Hverdagen · Strikning & Hækling

Månedens Sidste Hjemløse Strik


Jeg vil da lige vise frem, hvad jeg har nået her i slutningen af måneden af hjemløsestrik. Selvom at jeg har strikket og strikket, synes jeg altså at de andre inde på www.rokken.dk får strikket meget mere end jeg. Jeg begriber altså ikke hvordan de gør det – hehe. Strikker de også i søvne eller hvordan?

Nå, men jeg har jo lært noget nyt, ‘snoninger’ og jeg er utrolig glad for at Maria ville lære mig det. De er lavet over 9 masker, så de er temmelig brede over håndryggen på pulsvarmerne.

Her ses de lidt tættere på. Så man rigtigt kan se snoningen.

Det blev tidligere på mdr. også til 2 sæt karrygule pulsvarmere. De er dog uden snoninger eller noget.

Og til sidst et halstørklæde, ala dem jeg har lavet allerede. Jeg mener jeg skrev om noget garn tidl. som jeg havde købt oppe på Cirkuspladsen i Bellahøj til et loppemarked, tæmmeligt meget for 20 kr. Det er der nu min. blevet 5 halstørklæder til de hjemløse, og muligvis når jeg et mere af det garn. Så jaaaaa, det var en god ting jeg købte det, og det har også været ganske rart at strikke i.

Igår slappede jeg ellers bare af og så en masse tv, og strikkede og hæklede lidt. Om aftenen var Kim ude og hjælpe en ven med at sætte nyt akvarie op. Og jeg så ‘Sommer’ på DR1.

Idag måtte jeg melde afbud til ‘Gruppen’ – jeg kunne simpelthen ikke vågne i morges, jeg stod godt nok op og fik noget morgenmad, og troede jeg kunne ta afsted, men trætheden overmandede mig. Og jeg gik ind og sov 1½ time mere.

Da jeg så stod op, fik jeg ringet ind til sygedagpenge kontoret. Og der fik jeg afvide at jeg nu bare kunne komme ind og få mine feriepenge skrevet under. Jeg har nemlig gået og ikke rigtigt vidst hvad jeg skulle stille op med dem. Men nu fik jeg skrevet dem under af Jobcenter. Og nu kan jeg sende dem ind til Feriekonto. Super – så er der én mindre ting at tænke på!

Ellers har jeg ingen planer for idag. Ej, heller i morgen, ud over at måske få handlet lidt ind i morgen. Jeg tror ikke jeg tager ud til Farmor og ‘laver nisser’ – synes det bliver alt for presset, hvis jeg også skal nå i Gruppen på onsdag. I stedet må vi finde en dag hun kan komme herud, Kim skal nemlig hjælpe hende med at lave en plakat til Julemarkedet d. 9. November. Og pludselig går tiden, og de skal jo også printes osv. osv.

Så jeg tror jeg vil sætte mig ind og strikke lidt videre, og så slappe af foran kuk-kassen. Jeg trænger til at slappe lidt af nemlig.

Skriv et svar

