Oprydningsvanvid!


Denne weekend er gået med at rydde gevaldigt op herhjemme. Der trængte altså også!!!

Både generelt, men også ting der bare stod og flød.
Ting der aldrig har fået en fast plads i hjemmet.
Ting der burde kasserese, og derfor også blev det.
Ting der hører til hos andre, og som så snarligt vil komme ud af huset.
Ting der blot burde ligges på plads, så her kunne se mere rummeligt ud igen.
Garn der burde sorteres og ligges i orden, hvilken næsten blev opfyldt.

Ja – som du kan læse, så trængte her virkeligt. Det vi nåede bla. var:

STUEN:
Oprydning – almindeligt.
Fjernet alt garn, lagt i kurve eller ind i skufferne i soveværlset.
Tørt overflader af.
Rykket rundt på DVD og anlæg, så det så mere overskueligt ud.
Ordnet papirer, sat i mapper, alt sammen gjort inde ved spisebordet.

KONTORET:
Oprydning – almindeligt.
Fjernet ting der skulle til genbrug (Bla. en masse børnespil, som jeg ikke kan få solgt på loppemarked).
Sorteret klædeskabet, kasseret en masse til genbrug, helt ubrugeligt tøj, smidt direkte ud til storskrald.
Sorteret resten af skabet for ting vi ikke bruger (Har et 6 længet skab, fyldt med tøj og ragelse, mon ikke der er noget man ikke bruger!)
Sorteret mine bøger, kasseret dem der ikke kan sælges, gives nu til genbrug.
Ryddet op bag hvor jeg sidder ved computeren. Der stod mange ting, som burde have en plads, og det fik de så inde i skabet.
Ryddet mit skrivebord totalt, så det kunne tørres af (normalt flyder det med papirer og tebreve jeg skal sortere).

Da vi var færdige, gik vi så ud med alt skraldet, en sort sæk til storskrald, 1 pose med kasseret elektronik. Massser af æsker/pap, aviser/blade. Pyyyyhaaaa…….!

Så alt i alt, ser her altså temmeligt ryddeligt ud nu. Alt hvad jeg mangler er at svinge støvsgeren en gang. Hvilket jeg ikke nåede idag, men en ny dag truer i morgen.

Jeg er stolt af mig selv, og ikke mindst af Kim, det var faktisk hans initiativ at vi skulle gøre dette. Og det har også plaget mig læge. Så jow, det var skønt da det var overstået, men hårdt da det stod på. Nu SKAL vi bare holde stien ren, og ikke rode det hele til igen.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til Oprydningsvanvid!

  1. Tine siger:

    Tillykke med jeres fælles arbejdsindsats.🙂

    Man har det altid noget så dejligt bagefter.🙂

    Vi brugte også søndagen på at rydde op især i vores stue, men det var nu alle de ledningen som forbinder hele lejlighendes samling af computer, højtaler og musikanlæg, som fik ændret status fra løse ledninger på gulvene til ledninger i kabelkanaler.🙂

    Mandag, tirsdag og torsdag i sidste uge tog jeg livstag med vores entre, så nu er den endelig blevet sådant, som jeg gerne vil have den, hvis vi ser bort fra, at den skal sættes i stand, når vi får tid, råd og overskud til det.

  2. @ Tine – Ja man har det noget så skønt bagefter, og det er en dejlig følelse.

    Det lyder som om du og kæresten også har gjort et godt stykke arbejde, det med ledninger kender jeg godt, det kan se noget så rodet ud:-/ Men godt for jer, at de nu sidder i kabelkanaler.

    Skønt gangen også er blevet god. Du/I skal nok få overskud til at sætte den ordentligt i stand. Men indtil man kan få tid/råd til det, er det jo godt at man kan gøre det så godt man nu synes😉

    /Henriette

  3. ~laura~ siger:

    Sikke flittig du har været. Skønt for jer der er blevet pænt igen *S*

  4. basuna siger:

    Sikke et par arbejdsmus…… kunne man ikke få besøg af jer en uges tid *hi hi*

    Knuser Basuna

  5. Thi hi – ja det kunne du tænke dig. Bare rolig, oprydningsvanvidet, har dæmpet sig igen. hehe….. Ej, vi prøver at holde det fint herhjemme stadig, men slet ikke i samme tempe som den weekend vi havde oprydningsvanvid😉

Skriv et svar

