Hverdagen, Strikning & Hækling

7 Maskiner Tøjvask Senere…


… pyha – jeg er godt smadret her til aften. Jeg sov for det første ALT ALT for længe her til morgen. Kl. 12 vågnede jeg af mig selv, og var helt rundt på gulvet. Alt hvad jeg ved er at jeg har drømt noget i nat, og det holdt i mig i søvnen, men jeg kan bare ikke huske hvad jeg har drømt. Æv! Anyway, jeg kom op, og Kim og jeg spiste morgenmad sammen. Han havde nemlig taget en flex-dag, så han var hjemme idag.

Dernest så skulle jeg ned og vaske tøj i den helt store stil idag. Heldigvis havde jeg vasketid fra 14-17, og Lene havde lovet mig at jeg kunne få hendes vasketid fra kl. 17-20 også. Da hun havde en vasketur lige efter mig, men ikke kunne nå at komme hjem til den.

Jeg havde heldigvis sorteret tøjet igår, så det skulle ikke gøres idag. Men jeg manglede stadig at skifte sengetøj, så det der lå på kunne vaskes. Jeg manglede stadig at indfange håndklæder, karklude, viskestykker. Tøj der var blevet brugt igår, et tæppe som trængte gevaldigt osv osv.

Dermed endte jeg ud i 7 industrikmaskiner vasketøj. PYYYYYYHAAAAAA!!!!

2 maskiner sort
1 maskine lyst
1 maskine broget
1 maskine sengetøj
1 maskine håndklæder, karklude og viskestykker
1 maskine med garn-tæppe, og garn-sutsko

Jeg sad nede i vaskekælderen og strikkede på pulsvareme til de hjemløse imens jeg hørte de “Sorte Spejdere” på P3. Så var min dag reddet. Ikke fordi jeg er den store “Metallica” fan, men de holdt session inde på “The Rock” i KBH. Og de “Sorte Spejdere” var værter. Det var vildt fedt at høre, og gjorde min dag meget lettere!

Men hold da fest hvor kunne jeg mærke at jeg var træt og smadret da jeg kom op i lejligheden igen. Jeg havde ladet tørretumbleren klare det sidste sengetøj og så var jeg gået op med de to første blå “IKEA-poser” vasketøj. Men altså, hvor var det svært at komme ned efter det sidste vasketøj. Især da Kim og jeg kom ud i nogle gnidninger mellem os. Og jeg måtte sætte mig ned og stor-tude, fordi jeg følte at han var blevet vred på mig over noget så simpelt som at sætte et stik i fladskærmstv’et. Men efter noget tid, fandt vi ud af, at det var fordi at han havde stået med TV’et og båret det alene, mens jeg fumlede med stikket bagpå, og ikke kunne finde ud af det. Jamen så skal det jo også gå galt. Men det hele tog 5-10 min. og jeg var okay kort tid efter, og gik så ned i vaskekælderen.

Det er en rar følelse nu hvor det er overstået. Men jeg vil aldrig bestille en vasketid 2½ uge ude i fremtiden. 14 dage er helt klart max. af hva tid der skal gå mellem hver vasketid. Det passer nemlig til de 3 maskiner der er dernede. Og ikke 7 som det havde hobet sig op til idag.

For at tale om noget helt andet end tøjvask. Så var vi ude og shoppe lidt igår, Kim og jeg. Det var kanont hyggeligt. Han skrev mig en mail om formiddagen, at han havde lyst til at forkæle mig lidt, og om jeg ikke havde lyst til at tage med ud og shoppe om eftermiddagen.

Han havde dog sent fri om onsdagen, og skulle til musik kl. 18. Så det blev til en 2 timers super kiggen efter nye støvler til mig, som jeg har trængt til længe.

Nogen man kan have på til hverdag, til fest, og især til nederdele. Jeg har nogen man kan have på til nederdele. Men de er foret støvler, med pels på. Og de er ret varme, og det duer ikke til indendørs brug.

Disse støvler fandt vi i “Din Sko” i Rødovre centeret. De kostede 449 kr. hvilket jeg synes var en fair pris. Vi havde inden da været i “Paw sko” som havde masser af gode bud på støvler, men mange var lange i skaftet, og det var jeg ikke helt til, da jeg kommer til at få det med varmen ret hurtigt i sådan nogle. Og i “Skoringen” prøvede jeg slet ikke nogen, de havde alle sammen smalle høje hæle, og det er ikke lige mig.

Men i “Din Sko”, var jeg altså ved at opgive, fordi jeg orkede ikke flere skobutikker, og jeg var parat til at gå videre – og måske kigge efter nogen en anden dag i stedet for. Men jeg prøvede alligevel nogle stykker, men ingen af dem duede, jeg prøvede sågar nogle til omkring 999 kr. Men de duede slet ikke…. Så spurgte jeg ekspedienten, om hun havde nogle med kortere skaft. Og fandt nogle som ikke er ankel-korte. Men sådan midt på læggen. De er super duper. Og utrolig skønne at gå i. Jeg har haft den på hele dagen idag, og de ryger ikke af fødderne før jeg skal i seng 😉

Ellers har jeg ikke lavet så meget idag. Nu er kl. 20.40 ca. og jeg sidder og nyder tv-kiggeri. Og hækler på mine larver imens. Vi fik jo en kæmpe bestilling via http://www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk/ – på 8 af mine larver, og 16 børne-cowboy-rygsække. Og ja, det er jo mig som laver larverne, og farmor som laver rygsækkene, så jow jow, vi har travlt. Pt. har vi 4 larver af de brede stribede på lager, og jeg er igang med nr. 5. En fra arb.gruppen har sagt hun også vil lave en, det er så nr. 6, og så skal jeg lave min 2 mere. For at ordren er i hus. Men der er stadig larver på lager, bare med de smalle striber, på hjemmesiden.

Jeg vil slutte for idag, og vende frygteligt tilbage snart igen. Det lover jeg 🙂

2 thoughts on “7 Maskiner Tøjvask Senere…”

  1. Jeg bliver helt forpustet af at læse om alt det vasketøj – godt gået, men nok en god ide ikke at samle så meget til bunke en anden god gang

    knus

  2. @ Laura – Det har du ganske ret i, det er ikke spor godt at lade det gå hele 2½ uge før jeg vasker, den ½ uge, som jeg gik ekstra. Den væltede altså læsset for mig. Æv bæv.

    Denne gang går der kun 14 dage, hvilket er normalen for mig at vaske 🙂

Skriv et svar

