Ugen inkl. Hækling & Tebreve


Jeg sidder lige og holder en velfortjent pause i mit halstørklæde hækling. Det er dette projekt som jeg har fortalt om flere gange, med halve stangmasker, og så hæklet på den lange led, det er mit evighedsprojekt *Thi hi* Linda har lært mig at lave det, og jeg nyder det skam, men hold op hvor tager det lang tid. Jeg begyndt 3 uger inden jul, og har hæklet på det jævnligt. Men der er lang vej endnu.

2007-12-31 - Hæklet Halstørklæde02

Ellers vil jeg lige komme med en update så godt  jeg kan, fordi en hvis skøn quinde kommer hjem idag, og jeg “skylder” hende en update at vende hjem til.

 Så here we go, så meget jeg kan huske.

I tirsdags var jeg i det nye DPC, som nu er flyttet til en anden by, da det gamle er lukket helt ned pga. nedskæringer. Det gik utroligt godt, og jeg synes min nye kontaktperson var utrolig sød og rar og jeg er sikker på at vi nok skal få nogle gode samtaler ud af det forløb jeg skal have der.

I løbet af ugen, fik jeg også en mail fra en sød dame fra bladet www.familie-liv.dk – som udkommer i Dagli´ og Lokal Brugsen 1 gang om mdr. Hun spurgte om jeg ville deltage i en artikel omkring samlere. Og som mine læsere nok har opfattet *G* så samler jeg på teposer.

 Og jeg ringede fluks tilbage til hende, og sagde ja tak, det medførte en masse spørgsmål, som jeg svarede på så godt jeg kunne, og derefter skulle jeg så tage nogle billeder dagen efter, og maile til hende, så det har jeg så gjort. Jeg skulle gerne komme i bladet omkring midten af marts måned.

2008-01-20 - Tebreve

Ellers så har min far været her den ene dag, og han, Kim og jeg snakkede om muligheden for at vi evt. fik lavet et helt nyt køkken. Ja – det er altså stadig på tegnebræts-basis, men det kune virkelig være min store drøm, at få gjort noget ved det. Og få en vaskemaskine, og hvis det ikke er for meget frås, så også en opvaskemaskine, da det er 2 ting jeg hader at lave i det daglige.
~ At gå i vaskekælderen, og bruge 3 timer dernede
~ At vaske op hver dag

Plus vi kunne få skabe på begge sider af køkkenet, lige nu har vi kun på den ene side, og køleskab + div. rod på den anden side. Æv bæv. Så lidt mere struktureret kunne vi godt tænke os det. Så min far ville komme imorgen og måle op med os, og så kunne vi evt. tage ud og tale med nogle køkkenfirmaer, og høre hvad de har af tilbud. Så kender du et godt og billigt sted man kan få en okay kvalitetskøkken, så skriv gerne en kommentar.

I lørdags var vi på loppemarked i FORUM, som var ret hyggeligt, det var skønt at være ude og røre ved en masse ting, og få set en masse mennesker, jeg nyder jo at gå og ose alle de ting ind, og få ideér mm. Jeg købte 3 Virkelighedens Verden bøger, 1 hæklet taske, 1 DVD: Det Forsømte Forår. Og kim Købte en bog + en lampe til vores fjernsyn. Så alt i alt en god dag.

Søndag orkede jeg ikke rigtigt noget, så Kim gjrode det hele herhjemme, og hvor var det fedt at han orkede det. Jeg lå bare og slappede af og halvsov, men da jeg vågnede igen, var huset helt clean, jeg skulle kun lige fjerne mine egne garnting, plus tage opvasken, så kunne det ligefrem kaldes et hjem igen 😉

Ud over det så kom der en fra www.rokken.dk og hentede varmestuestrik, jeg havde en del fra min farmor af, desværre havde jeg kun 3 halstørklæder jeg selv havde lavet, men det blev alligevel til en lille sækfuld i alt, inkl. det fra farmor af.

Idag har hun så været her – Farmor, og det har været rigtigt hyggeligt, vi har hygget os med at  hun har lavet 2 larver færdigt, og jeg har lavet et sjal færdigt som var på bestilling. Vi håber hende der skal have det, er tilfreds med resultatet. Desuden nåede vi at ligge 7 nye sæt dukketøj ind på hjemmesiden for velgørenhed, samt nye larver. Så kig ind forbi, og nyd synes af min farmors hæklede og stikkede dukketøj mm.

Så nu er vi så nået til nu, og der vil jeg slappe af her foran computeren, og nyde at jeg ikke skal noget resten af dagen, ud over at se “Anna Pihl” i aften på TV2. Og måske hækle lidt videre på halstørklædet imens.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til Ugen inkl. Hækling & Tebreve

  1. ~laura~ siger:

    IKEA…….De har nogle flotte køkkner til fornuftige priser, og jeg mener de har hvidevarer også som er til at betale sig fra.

    Ellers godt at høre hvad du har brugt tiden på mens jeg har været væk. Er for sløj til at skrive noget mere sammenhængende, men dejligt at være opdateret.

    Knus

  2. @ Laura – Ikea har vi også overvejet, men min far nævnte et firma, som også havde lavpris, men stadigvæk hjalp en ud fra en tegning man havde lavet mm. Så indtil videre har jeg to bud på gode køkkenbutikker.

    Det er helt okay du ikke opdatere nu, du skal lige “lande” derhjemme, og finde dig selv til rette igen.

    KNUS 😉

  3. ~laura~ siger:

    Mener altså også Ikea kan arbejde ud fra tegninger….ikke at jeg er Ikea-fan-nr-1 *G* Men i forhold til at betale det hvide ud af øjene hos Invita f.eks, så syntes jeg godt om Ikeas pris.
    Ikea har vist indretningskonsulenter som man kan få ud….tjek deres hjemmeside

  4. @ Laura – Det er ok – ikke at være Ikea Fan number ONE *G* Men jo, det har de højst sansynligt (indretningskonsulenter). Og det ender måske også med at det er dem som vi vælger, især pga. prisen, det må ikke koste en halv bondegård som det gør hos f.eks. Invita. Men ja, vi skal lure hjemmesider, osv. når vi har fået målt op i morgen, og ved hvor mange skabe mm, der kan være derude i køkkenet 😉

    Men tusind tak for tippet, det var super *Smiler*

  5. Tine siger:

    Da vi for fem år siden ville forny vores køkken, startede vi med at fremstille en tegning af det tomme køkkenrum, hvor vi så havde mærkeret hvor strøm og vand var instaleret.

    Vi tog en tur i Ikea og talte med en køkkenonsulent, som på computer fremstillet vores køkken, sådant som vi ville havde det til at se ud. Denne tegning tog vi med hjem og så tænkte vi over tingene i en uges tid, hvorefter vi tog i Ikea igen og bestillet det køkken, som vi gerne ville have inklusiv vores ændringer i forhold til tegningen.

    Ikea har mange forskellige køkkener og det er lige fra det helt billig til det helt dyre, vi valgte en mellemløsning i hvidt med sorte bordplader og det har vi bestem ikke fortrugt. Nu fem år efter, ser det stadigvæk helt nyt ud. 🙂

    Nogle ganske få dage efter ankom cirka 100 kollier, som tilsammens vejede omkrig 800 kilo til vores hoveddør, alt blev leveret i vores lejlighed og vi gav faktisk kun 200 kroner for at få det kørt ud og båret op på anden sal. 🙂

    Så gik vi gang med at rive det gamle køkken ned og med at renovere væggene og loftet, hvilket var det, som kom til at tage mest tid i vores projekt nyt køkken.

    Selv samlingen af alle skabe ( 8 underskab og 8 overskabe ), tog under en dag og vi brugte cirka en dag på at få det hele hængt på plads og yderlige en dags tid på at montere skuffer, hylder og skabslåger.

    Alt i alt har vi været og er vi stadivæk meget glad for vores Ikea-køkken, som du kan se lidt af her … http://www.denkreativeand.dk/index.php?m=12&y=07&entry=entry071202-150000 vi valgte dog kun at købe emhætten hos Ikea, da vi have et næste nyt komfur og en næste ny vaskemaskine, som vi gerne ville genbruge samt købte vores køle- og fryseskab hos en lokal butik, da han kunne skaffe vores ønske skabe hjem til os til en rigtigt god pris. Vasken valgte vi at købe i Silvan og vandhanen hos Bauhaus.

    Hel og lykke med jeres projekt nyt køkken, det bliver helt sikert dejligt for jer. 🙂

  6. Tine siger:

    P.S.
    Ikea undersender et køkken-katalog på cirka 100 sider en gang om året, hent det eller få det tilsendt og lad jer så insprirere.

  7. ~laura~ siger:

    Tine har sagt det hele for mig *S*

  8. Cowspot siger:

    I skal da vælge et Designa Køkken. !!! ;0)

  9. @ Tine – Tusind tak for din kommentar. Den var rigtig god, og informativ, og faktsik har vi planer om at tage i IKEA en af dagene, og se på hvad der er af muligheder.

    Jeres køkken ser utroligt flot ud, og især når man tænker på at det er nogle år gammelt.

    Vi kan helt sikkert tage et katolog med hjem også, og lade os inspirere af det hele – samt indtryggene derude fra.

    @ Cowspot – Dejligt at endeligt se dig i min blog, du skulle bare have lidt hjælp med at finde den 😉 Designa tror jeg desværre er over den prisklasse som vi ellers havde tænkt os at købe. Såååå….. Men ellers tak for dit Cykel-tip *GGG*

Skriv et svar

