Pulsvarmere & Ny Cykel


Jeg lovede jo at fremvise de pulsvarmere jeg var igang med, og her er de så. Det første par er med snoninger, det ses bedst på billede 2.

Som det ses her, er der snoninger, og de er faktisk utrolig lette at lave. Maria lærte mig dem, og jeg fangede ret hurtigt hvordan man gjorde, og vupti så var der et helt par pulsvarmere 😉

Alt hvad man behøver gøre – er at når man når til ret strikket (Man strikker jo pulsvarmere i rib 2 ret/2 vrang). Så springer man en maske over, og strikker nr. 2 maske, går tilbage til nr. 1 og strikker den. Og vupti så får man de små snoninger man ser nedenfor.

De sidste par, er bare 2 ret/2 vrang. Det er helt klart en herrestørrelse. Jeg har jo strikker dem for www.rokken.dk – til ære for de hjemløse og krisecentre. Jeg håber de kommer til at bringe glæde til dem de når frem til.

Ellers har det været en okay uge, tirsdag holdt jeg jo strikkeaften. Det var rigtigt hyggeligt, vi var 4 ialt. Og vi havde en god aften. Der blev bla. udvekslet en strikkemaskine, masser af smil og latter, og ikke mindst fik vi set hvad hinanden var gang i af strikkesager.

Og jeg kom langt om længe af med min store portion varmestuestrik. Jeg havde jo en del fra Hedehusene-Arbejdsgruppe, som de havde doneret. Plus mine egne omkring 15 halstørklæder jeg havde lavet, plus de to sæt pulsvarmere. Jeg har nu til at lave min 2 sæt pulsvarmere mere, så det er bare super.

Onsdag skulle jeg vaske, og det var også der vi konstaterede at Lene’s computer var yt. Den var simpelthen stået af, så hun fik købt en ny torsdag. Og Kim skal med ind og hjælpe hende igang med den senere idag.

Igår havde jeg en slapper dag – og fik ryddet lidt op på computeren og sådan. Vi var også lige ude og kigge efter en strømforsyning til min bærbare, og det fik vi også købt, så det var super. 249 kr. nu håber jeg den virker denne gang, den sidste vi købte den knækkede i “benene” ret hurtigt 😦

Om aftenen hyggede vi os bare inde på kontoret med hver vores computer, det var rigtigt skønt. Idag har vi været ude og få synet bilen, eller omsynet eller hvad du vil kalde det. Noget være rod med nogle papirer, og tjah, pludselig stod han og ville syne vores bil uden merbetaling, fordi der var kludder i de papirer de lavede for 8 mdr. siden. Men nu fik synet den igen, og fik de papirer vi skulle bruge, som vi så kan indlevere – og så slipper den for nyt syn igen, når den nu blev det for 8 mdr. siden. *weee*

Imorgen kommer min mor forbi, hun har bla. min “nye cykel” med. Jeg har købt en af min onkel. Og jeg glæder mig så meget til at få den hjem, måske min mor vil med ud og cykle en tur med mig i morgen, nu har jeg jo to cykler herhjemme.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Pulsvarmere & Ny Cykel

  1. Lene siger:

    Tusinde tak for hjølpen igår og for en rigtig hyggelig aften.

    Ballon-buster kører som en drøm, spillede i 2 1/2 time….. JJUUBBIIHHOOO!

    Send mig lige en mail.

    Hvis I skal ud og cykle, kan en rask tur rundt om Damhussøen og engen, varmt anbefales. :0)

    Knus

    Lene

  2. Selvtak for igår, det var kanon hyggeligt at være ude og spise og sådan. Fedt ballon-buster kører godt – så VAR det jo din gamle computer der ikke duede ordentligt, og sløvede spillet.

    Cykelturen gik godt rundt om damhussøen og engen, som du kan se i næste indlæg.

    /Henriette

  3. Sanne siger:

    Hvor kan man chatte med andre der har en depression?
    Kærligst Sanne

  4. Hej Sanne

    Jeg bruger egentligt ikke selv nogle chat’s længere – hvor man kan chatte med anre med psykisk sygdom, men har du prøvet denne side:

    http://www.depnet.dk/

    Der kan du bla. chatte inde mener jeg. Kender ikke siden så godt, men det var den eneste jeg kunne komme på.

    /Solsikkens-sang

  5. jette blond siger:

    hejsa jeg kan se det er nogen skønne pulsvarmer og da jeg ikke er så meget inde i at strikke kunde jeg tænke at prøve dem er det sådan man kan købe mønstret eller få det ved dig eller bytte med noget andet gg håber at høre fra dig ven mvh jette

  6. Hej Jette

    Det er faktisk ikke noget jeg har opskrift på som sådan, de er nu ellers ret simple, tror jeg har slået 40-50 masker op, alt efter garntykkelse samt hvor store de skal være i bredden, og så eller 1 ret og 1 vrang, eller 2 ret og 2 vrang. Alt efter hvilket mønster du kunne tænke dig. Strikker dem bare på 2 pinde, og så syer jeg dem sammen til sidst, og gør plads til tommelfingeren.

    Du kan også gøre den lette løsning, og blot købe et par via min SHOP: http://solsikkeshoppen.wordpress.com/category/strikning-h%c3%a6kling/strik-pulsvarmere/ så slipper du for at prøve selv 🙂

    Mvh. Henriette

Skriv et svar

