Psyken – En Svær Ting


Fysisk går det bedre. Jeg lyder stadig snottet, men føler mig ikke helt sådan længere, næsen løber ikke. Men kroppen er kun lidt utilpas stadigvæk. Dvs. at jeg har det som om jeg stadig er lidt forkølet, på den måde, at kroppen føles sløv i det.

 Men igår aftes var jeg alene hjemme, Kim tog op til sine forældre, og da jeg ikke var helt ovenpå valgte jeg at blive hjemme. Det skulle jeg aldrig have gjort. Det gik fint de første par timer – men sent på aftenen, både sms’ede og ringede jeg til Kim, for at høre om han ikke snart kom hjem. Jo jo – det gjorde han da. Men han skulle liiiigeee….

Jeg tror ikke han forstod at jeg havde det skidt psykisk. Men han ringede dog alligevel hjem da han var ved at køre på motorvejen. Og vil talte sammen indtil han holdt herude foran døren.

Indan da, nåede jeg at ligge i en ½ time, med totalt tankemylder. Ja, der var sku ikke DÉN tanke jeg ikke fik igennem hovedet på den ½ time dér. Jeg følte virkelig at hele verdenssituationen blev vedt i mit hoved, og det føltes ret ubehageligt.

Det var både ting der var sket for nyligt, men pludselig dukkede hele mit liv op – i korte bidder – hist og her! Det var virkeligt ubehageligt. Jeg fik en slags døds-angst, og følte virkelig at der var ‘noget/noget’ i rummet omkring mig som ville mig det ondt. Jeg lå og talte til mig selv, i beroligende vendinger (inde i hovedet dog). Og fik virkelig beroliget mig selv, og da tlf. så ringede, så tænkte jeg – gid det er Kim, fordi jeg trængte virkelig til at have et menneske jeg holdt af i den anden ende af røret. Og ikke bare alle mine egne tanker, som nu var ved at drive mig til vanvid.

Han spurgte lidt ind til hvad der var galt, men jeg kunne ikke forklare ham det over tlf. jeg var simpelthen for bange for det. Bange for at dem  i rummet, kunne høre hvad jeg sagde (selvom min fornuft sagde mig der ikke var nogen, var jeg alligevel bange!). Og da han kom hjem, jamen så var jeg så udmattet og træt, at jeg ikke fik talt med ham om det, jeg havde også taget min medicin, og det gjorde godt, at få sovet lidt synes jeg.

Jeg er nu netop stået op for 1 times tid siden. Og vil se om jeg kan få noget ud af dagen, selvom at jeg har svært ved at ligge det igår bag mig. Det var det vildeste tankemylder jeg nogensinde har haft. Også fordi der var så mange aspekter i det.

F.eks. at min barndom, mine tidl. kærester og det hele kom op i mig. Jeg analyserede og kom til konklutioner, men alligevel kom der ikke nogen fast beslutning på noget af det. Altså!!! Det er svært at have en psyke som mig. Jeg er træt af den somme tider. Og ønsker bare at jeg kunne være ‘normal’ – whatever that means!!

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Psyken og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Psyken – En Svær Ting

  1. Sus siger:

    Puha – det har været en modbydelig oplevelse. Er der sket ændringer i din medicin for nylig, som måske kan forklare den?

  2. Hej Sus

    Nej jeg har ikke fået ændret i min medicin i lang tid. Dog tog jeg den 1-2 timer senere end normalt, men det er sket før, især her i juledagene, hvor jeg først fik den midt om natten.

    Jeg forstår det ikke helt selv. Men tror bare jeg havde 1 skidt dag (inkl. idag også altså). Hvor jeg bare ikke er/var helt på toppen.

    Jeg håber bare ikke at jeg er på vej ind i endnu en svær periode igen. Orker det bare ikke….. Jeg vil se fremad, jeg vil ha’ sommer og sol. Jeg føler lidt at vejret også er lidt med til at jeg har det som jeg har det. Jeg orker næsten ikke at gå udenfor, hva er meningen, det er gråt, vådt og trist. Så hellere sidde indenfor tænker jeg, og blot være ked af det.

    Ja det lyder måske ret negativt, men kan desværre ikke ændre på mine følelser og tanker. Nu følte jeg bare de skulle ud, og det kom de så i min blog.

    Det var utroligt ubehageligt igår, og jeg håber ikke jeg får det sådan igen, det mindre mig om lige da jeg blev syg for 7 år siden, og det var ikke en rar oplevelse.

    Knus fra Henriette

  3. Sus siger:

    Nej, det burde ikke kunne gøre så meget, at du ikke lige tager medicinen på klokkeslæt.

    Jeg blev helt forskrækket, da jeg læste det, for ja – det lignede noget, jeg har hørt før. Årstiden har måske noget at sige – det er jo kun “lyst” et par timer om dagen. Hvad det angår, kunne en “lyslampe”, der kompenserer for det manglende dagslys, måske hjælpe dig.

    Jeg krydser fingre – smider lige mit nummer på msn – så kan du altid ringe, hvis det er helt galt en anden gang.

  4. Det kunne godt være en lyslampe kunne gøre noget for mig. Jeg aner det dog ikkee, fordi jeg ikke har prøvet en.

    Men noget kunne tyde på at jeg savner lys, da jeg jo lige nu drømmer om sol og varme, og en frodig græsplæne ude i baghaven, som jeg kunne ligge og nyde solens stråler mod mit ansigt.

    Tak for dit tlf. nr. jeg håber det stadig ligger inde på den bærbare, er kommet til at logge mig på den anden computer nu. Ellers fanger jeg dig lige igen.

  5. cyberraga siger:

    Fy for den lede, hvor må du have haft det skidt i går og jeg kan godt forstå, at det påvirker dig i dag! Sådan nogle oplevelser sidder bare i kroppen – også fordi, som du selv siger, det minder én om dengang hvor man var meget syg.

    Jeg kan også have sådan nogle dage, hvor jeg har problemer med tankerne – og jeg havde faktisk sådan en dag i går. Jeg plejer ALTID at tage min (aften)medicin, men i forgårs tog jeg den faktisk ikke.

    Jeg tror også en lyslampe kunne være en idé. Jeg købte selv en sidste vinter, men har endnu ikke brugt den så meget.

    Og så synes jeg altså ikke du skal undskylde sure opstød eller at du fortæller om din sygdom. Det synes jeg tit du har en snert af, og det er jo din blog, så du må vel skrive om hvad du vil (men mindre du generer mig naturligvis😀😉 ).

    Men som sagt var jeg også meget forvirret i går og blev i tvivl om om jeg havde gjort noget forkert, så jeg forstår dig så godt. Mit var kun en snert af det du skriver om og jeg var bange nok (eller hvad man skal kalde det). Har du det ikke også sådan, at når man når dertil, så er man bange for, at det aldrig vil forsvinde…? Og når man ikke ved om noget forsvinder igen (ubehag, smerte, osv.) så er det jo klart man bliver bange…

    Godt du – som altid – havde Kim. Selvom vi må blive bedre til at forkare os, hvad det handler om og hvor slemt det er. Men også et godt træk at du tog dine piller, så du kunne sove den dårlige periode væk…

    *kyZZZ*

  6. cyberraga siger:

    Jeg nuppede lige den om kommentarer til min egen blog😀 God idé! Håber det virker😀

    /Sussi

  7. @ CyberRaga – Jo jeg havde det utroligt skidt i forgårds. Og jeg tror at det var det rigtige jeg gjorde, ved at holde mig i sengen, tale gode tanker til mig selv, og tage min medicin. Andet kunne jeg heller ikke gøre i situationen. Kim var her ikke til at holde om mig, før det faktisk var lidt væk igen.

    Det hjalp gevaldigt, at han ringede hjem, jeg “kom ligesom til mig selv igen”. Og kunne tænke mere rationelt, og tale om hverdagsting i tlf. Men ihhh hvor det stadig sad dybt i mig. Jeg var inderst inde skræmt fra hvid og sans.

    Jeg er ked af at du også havde det skidt i forgårds. Jeg er sikker på at du ikke havde gjort noget forkert, men blot tænkte det. Håber du også er ok igen søde.

    Ang. lyslampen – så kunne det være vi skulle overveje at købe sådan en, Kim tror jeg også kunne have glæde af den nemlig. Da han også tit er deprimeret i vintermånederne.

    Knus fra Henriette

  8. @ CyberRaga – PS. Det er okay, at du lånte min idé med det med kommentaren. No problemos😉 Håber også det virker, da jeg kan se jeg har en del læsere, men ikke særligt mange der kommentere😦

Skriv et svar

