart. Det hele er bare kaos inde i mit hoved lige nu. Så ja…. “forgive me” hvis jeg ikke lige får skrevet så hurtigt som jeg gerne vil igen.

2 thoughts on “Idyllen Brudt

  1. 😦 Jeg mangler ord, for jeg ved, at det er hårdt, men jeg håber, at du finder dig selv og at du på en eller anden måde kan komme videre med dit liv.

    Al mulig for for held og lykke sender jeg dig her fra Roskilde samt et stort knusss.

  2. @ Tine – Tusind tak for din kommentar. Det betyder meget for mig at du sender knus og tænker på mig. Jeg skal nok finde mig selv på et tidspunkt. Det er bare lige nu, hvor man står med det hele, lidt alene, så føler man at det hele er lidt uoverskueligt.

    Det er også mest det praktiske som plager mig, det har jeg ikke helt overskud til, når man også har alle de indre følelser at deale med. Det er jo ingen hemmelighed at det var ham der gjorde det forbi. Jeg havde selv haft tanken, men ikke sagt det højt. Og var måske først parat til at dette skulle ske, om et halvt år eller mere…..!

    Men tak for din søde kommentar. Det varmer hos mig 😉

Skriv et svar

