Billeder i nuet · Hverdagen

Damhussøen


Kim og jeg var en tur nede ved Damhussøen her til aften. Det var rigtigt skønt og smukt. Men hold da op hvor var det koldt ligeledes.

Denne svane lå midt ude på cykelstien, det så ikke ud til at genere den at der kom cykler og gående (& fotografer) forbi den.

Selvom det ikke helt var tid til solnedgang endnu, fangede jeg dette billede, som faktisk fik lidt silouet – fordi jeg tog mod solen.

Kim fangede også lige mig med solens stråler lige imod mig. Uhmmm det var skønt med lidt solskin.

Idag har jeg ellers brugt dagen på at vaske tøj herhjemme. Det gik faktisk forrygende godt, fordi jeg fik sat tøjet over, og satte mig ud i baghaven imens og nød solskin, med lydbog (Stieg Larsson’s ‘Pigen der legede med ilden’) samt hækletøj. Lavede et par rækker på mit evighedsprojekt.

Da jeg lige var blevet færdig med vasketøjet, ringede bastian (eller en kopi af samme) og miaaaavede kraftigt i mit tlf. rør, og spurgte om jeg ville med ud i haven. Som sagt så gjort. Så Lene, Bastian, Bella og jeg, sad en times tid ude i haven igen idag. Skøøønt med lidt solskin, kan mærke det har god indvirking på mig og mit humør 😉

Så alt i alt en kanon dag. Og så endda på en vaskedag (!)

3 thoughts on “Damhussøen

  1. Hej søde
    Hold da op….endnu nogle gode billeder.

    Det ser ud til at svanen osse nyder at slikke sol 🙂
    Dit Silhouet-billede er virkelig flot…. kunne være flot at få fremkaldt i stor, sætte den i ramme og hænge den på væggen 🙂
    og billedet af dig er bare skøn…..du ser super sød ud 🙂

    Knus Vivi

  2. @ Vivi – Tak for din kommentar omkring mine billeder. Det kunne da være man skulle prøve det med at sætte silouetten i ramme. Det er jo taget i en okay kvalitet – så mon ikke det kan lade sig gøre 🙂

  3. Hej igen! Jeg kommer faktisk også meget ved Damhussøen, der er skønt!
    Det er en lille oase i storbyen. Specielt er det dejligt at følge årstidernes gang, som du også har skildret, i dine smukke billeder.
    Jeg har også selv, taget mange billeder ved søen og på engen. Man kan såmænd blive helt romantisk af at gå rundt derude.

    Til sidst et lille digt:

    To duer, blå,
    fløj fra dit blik,
    ind i mit sind, med glæde.
    Mon de kan nå,
    at flyve væk?
    Før de har bygget en rede.

    Et kys fra dig,
    er fuglesang,
    læbernes rosenblade.
    To tungers leg,
    blev gang på gang,
    solsortens,- vår-serenade.

    Knus Henrik.

    P.S. Håber at I får solgt lejligheden.

Skriv et svar

