Shop-Amok-Garn


Jeg må hellere komme med et update på mit garnkøb i torsdags. Jeg tog som skrevet ud til brønshøj og mødtes med Laura. Først var vi på biblo og aflevere nogle bøger, og lurer lidt. Laura fandt bla. en strikkebog som hun gerne ville låne. Jeg fandt ikke lige noget, men fik da set endnu et af Københanvs Kommunes Biblioteker.

Bagefter gik vi over i Garnbutikken, og det var helt utroligt hva de havde af billige garner, helt ned til 8 kr. nøglet. Men desværre da jeg skulle bruge det til knagerækkestrik, så skulle der min. være 100 meter i løbelængde. Sååå der var 2 nøgler sart lyserød i noget effekt noget, og en limegrøn til grundfarve, som skal danne rammen om et sjal. Og så 2 nøgler båndeffekt garn, som skal være endnu et kangerækkesjal.

2008-01-21 - Garnkoeb

Laura havde så set at nede i den anden ende af Brønshøj hos endnu en garnbutik, som havde udsalg, der fandt jeg så en hel del mere garn, også helt til vandvittige priser – 10 kr. nøglet gav jeg får meget af det. F.eks. 2 nøgler lyserødt noget ala stigegarn, bare kun med en snor i, med tilhørende kæmpe nøgle hvidt acryl, som hjælpetråd. 2 nøgler lilla effektgarn, utrolit smukt. Glæder mig til at se det færdige knagerækkestrik af det. og til sidst noget sjovt effektgarn i røde/beige/skovgrønne farver. Sådan lidt tykt / tyndt noget, og som hjælpetråd et nøgle smukt grønt strømpegarn. Det sjal er allerede færdigt, og mangler kun at få hæftet ender.

2008-01-21 - Knageraekkestrik01

Det var virkelig skønt at få shop-amok’et – jeg ‘manglede’ virkelig effektgarn, for at kunne komme videre på knagerækken. Det garn jeg selv har herhjemme – det egnede sig ikke rigtigt. Sååå det var skønt at få købt lidt ind. Tak for tippet Maria, at der var tilbud på dit arbejde. Skal nok vise de færdige sjaler når jeg er nået igennem alt garnet 😉 Hvilket ikke burde tage lang tid, da jeg jo er ‘bidt af en gal knagerække’  – som tidligere beskrevet!

2008-01-21 - Knageraekkestrik02

Det er bare et super fedt mønster som Linda har lært mig, jeg elsker det virkelig – og det er super nemt at lave.

4 thoughts on “Shop-Amok-Garn

  1. Det ser nu ikke ud som om, du har købt mere garn under din shop-amok, end jeg plejer at gøre, når jeg lige kommer til at købe lidt ind til laget.

    Til gengæld er det så bare ikke altid, at jeg lige kommer i gang med at bruge det nykøbte garn lige med samme.

    Jeg glæder mig til at se, hvad du får ud af det nye garn.

  2. @ Tine – Jep købte faktisk lidt vildt ind. Men det bliver man også nød til når det er på udsalg !!! *G* Fordi til hverdag har man ikke råd til at købe det til 40-50 kr. nøglet for effektgarn.

    Jeg købte fraktisk “kun” for 160 kr. ialt for de 13 nøgler. Hvilket jeg ikke synes er spor galt 🙂

    Jeg får nok en hulens masse flere knagerækkestrik ud af det. Samme mønster da det nu engang er det jeg kan. Skal nok vise dem frem når jeg får lavet nogle flere 😉

    /Henriette

  3. Jamen der var garnet jo.
    Sikke fint det grønne/orange blev. Men søde, tror du ikke at du hurtigt får det hele brugt i det tempo du får lavet tingene???? *GH*

  4. @ Laura – Jow det er jo lige det. Men det er også derfor at jeg bliver nød til at købe det til billige penge. Ellers har jeg ikke råd til denne hobby (knagerækkestrik) fordi det går så hurtigt at få lavet et, så man bruger meget garn 😦

    Men elsker jo resultaterne, og det er jo bare skønt. Synes de bliver rigtigt elegante hvis jeg skal sige det selv 😉

Skriv et svar

