20 stk. Strikkede Katte


Gennem Rokken.dk havde Hedehusene-Arbejdsgruppe fået en bestilling på 20 stk.’s små katte, som skulle videregives til 24pakker.dk (siden er desværre nedlagt pr. julen 2008) – jeg har stikket de 18 af kattene, min farmor 2 af kattene. Jeg har hæftet ender på de fleste, og min vi har sammen fyldt dem. Farmor har så lavet de sødeste ansigter på dem.

Hvis jeg selv skal sige det, så er det et okay resultat – jeg er i hvert fald godt tilfreds. Og jeg håber de kommer til at bringe glæde nu hvor de via 24pakker.dk skal i pakkekalendere til børn, hvis forældre ikke selv har råd til at give dem pakkekalender. De kan ansøge om at få en pakkekalender via 24pakker.dk – jeg synes det er så genialt det system. Man kan også donere ting til siden, så kig endlig indenfor, måske du har noget nyt legetøj liggende, som du kan donere.

De 20 kattede samlede jeg da jeg i denne uge var på “mini-ferie” hos min farmor. Jeg blev hentet af farmor mandag formiddag, og så spiste vi lige morgenmad hos mig, og så kørte vi ud mod min farmor. Fra kl. 14-22 sad vi bare og samlede sidde skønne katte. (Med drikke og spise pauser selvfølgelig *S*)

Tirsdag samlede vi 3 store katte og en larve. Og om aftenen var der nisse-aften hos farmor, hvor jeg satte snore i nogle flettede julestjerner jeg havde lavet ud af gavebånd for mange år tilbage. Ud over det så hæklede jeg lidt den aften.

Onsdag fandt jeg ud af at jeg faktisk godt kan strikke stramt, så jeg gik igang med at lave “slik-nisser” som er en nisse der bliver strikket udenom et syltetøjsglads (de små fra “Den Gamle Fabrik”) de passer lige til, så gem endelig dem hvis du kan aflevere dem til mig. Jeg har allerede stikket 3 kroppe og 1½ hue, og 2 arme. Så det går bare forygende.

Torsdag var jeg i distriktscentet, det gik rigtigt godt, jeg cyklede derind, og min cykel er stadig en drøm at køre på synes jeg.

Fredag fik jeg så hold i nakken, æv bæv. Jeg vågnede og det gik fint, men da jeg gjorde en forkert bevægelse da jeg skulle frisere mig – så gjorde nakken noget underligt, og det føltes som om en nerve satte sig i klemme. Og tjah, jeg havde allermest lyst til at blot ligge på sofaen og få lindring den vej, men både min mor og Laura sagde at det måtte jeg ikke. Jeg skulle ligge noget koldt eller varmt på, og så skulle jeg ellers røre mig. Så det har jeg gjort lige siden. For at få det til at gå væk, skal man åbenbart røre nakken.

Noget andet surt der skete igår, var at Kim kom til at brække “Blink-armen” af vores bil. Du ved den man tænder blink-lyset med. Hans key-hanger hang fast i den, og så satte han sig ned i bilen, og vupti så var den knækket. Vi har meldt det til forsikringen, men har intet hørt endnu om de vil dække det. Bilen er sendt på værksted og de sagde måske 3.-4.000 kr. SURE PENGE at skulle gi’  – det må jeg sige. Men nødvendigt – ja sku…..!!

Idag har vi været til min kusines 12 år’s fødselsdag, det har været rigtigt hyggeligt. Vi er næsten lige kommet hjem derfra, efter en rigtig hyggelig eftermiddag/aften.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til 20 stk. Strikkede Katte

  1. Vivi siger:

    Nåååhhhh hvor er de små misser bare søde…. og sikke mange farver de findes i 🙂 Jeg er sikker på at der er nogle børn, som bliver rigtig glad for sådan en !
    Ej ja det var da ærgeligt at komme til at brække “blink armen”…..og ja sure penge at skulle af med og så lige her i ferien. Men den er jo heller ikke til at undvære.

    Træls med din nakke søde…..håber den er blevet bedre !?!?
    Knuser til dig fra Basuna

  2. @ Basuna – Jaaaaaa er de ikke bare søde, og der er ikke to som er ens, det er det sjove af det hele 🙂 Jeg håber også de kommer til at bringe glæde hvor de skal frem.
    Ja det er noget være rod det med blink-armen, håber den bliver lavet i denne uge.
    Nakken har det meget bedre – tak. Det er kun meget sjældent at jeg får nogle “jag” – men nu kan jeg meget mere med den. Så det er jo bare super duper.

  3. susanne hansen siger:

    Sikke nogen bedårende katte. Keg strikker tæpper til neonatalafdelingen og kunne godt tænke mig at strikke lidt kattekillinger til dem også.
    Kan du evt. sende mig opskriften… jeg vil være evigt taknemmelig.
    mvh Susanne hansen

Skriv et svar

