Julefrokost, Kirkegård & Gavebytning


1. Juledag var vi hjemme hos min moster og holde julefrokost sammen med familien. Det var rigtigt hyggeligt, og der var ALT hvad dette indbærer af mad-begreber. Hold da op hvor var vi mætte da vi tog derfra.

Bla. blev der også spillet pakke-rafle-leg – og det var sjovt – hold da op hvor blev der hugget pakker fra hinanden, jeg var vidst oppe på at have 4-5 pakker på et tidspunkt, og det var andre også. Men da uret ringede havde jeg ingen *snøfter*

 Ej, men det var kanon sjovt, og utroligt sjovt at se hvad folk havde fundet på at sjove ting til 20 kr. stykket. Men jeg fik en trøstepræmie af min moster, da hun lå inde med rigtig mange gaver *Thi hi – hvor heldig har man lov at være* – og den gave indehold slik – noget jeg helt sikket kan bruge.

2. Juledag sov vi vildt længe, og slappede mest af det meste af formiddagen – senere spurgte farmor om jeg ville med en tur på kirkegården, og se til min faster Anne’s gravsted. Og det kunne jeg jo ikke sige nej tak til, da jeg gerne ville ud og ‘se til hende’. Der var utroligt smukt derude, og mange mennesker på kirkegården, selvom at det var 2. juldag. Desværre skal der huskes på at mange jo har mistet, og mange føler sig ensomme i denne tid:-/

Senere 2. juldag sorterede vi lidt frimærker, som min far havde fået i julgave, det var kanont hyggeligt – men vi var godt trætte, og sluttede tidligt. Men fik dog sorteret en del.

Idag sov vi helt til kl. 13. Hold da op vi må have været trætte. Så kørte vi en tur i byen, for at bytte min ene julegave som skulle byttes, men vi opgav hurtigt vores foretagende, da vi så hvor lang køen var i Fona. Surt show. Og de havde heller ikke “Desperate Housewives sæson 2” som jeg gerne ville have. Sååå – vi opgav. I stedet gik vi i Kvickly og handlede lidt, og det var rigtigt hyggeligt, vi lurede også lidt tøj, og DVD’er og fik shoppet lidt.

Jeg købte bla. ‘Tina Turner – What’s love got to do with it’ på DVD. Og min far købte en eventyr film lavet af Disney – som hedder: ‘National Treasure’. Begge film for 100 kr. ialt. Det var jo et tilbud vi ikke kunne stå for *Smiler*

Ja og nu er kl. 18.40 og dagen er næsten gået igen, så nu står den måske på film i aften, jeg ved i hvert fald at der kommer en film på TV i aften  – der hedder “En Kort En Lang”. Det er en dansk film. Den skal vi i hvet fald se – men ellers står den måske på DVD inden ?

Men ang. gavebytningen, så kan den DVD box jeg har fået altså byttes indtil 2. lørdag i januar. Så måske jeg kunne lokke Laura med i stor-byen ? Vil gerne i Fona 2000 på Strøget, da de helt sikkert må have det som jeg gerne vil have.

Ellers har vi ikke de store planer i morgen – så vi må se om den bare står på afslapning herhjemme, eller om vi finder på noget andet godt🙂

 Knus fra Henriette

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Jul. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

