A walk down memory lane


Det er skam ikke helt skidt at skulle sortere sit gamle legetøj fra min fars loft, fordi han skal til at sætte huset til salg. Jeg kom nemlig helt klart i nostalgi stemning. Jeg brugte hele eftermiddagen igår på at sortere 3 flyttekassser, som stod på loftet, de blev reduceret til 1 flyttekasse og 1 foldekasse. Noget røg til loppemarked, og nogle af de hæfter med skoleopgaver der ikke var mere end 1 regnestykke i eller blot 1 tegning, røg altså også ud. Så det blev til lidt mindre, og pakket bedre.

Herunder ser du ‘Dukke Pia’, det hed hun, ikke bare ‘Pia’ – men ‘Dukke Pia’. Hende holdt jeg utroligt meget af da jeg var barn, og må sige jeg altså stadig gør det, hun har været med mig mange steder i min barndom.

Der var bla. også både min mors og mine glansbilleder i kassen. Disse er min mors, det var altså også ren nostalgi, er sikker på min mor bliver glad for at få dem. Inde i bogen stod der årstallet 1966, så 42 år gamle er de albums.

Dette er så min fars bamse, han fik den da han var 6-7 år fortalte han mig da jeg fandt den. Så den er altså omkring 44 år gammel den bamse. Det var faktsik en meget sjov historie min far fortalte mig, han skulle kassere en bamse der manglede både øjne og ben, og som var så slidt at den dårligt kunne hænge sammen. Og så fik han altså denne bamse, som jeg altid har passet utroligt godt på i min bamse samling.

Men jeg har altså lige været 2 dage hos min far, og kom hjem igår aftes. Tirsdag der pudsede mormor og jeg alle vinduer i huset, jeg tror der er omkring 20 eller flere. Ude og inde blev det pudset. Det blev godt nok flot da det var færdigt.

Om aftenen var jeg hjemme hos Farmor og lave nisser, det var rigtigt hyggeligt, og hold da op hvor fik vi dog produceret noget, vi var 10 der mødtes, og til sidst løb vi både tør for fyld og ris, til at fylde nisserne, og så stoppede vi, og fik the/kaffe og kage.

Onsdag ryddede vi så lidt op på loftet hos min far, bla. fik vi båret alle de tomme papkasser ned far havde deroppe. Tomme vinæsker, og skotøjsæsker, og gaveæsker, samt andre ting der blot var affald, det kørte far afsted med til lossepladsen. Og imens sorterede jeg ovenstående legetøjskasser.

Så fik vi sat lidt ting på QXL, far satte bla. en Dækstol/Liggestol til salg for 400 kr. Og jeg fik sat lidt Duplo klodser til salg derinde. Nu må vi blot håbe nogen vil ha’ tingene.

Så lavede vi mad, og så kørte far mig hjem. Jeg så Desperate Housewives da jeg kom hjem, og hold da op hvor var den spændende igår.

Jeg faldt hurtigt i søvn, da jeg var helt smadret ovenpå de 2 dage, med så mange ting der skete.

Idag har jeg planer om at tage med Linda fra strikkeklubben på Bellahøjmarked, nu måvi se, indtil nu holder det tørvejr, så mon ikke det går an? Hun er her om 1½ time, så jeg håber det holder tørt.

Knus fra Henriette

Ps. Læg lige mærke til  mit flotte ‘barndoms-hjemmelavet-perleplade-værk’ – jeg tror jeg var 10 år da jeg lavede det. Synes lige det skulle være her på min blog, og se kønt ud.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til A walk down memory lane

  1. Tine siger:

    Jeg kan godt huse det der med, at man lige genoplever sin barndom. Jeg gjorde det samme, da vi tømte min fars rækkehus lige efter hans død og sjovt nok så kunne jeg også stadgivæk huske, hvad mine dukke hed.🙂

    Jeg har også stadigvæk gemt mine glansbilleder og den del af påklædningsdukkerne, dukkehuset med tilbehør og så er der jo Mikkeline – min først dukke, som jeg fik, da jeg var tre måneder, men hun er altid flytte med mig og lige nu bor hun i min håndarbejdskurv, og ind imellem, når jeg har et enkelt lille restenøgle, så får hun en ny kjole eller noget andet tøj. For sådant noget blever man aldrig for gammel til at få.🙂

    Jeg håber, at I få solgt både det på QXL samt din fars hus ret hurtigt. Vi var to år om at få solgt min Skats farmors hus, ogdet var godt nok lang tid at vente på, der dukkede en køber op.

    Hilsen Tine.

  2. @ Tina – Sjovt du også kan huske din dukkes navn, og ja, selvfølgelig gemmer man noget af sin barndom, det vækker jo altid minder, at hive det frem fra skabet og kigge på det *Smiler*

    Det er sødt du stadig strikker en kjole eller noget til din dukke. Hyggeligt hun sådan bor i din håndarbejdskurv.

    Jeg håber det bliver let at sælge hans hus, nu er det er ret fedt hus og nyere – fra 1992, så det er ikke et ældre 70’er hus han skal sælge. Men nu får vi se hvor lang tid det kommer til at tage, det er jo kun lige sat til salg i denne uge.

    /Henriette

  3. Tine siger:

    Ok, så skal I nok får din fars hus solgt ret så hurtigt.🙂

    Min Skats farmors hus var fra 1932 og det trængte til en stor kærlige hånd.

    I en stor håndarbejdskurv kan en lille dukke ( 25 cm høj ) godt sidde og da hun ikke er størrere, så går der jo ikke mange minutter med hensyn til at fremstille lidt nyt tøj til hende.🙂

    Hilsen Tine

  4. @ Tine – Ja det håber jeg også vi nok skal – der er nogle få småting der skal laves af fejl (ruder der er punkteret og sådan), men ellers står det i meget fin stand. Så ja, krydser også alt hva jeg kan, for at vi får det solgt hurtigt.

    Den lyder sød din lille dukke, måske du skulle vise den frem i din blog en dag😉 Nu bliver jeg da nysgerrig for at se hende, og dine kreationer til hende.

    Hilsen Henriette

Skriv et svar

