En Effektiv Dag


Det har været en rigtig effektiv dag idag – det går en smugle bedre, og jeg føler at jeg faktisk havde overskuddet til at gå i krig med hjemmet idag – og ikke bare lade stå til, som jeg har gjort de sidste mange dage.

 Efter mit indlæg tidl. på ugen, der har jeg bare prøvet at slappe af – og lave absolut intet – men det i sig selv har også været svært. Men hver aften og morgen ligger jeg i sengen, og tænker på ALT det jeg gerne ville nå. Jeg lever vidst i min egen lille fantasi drømmeverden, om at det kunne være nice at leve helt vildt fint, rent og pænt, men jeg tror ikke det bliver en realitet lige pt. Ikke når humøret ikke helt vil med mig 😦

 Men idag følte jeg energien komme til mig, jeg vækkede Kim og vi gik stille og roligt igang, fik taget opvasken, som havde taget lidt overhånd, da jeg ikke lige havde fået taget den de sidste par dage. Så tog vi hver især vores ting og fjernede fra stuen, og lagde på plads. Kim fik ordnet det lille akvarie, som nu ser rigtigt fint ud. Og jeg fik ryddet lidt op inde på kontoret.

Bagefter samlede vi alle flasker, og smed skraldet som vi havde samlet ud. Og så kørte vi ned i byen for at handle ind. Det nåede vi lige før kl. 17 hvor Netto lukkede. Det var helt vildt rart at få flaskerne ud af køkkenet. Mange af dåserne, var fra Kim’s nytårsaften, og jeg har bare ikke orket at få dem ned til butikkerne og få det afleveret, så nu gjorde vi det i bil.

2007-11-10 - Larve03

Da vi kom hjem, tog jeg et dejligt langt bad, for at kompencere for alt det jeg havde knoklet med idag. Og nu sidder vi så og ser Melodi Grand Prix – og jeg hygger mig med at hækle en larve. Vi har nemlig ikke flere på lager i Arbejdsgruppen, så det er med at få lavet nogle flere.

Så alt i alt synes jeg det har været en god og ikke mindst effektiv dag. Hvilket har været rart, ovenpå en lidt øv uge.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

5 svar til En Effektiv Dag

  1. Sus siger:

    Hvor jeg dog kender det… Inden jeg blev syg, var jeg effektiv som ind i Helvede! Nu kan jeg sidde og glo på mit rod – tude over, at jeg ikke magter at lette røven og gøre noget ved det.

    Jeg kan kravle under dynen – planlægge alt det herlige, jeg vil i morgen! Når jeg så vågner er jeg sgu så træt af bare at have tænkt på det, at det fortsætter med at måtte nøjes med at glo på det. Heldigvis har jeg også de dér “effektive dage”, som så redder noget på målstregen.

    Jeg ved, at mine venner mener det, når de siger, at mit rod ikke gør dem noget. Men det gør MIG noget – for det er slet ikke mig. Jeg har bare ingen energi – og jeg orker ikke at lukke andre ind, når her ligner noget, der er løgn.

    Det var bare en hilsen for at sige, at du slet ikke er alene, Henriette :-).

  2. @ Sus ~ Hvor er det godt at høre at jeg ikke er alene om at føle det sådan. Jeg tror ikke jeg kunne have skrevet det bedre selv, du beskriver præcist sådan som jeg selv har det.

    Man ligger under dynen, planlægger og planlægger ned til mindste detalje. Og vupti så vågner man med MINUS overskud dagen efter 😦

    Giver dig ret i, at ens venner ikke siger noget til det måske – men jow – det irriterer jo os der skal leve i det hver dag!

    Jeg glæder mig bare over dage som igår, hvor det hele virkede mere overskueligt. Det er skønt at have bare få af sådan nogle dage.

    /Henriette

  3. Sus siger:

    Ja, det er sgu, som om man bruger al energien bare på at planlægge. Her og nu ville det, hvis jeg var effektiv, tage højst en times tid, så var hele lejligheden igen, som jeg gerne vil have den.

    Men jeg orker det simpelthen ikke! Jeg tror, der er en snert depression med i det. Men når man har prøvet det tilstrækkelig tit, oplever man det jo egentlig ikke længere som en depression – altså en “unormal tilstand” – det er bare sådan, det er…

    Det er vel i grunden næsten det mest skræmmende…

  4. Linda siger:

    Hej Henriette!!!
    jeg sidder her paa den anden sidde af jorden, og har lige laest din dagbog.
    Det er godt nok nogle haarde dage du har vaeret igennem. men jeg er rigtig glad for at laese om lys for enden af tunnelen.
    Jeg glaeder mig til at vi skal strikke sammen igen!!!

    Linda

  5. @ Sus ~ Ja man bruger utroligt meget tid på at planlægge, især når man skal til at sove, og har de bedste intentioner næste dag. Hmm….. men ja, det kan godt være en depressiv tilstand man blot er i. Og ja når den fortsætter, så føles det pludselig som om DET er normalen i det hele 😦

    @ Linda ~ Hvor er det skønt at høre fra dig, jeg er glad for at du skriver helt fra Australien. Jeg håber du har en god ferie dernede 🙂

    Ja, jeg synes det begynder at gå lidt bedre, hvilket føles rart. Men ja, det var altså nogle rigtige øv dage i sidste uge. Håber inderligt på at det bliver bedre i denne uge og i fremtiden.

    Jeg glæder mig også utroligt meget til at vi skal strikke sammen igen !! Savner dig rigtigt meget 😉

    KH Henriette

Skriv et svar

