Hverdagen · Psyken · Strikning & Hækling

Vaskedag – inkl. tur i IKEA


Idag valgte jeg ubevidst at sove ret længe. Jeg tror jeg har trængt til det ovenpå de to dage hvor jeg har skulle været op tidligt. Jeg ved godt at det måske ikke er tidligt for andre ‘normale’ mennesker. Men det er tidligt for mig når vækkeuret ringer 8.15 for at jeg kan være i Gruppen kl. 10. Så mon ikke jeg har haft godt af at sove længe idag, og jeg kan gentage det igen i morgen. Det skal jeg først ind og snakke med min kontaktperson kl. 13.30.

Ellers har jeg brugt dagen på at vaske idag. Der var lige til 2 store maskiner, og 1 lille. Men én af de store maskiner var ude af drift, så den kunne ikke bruges. Æv bæv. Så måtte vaske og tørretumble af to omgange. Men det gik lige. Jeg klarede det hele på 2½ time.

Bagefter gik jeg op og lagde tøjet på plads med det samme, hvilket jeg aldrig når før flere dage efter. Så jow jow, der er sket STORE ting og sager idag *Hehe*

Lene skrev så og spurgte om jeg havde lyst til en tur med i IKEA når hun havde vasket det hun skulle idag. Det sagde jeg så ja til. Og kl. 18.30 tog vi ud mod den i Genfofte – tror jeg det er den ligger.

Lene skulle have nogle foldekasser i stof, som kunne lynes op i bunden, og så kunne de fylde ingenting når man ikke brugte dem. Se DET synes jeg var smart, så dem hoppede jeg også lige på. Problemet var bare at vi ikke kunne finde dem i “æske-afdelingen”, i de store pakninger, hvor der var flere str. i. Men Lene havde en ide om, at man kunne få dem oppe på 1. sal. Så der gik vi så op, og ledte og ledte. Men da vi kom igennem næsten hele 1. sal, så var de der pludselig, i nogle sam-pakninger.

FEDT – så drog vi ned mod kasserne, men vi kunne dælme ikke finde ud af hvor de havde alt 2. sorterings varene henne. Sådan et rum har de i den IKEA ved Tåstrup. Hvor man kan se på nedsatte ting og sager. Hmmm…… så det blev vi snydt for 😦

Jeg er så lige kommet hjem, og tror jeg vil sætte mig ind til Kim, og slappe lidt af med mit strikketøj, er igang med de pulsvarmere med snoninger 😉

5 thoughts on “Vaskedag – inkl. tur i IKEA

  1. Med hensyn til din står-op-tid så har du fuldstændig ret, jeg kan ikke fatte, hvordan man kan sove til klokken 8:15, men ok du kan nok heller ikke fatte, hvordan vi kan stå op klokken 04:30 på alle hverdage og stort set det samme på alle fridage. 🙂

    Min Skat møder klokken 6:00 og jeg har gjort det samme i stort set alle de år, jeg har arbejdet. Så vi er vant til det.

    Hvor er det dog dejligt, at vi mennesker er forskellige og har forskellige vaner. Det hele ville være på så kedeligt, hvis vi var ens. 🙂

    Har du så fået taget dine nye kasse i brug eller havde du ikke noget, som du kunne putte i dem ?

  2. @ Tine – Hvor har du dog ret, det er skønt at vi er så forskellige allesammen. Normalt sover jeg altså en del længere end til 8.15. Men jeg får jo også noget medicin som gør mig utroligt træt 😦 Og ja, du har ret, jeg har svært ved at forestille mig at du står op 4.30 hver morgen. Men til gengæld, for du taget billeder af nogle fantastiske solopgange. Hvilket jeg misunder dig meget. Det må være så smukt om morgenen.

    Ang. mine nye kasser fra IKEA, så har jeg ikke fået taget dem i brug endnu, synes bare de så utroligt smarte ud. Så måtte eje dem *B* Hvad der skal i dem, er uvidst indtil videre 😉

  3. Når jeg i dag står op klokken 04:30 er det faktisk lidt halv sent, for en stor del af mit liv har jeg stået op klokken 03:55 for ellers kunne jeg lige når de ting, som jeg ville nå, før jeg skulle ud af hoveddøren, da jeg mødte på arbejdet klokken 06:00.

    Ja, jeg når at nyde solopgangen stort et hver morgen, men til genglæd så er jeg lige til at putte i seng og sov allerede ved 21:30 tiden og på det tidspunkt har jeg på fornemmelsen, at din aften kun lige er begyndt, men som jeg skrev til dig, hvor er det dejligt, at vi er så forskellige. 🙂

  4. @ Tine – Hold da op kl. 3.55 der sover jeg altså ‘skønhedsøvn’ *hehe* Hvilket slags arbejde har du haft tidl. siden du skulle møde kl. 6 allerede?

    Du har ganske ret at det er dejligt vi er så forskellige, og ja, kl. 21.30 hvor du går i seng, der er jeg nok oppe 1-2 timer længere. Så jow jow, min aften er næsten lige begyndt der 😉

  5. Jeg har arbejdet i en børnehave, hvor de først børn blev afleveret klokken 6:10, i en vuggestue hvor de første børn blev afleveret klokken 6:15, i tre forskellige butikker, hvor varerne bliver leveret fra klokken 6:00 om morgen og i den ene butik åbnede vi klokken 7:00. Og da det tager cirka en lille times tid at fylde aviser, blade, cigaretter, kolde øl og vand op på hylderne om morgen samt gøre kasserne, online-terminaler samt dankort-automaterne klare til dagens første kunder, så er man nødt til at møde mindst en times tid, før butikken åbner. I to forskellige bogholderier som kreditor- og lagerbogholder og med et tæt samarbejde med varemodtagelser, som jo tog imod varerne fra klokken henholdsvis 5:30 og 6:00, så var jeg nødt til at møde så tidligt, at hvis der var spørgsmål til bogholderiet, kunne jeg besvarer dem med det samme.

    På den anden side så må jeg jo nok erkende, at jeg er morgenmenneske, så det har egentligt ikke været så slemt og jeg vil da til hver en tid heller møde tidligt end sent. 🙂

Skriv et svar

