Hverdagen, Strikning & Hækling

2 Hyggelige Venindedage


Jeg har netop haft to rigtigt gode veninde dage. Først i fredags, hvor jeg var sammen med Laura i Frederiksberg Centeret. Hun skulle ind og købe nogle DVD’er i Axel Music. Og så gik vi lidt rundt og hyggede os, og bare osede i centeret. Bla. fik Laura også købt maling til malerier.

Og jeg fik købt nogle knæ-lange strømper (4 par) i H&M, plus nogle hårelastikker, og så købte jeg i Søstrene Grene, noget “English Breakfast Tea” fra Tea House, det var den som jeg ikke fik sidst jeg shoppede amok i Søstrene Grene på Strøget. Ud over det så fik jeg købt nogle stofposer til garnting, og “Godnat The” til Lene’s kat. Samt noget krydderi til mig selv.

Så det var en billig shoppingtur synes jeg. Men det var også mere for at komme lidt ud og røre mig, og få kigget lidt på butikker.

Bagefter tog Laura og jeg hjem til hende, og hyggede os med The og hækling. Senere gik vi ned og købte en rigtig lækker kyllinge sandwich. Den smagte bare ‘mums’.

Kim hentede mig kl. 19 ca. planen var at han skulle så have et lift over til en af hans venner, men det aflyste han, da han var godt træt stadigvæk. I stedet hyggede vi os derhjemme, med ‘Stepford Wives’ på TV. Den var ret god.

Lørdag ringede Lene og spurgte om jeg ville med til København for at købe nogle nye knagerækker. Hun strikker nemlig på min den ene i øjeblikket, og ville gerne have 2 nye selv. Så vi tog bussen ind til Værnedamsvej 5A Frederiksberg for at købe 2 knagerækker mere, hos Mariahønen. Ud over det så kiggede vi også på garn, og lene opdagede et vildt flot sjal som hun så købte ‘hjælpetråden’ til. Hun havde nemlig guld garnet derhjemme allerede.

Vi missede så bussen, og ville gå et stoppested, for at få tiden til at gå, og pludselig stod vi ude foran Wilferts Garn på Gammelkongevej 102 på Frederikberg. Den butik har jeg hørt en fra strikkeklubben tale utroligt meget om, og så måtte jeg lige derind, fordi hun anbefalede at man kunne købe rosentræ’s strikkepinde derinde. Jeg kan godt lide både rosentræ og ibenholt. Men hun havde også fortalt mig at str. 2½ nok ville være for skrøbeligt at strikke med, da man kunne være bange for at træpindende ville knække. Meeeeen jeg kunne jo ikke lade være med at prøve, nu jeg var derinde.

Så jeg købte for 95 kr. strømpepinde 2½. Og da jeg nu havde et sæt, så strikkede jeg videre på min katte-ordre hjemme hos Lene. Og hvor ærgerligt det end kan være – så efter 1½ kat, så knækkede den ene pind. Æv bæv. Så nu står jeg med 4 pinde, hvilket burde være nok i stedet for 5 pinde som hører til sættet, fordi man ikke bruger den sidste pind til de små katte jeg strikker.

Men men men – altså, ekspedienten i Wilferts, havde solgt mig et helt nyt sæt, som var utroligt svært at åbne, så jeg tvivler ikke på at det ikke har været åbent før. Men der var altså 4 x 25 pinde + 1 x 2,0 pinde. Såååå jeg kan ikke engang strikke videre på de 4 pinde jeg har tilbage. Æv altså, hvor uheldig kan man også være. Så nu har jeg blot ‘spildt’ 95 kr. Men det var sjovt så længe det varede. Jeg sværger stadig til træpinde (Helst af god kvalitet) når strikketøjet tillader det. Men SÅ små pinde, må jeg nok desværre anbefale at man holder sig fra.

Ja ja – jeg skulle have lyttet til hende fra min strikkeklub. Men altså, jeg SKULLE jo bare liiiiige prøve 😉

Men altså Lene og jeg havde en rigtig hyggelig aften igår, Lene lavede hvidløgsbrød, som bare smagte mums, og så fik hun hæftet ender på utrolig mange lapper hun skal lave til et tæppe til hendes kat Bastian kan ligge sig på.

Jeg kom igen først hjem hen ad aftens tid.

Idag står den på totalt afslapning herhjemme, Kim sover endnu, han kom også sent hjem fra hans forældre igår, og kom sent i seng. Jeg tror jeg vil lave noget frokost, og så rydde lidt op inde i stuen. Og ellers bare hygge mig og slappe lidt af. Og se hvad dagen bringer 🙂

2 thoughts on “2 Hyggelige Venindedage”

  1. Lyder som om du har haft nogle dejlige dage, men nogle helt vildt skønne veninder *G*
    Jeg nød også vores tur vildt meget og tak fordi du ikke omtalte min sølle tilstand efter min dans *GG*

    Mange varme knus

  2. @ Laura – Jo tak det var skam to utroligt hyggelige veninde dage. Velbekomme over at jeg ikke omtalte din sølle tilstand 😉 Kan forstå du er ved at være ok igen?

Skriv et svar

