Doven-TV-Strikke-Dag

Det er godt nok ikke meget jeg har nået herhjemme idag. Planerne var store da jeg vågnede, med at jeg skulle nå HELE opvasken – rydde op og sådan herhjemme, men altså, jeg nåede kun at tage første halvdel af opvasken, mens jeg lavede mad (Kyllingeret med nudler – MumZ). Så fik jeg taget det værste i stuen, men blev langt fra færdig.

I stedet satte jeg mig for at holde “pause” – og kom aldrig rigtigt videre. Så har stenet nogle film jeg havde optaget på DVD’en. Og her til aften, da jeg endelig fik liv i Kim, som havde ligget og sovet det meste af dagen væk. Så satte vi en DVD på “Miraklet i Valby” – som faktisk var ret god. Jeg havde set den før, men Kim havde ikke. Det er en ungdomsfilm fra 90’erne vil jeg tro.

Mens jeg har set film hele dagen, så har jeg selvfølgelig også strikket. Jeg er igang med at lave pulsvarmere til projekt varmestue – normalt laver jeg jo halstørklæder, men nu manglede de pulsvarmere, så da jeg havde fået noget garn af en inde fra Rokken, så ville jeg se om jeg kunne finde på noget godt at lave ud af det. Indtil nu er det blevet til:

1 halstørklæde i brunt garn
1 sæt pulsvarmere i grå
1 sæt pulsvarmere i mørkegul med snoninger
½ sæt pulsvarmere i mørkegul uden snoninger (Ikke færdigt endnu)

Ud over de til de hjemløse, har jeg også nogen liggende af mit eget garn, som jeg vil sælge på min hjemmeside på et tidspunkt, dem og de andre hjalp maria fra strikkeklubben mig med at samle i torsdags. Og idag hæklede jeg så nogle fine muslinge kanter på dem. Skal nok vise dem frem, når jeg har fået taget billeder af alle tingene.

Så til sidst gik jeg lidt død i de pulsvarmere på pind 3, så jeg gik over til et kæmpe sjal på pind 20, det voksede liiiiiiiiidt hurtigere, og jeg er snart færdig med det. Så det er jo bare super.

I morgen skal den altså stå på oprydning, så Kim må tidligere i seng idag😉 Men jeg skulle hilse og sige at det havde været godt med bandet igår, da han var ude og spille, det var gået godt og de havde rigtigt hygget sig.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Doven-TV-Strikke-Dag

  1. enuR- siger:

    Hvis du søgere tv kan du jo altid kigge på http://www.dr.dk/bonanza – der er faktisk en masse sjovt tv🙂 Er sikker på at i vil kunne finde noget der ind som vil vække noget hos jer🙂

  2. Tak for kommentaren – jeg kender godt Bonanza – og synes det er ganske genialt sted at kigge tv fra tidligere udsendelser🙂 Men tak for tippet *Smiler*

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )