Her stinker af røget sild!


Kim har været afsted og nyde det sidste han kunne af sin ferie – uden mig dog. Thi hi. Han tog med de 3 andre fra bandet, op til en meget primitiv campingplads ved Strandvejen. De var afsted lørdag/søndag. Og det havde også været fint vejr lørdag, men natten til søndag havde et regnet en del. Og han kom hjem, med tøj der lugtede – ja næmest stank af røget sild. De hade nemlig lavet bål deroppe, og tjah, det fik altså en skinger lugt af røget sild/fisk. PUHA!!!! Jeg fløj ned i vaskekælderen, lige så hurtigt at han kunne smide tøjet, og komme i bad, fordi jeg kunne ikke holde lugten ud!!

Der var en maskine ledig, og der røg alt hans tøj ind, inkl. jakke som havde ligget ude hele natten ved bålet, og rigtig kommet til at stinke. Næste maskine mellem kl. 19-20 var hans sovepose. Og den og tøjet blev faktisk fri fra røgen. Men hans jakke stinker altså stadig, og nu lader jeg det hele tørre, og så vasker jeg igen på onsdag, hvor jeg har min rigtige vasketid, og så ser om lugten helt vil forsvinde  – det håber jeg, fordi det er en jakke han er temmelig glad for.

Hvad har jeg så lavet mens Kim var væk? Jo ser du, jeg satte mig til at se en rigtig tøsefilm “Stepmom” med Julia Roberts, lørdag eftermiddag, men da den var slut, så gik jeg op til min kusine, som bor samme sted som jeg. Hun og hendes forældre, var ved at samle et nyt klædeskab til hende. Og jeg hjalp til så godt jeg nu kunne. Senere skrev Lene, at hun holdt ude bagved, og skulle til at læsse loppeting af, og jeg havde lovet at hjælpe til, så jeg smuttede ned og hjalp hende.

Bagefter gik vi op og strikkede lidt i hendes lejlighed. Og senere på aftenen, kørte vi til Hvidovre, hvor man får de bedste hvidløgsbrød, 2 stk. for kun 10 kr. Vi købte 3 hvidløgsbrød, 3 halve til hver. *MumZ*

Efter maden, satte vi en Lotte Heise DVD på, og det var total tøsehygge – kl. 22 smuttede jeg over til mig selv.

Søndag havde jeg store planer for herhjemme, jeg ville gerne gøre rent, men kunne ikke rigtigt samle mig omkrig det, og pludselig kom Kim hjem, og “ødelagde” alle mine planer. Jeg besluttede mig så for at vente til mandag, og stå tidligt op, og gøre det der.

Idag fik jeg så rydder gevaldigt op i stuen, nu mangler jeg kun spisebordet, som flyder med papirer som jeg snart er færdig med at sætte på plads. Ud over det fik jeg støvsuget, og taget en mega opvask. Jeg har ellers de største planer om at at rydde mere op, og gøre mere rent, men har svært ved at samle mig om det.

Jeg tror at jeg skal til at komme ind i en ordentligt oprydnings-rytme igen, der HAR nemlig været dømt totalt-ferie-tid herhjemme. Og der er ikke blevet lavet en dyt. Men jeg er sikker på at jeg godt kan komme i sving igen.

Så jeg hepper på mig selv – hepper i andre med?

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Her stinker af røget sild!

  1. @ Laura – Tak for “hep hep”.

Skriv et svar

