Hverdagen, Psyken

Nogen rigtige øv dage :-(


De sidste 3 dage har været nogen rigtige øv dage, psykisk har jeg været meget stresset og forvirret. Og ikke rigtigt haft overskud til noget, men har alligevel “hanket op i mig selv” og fået “taget mig sammen” til at gøre dagens gøremål! Men det har ikke været med min gode vilje.

 I mandags f.eks. skulle jeg partout ned i byen, da jeg ‘skulle’ på apoteket, fordi min medicin bevilling af en eller anden grund ikke virkede længere. OG psykiatrisk medicin er meget dyrt at købe selv, så jeg afslog da den venlige apoteker dame spurgte om jeg selv ville betale i denne omgang. Desværre havde kontordamen ferie hele sidste uge, og heldgivis havde jeg lidt medicin tilbage, så jeg kunne klare mig en uge endnu. Dog havde kontordamen på apoteket, forklaret mig at alt kørte som det skulle, og jeg bare kunne finde ud af det med betalingen, når mit tilgodehavende var opbrugt (de skyldte mig 1.000 kr. i følge den medicin-ordning jeg har på apoteket) – jeg betaler nemlig 300 kr. om mdr. for at det udjævner sig lidt igennem året, men tilsyneladende, havde jeg ikke opbrugt de 12 x 300 kr. som jeg har indbetalt i årets løb. Anyway – ingenting kørte så som det skulle, og jeg blev nød til at tage derned igår for at få styr på det hele, og hente min medicin.

Da jeg så kom ned på apoteket, som er mit hadested lige for tiden, da der altid er en evig-lang-kø dernede, efter de har lavet regler om – og laver alle ordre på stedet, så man kommer altid til at vente omkring 20-25 numre, når man kommer derned. Hvilket jeg ikke orkede, så jeg gik ind og spurgte om man kunne tale med kontordamen uden at stå i kø, når man nu ikke skulle hente medicin. Ja – det kunne man så godt, men hun var lige til frokost. ÆV!!!! Jeg havde ellers planlagt at gå på apoteket, bibliotetet, føtex, superbrugsen og så kunne jeg daffe hjem – men nej, planen blev ændret, og det hylede mig temmelig meget ud af det.

Jeg valgte så at starte på biblioteket, og hente 1 bog der var kommet hjem til mig, så gik jeg i Føtex for at købe det box-sæt jeg længe havde ønsket mig, og som var på tilbud “Sex and the City” – som er en genial serie. Besluttede mig så for, at jegkunne ligeså godt bruge tiden fornuftigt, mens jeg ventede på at den halve time skulle gå. Så jeg handlede også ind (kun de få vigtigste ting) – og så i regnvejr igen igen, over i Super Brugsen, for at købe 1 pose kattegrus, som vi akut også manglede, og som man kun kan få i Super Brugesen. Endnu en lang kø at stå i!

Så tilbage på apoteket, og spurgte igen damen om jeg måtte tale med hende fra kontoret, da jeg igen havde trukket endnu et sindsygt højt nummer, i forhold til hvad de var nået til. Kontordamen kom så ud, og forklarede at alt burde da være i orden, men nej det var det jo så ikke. Så jeg gav hende mit kontonummer, og hun sagde at nu burde det så virke fra nu af. Jeg X fingre for at det virker næste gang jeg skal hente medicin.

Men så cyklede jeg hjem, ret sølle og i regnvejr……!! Var godt sur og gnaven hele dagen, pga. alle de ting jeg skulle nå, plus at jeg var i sindsygt skidt psykisk humør. Følte det som alt bare modarbejdede mig, og det gjorde mig skidt tilpas 😦

 Tirsdag gik det ikke bedre, jeg lavede en liste om morgenen, over alt hva jeg burde nå i løbet af dagen, og det var ikke ligefrem lysten der drev mig, bla. skulle jeg, rydde op, tage opvasken, ordne gave til en fra www.rokken.dk , skrive kort, komme på posthuset, lave teposekort, sende svarkuverter til nogle fra www.mingler.dk som ville sende mig teposer mod jeg sendte en svarkuvert til dem. (Glæder mig til at der kommer breve fra søde med-minglere).

Jeg nåede det meste – selvom at jeg havde sovet så skidt, at jeg følte jeg var ved at gå amok, over at ikke at kunne sove i løbet af dagen, og ikke kunne overskue det hele. Det eneste jeg ikke nåede var at komme på posthuset igår.

Jeg skulle også have været i strikkeklub, men da jeg endelig fik lagt mig, var kl. 17 og kl. 18.30 måtte jeg aflyse at komme afsted, da jeg følte mit hoved var ved at eksplodere, mine tindinger føltes som om de bankede derud af, i min døs af at prøve at slappe af. Intet virkede tilsyneladende 😦

Jeg er virkelig ked af at jeg blev nød til at aflyse at skulle have været til strikkeaften, da jeg virkelig havde glædet mig, men jeg kunne intet gøre. Faktisk faldt jeg i søvn allerede ved 21 tiden, da jeg var helt smadret ovenpå endnu en hård dag.

Idag skulle jeg egentligt så ikke nå meget andet end at skulle på posthuset inden kl. 17. Og alligevel endte det med at jeg sad og stortudede fordi jeg bare ikke kunne overskue ta komme ud af døren alene.  Kim var så utrolig sød ved mig, at han hankede op i mig, og fik mig til at køre med ham op i byen, og fik gået på posthuset. Fik sendt de pakker/breve jeg skulle, hvilket er fint – så er det også ude af verden, og hende der har fødselsdag på rokken, kan få sin gave til tiden (hvis ikke stormvejret i nat forsinker pakken yderligere).

Så 3 dage hvor jeg bare synes alt har været ØV!! Rigtigt ØV!!! – Synes ikke jeg har mødt andet end modgang, fordi jeg oveni at være stresset og trist, så har jeg bare ikke haft overskud til noget som helst.

Jeg håber de næste par dage bliver bedre….. Jeg trænger i hvert fald til nogle succes oplevelser lige nu…..!

 Knus fra en fortvivlet Henriette

2 thoughts on “Nogen rigtige øv dage :-(”

  1. Hej Smukke,

    Jeg er ked af, at du har haft tre øv-dage. Jeg kender det bare så godt – at man ikke orker alle de ting man skal. Sådan har jeg haft det rigtig længe, men det er nok pga. træthed i forbindelse med D-vitamin mangel… men nu tror jeg også virkningen så småt er begynde at vise sig. Og alt det med modgang… jeg er ked af du har haft det sådan, men glad for at du har skrevet om det, for jeg har ikke selv tænkt over det før… sat ord på det. Nu håber jeg det vender for dig og du får en masse MEDgang 🙂 Det håber jeg for dig, mig, og alle andre der har det svært…

    Knus og kram,
    Sussi

  2. @ Sussi – Tak for din søde kommentar – det er altid skønt at høre fra nogen som forstår én.

    Jeg er dog ked af at høre at du også har haft det utroligt svært, men godt din d-vitamin mangel er ved at tage sin virkning (pillerne) – og at du måske får noget mere overskud i hverdagen 😉

    Hvem kunne ikke trænge til det. Jeg har tænkt over at jeg også havde glemt at tage mine vitaminpiller, fordi de simpelthen var sluppet op, og nu har jeg købt nogle flere, og jeg synes det begyndet at virke igen 🙂

    /Henriette

Skriv et svar

