‘Mig’ i tepose-foldnings-lære


 Så kom dagen hvor det var mig der skulle lære noget nyt. Da jeg var hjemme hos Linda i torsdags, så lærte hun mig faktisk at lave teposefoldning. Og nu er jeg så gået helt i selvsving over det.

2007-12-15 - Teposefoldning01

Jeg har lavet 14 ‘stjerner’ indtil videre. Da det er det mønster som Linda viste mig. Det er super nemt at lave dem, når man altså først får det inden i rutinen. Og jeg har da en bog, så jeg burde se at få lært nogle andre motiver også. Men som i kan se, selvom at de er lavet med det samme slags stjerne, er de jo langt fra ens!

2007-12-15 - Teposefoldning05

Jeg bruger også både top og bund og bagside og det hele – så I kan nok se, at der kan blive meget ud af en enekelt tepose – f.eks. nogle kan der blive 3 stjerner af. Andre kun 2 – og dem jeg har klippet for længe siden, bliver der desværre kun 1 af, da jeg desværre har klippet det overflødige fra tidl.

Igår aftes brugte jeg meget af tiden på at klippe kanterne af alle de tebreve jeg havde tænkt mig at bruge til disse kort.

Fordi meningen med stjerne er jo selvfølgelig at de skal sættes på pap, så de bliver til kort i den sidste ende. Nu ville jeg bare gøre forarbejdet først, og så tage en ordentlig tørn med at lave kort på én gang.

Det er rigtigt sjovt dette teposefoldning, og jeg nyder det virkelig. Men bare rolig, jeg klipper ikke i min egen samling. Det kunne jeg aldrig finde på 😉

Skal nok ligge billeder ind, når jeg får lavet det hele færdigt til kort.

11 thoughts on “‘Mig’ i tepose-foldnings-lære

  1. Flot nyt tema i øvrigt – og rigtig flot theposefoldning… jeg har set sådan noget før, da min mor engang har fået eller købt sådan et kort. Desværre går mine thebreve til min mor, så dem kan du ikke få… med mindre jeg får druknet min mor i thebreve *lol* Nu drikker jeg jo en hel del the, men som oftest er det løs the…

  2. @ CyberRaga – Folder din mor også sådanne kort da? *Ser nysgerrig ud – jeg viilll seeee billeder* Elsker nu at sidde og kigge på billeder på nettet, og ikke mindst gætte hvilke slags poser der er brugt mm. Da jeg jo er lidt af en nørd på det område *Griner*

    Ærgerligt du drikker mest ‘pose-the’ – fordi ellers ville det godt nok blive til mange tebreve, du kunne skaffe din mor (og måske mig – Thi hi).

    Knus fra Henriette

  3. Hejsa!

    Det er godt nok flot. Jeg laver også sådan noget og sælger det. Jeg er 12 år og begyndte ved et uheld. Men jeg ville bare sige at der er rigtig flot.

    Knus Mia:D

  4. @ Mia – Tusind tak for rosen af mine teposefoldninger. Det varmer altid at høre at folk kan lide det man laver. Held og lykke med dine fremtidige foldninger 😉

  5. Hej

    Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan man folder de the-breve. Det er nogen flotte stjerner man kan lave, men hvordan gør man ??

    M.V.H. Lotte

  6. Hejsa..
    – jeg er en pige på 12 år, som også selv er gået MEGET op i tepose foldning…
    jeg ville lige høre om du ikk kan offentlig gøre nogle sider med skabelonner til at folde af..
    Mvh. mette ;D

  7. Hej Mette

    Du skal helt klart have fat i bogen “Den store bog om teposefoldning” af Karen Margrethe Hanssen. Den kan du få utroligt megen glæde af.

    Jeg har desuden lavet en ny link katagori ude i siden af min blog. Så du kan klikke dig ind på nogle af de link, og få inspiration til at folde.

    Held og lykke med teposefoldningerne 😉

    Mange hilsner fra Henriette

  8. Hej.
    Jeg folder også the-pose-kort. Og har gjort det siden jeg var ca. 12 er 14 nu 🙂 Jeg tænkte på om du har nogle hjemmesider hvor der er links til skabeloner og andet.
    For lige at give dig et lille råd, da jeg også har lavet den stjerne et par gange så kan du evt. prøve når du er blevet rigtig god til det, prøve at gøre så der ikke er noget/ikke er så meget skrift på da det, efter min mening, er pænere for det meste 🙂
    -Cecilie

  9. @ Cecilie – Tusind tak for din kommentar. Er altid glad for at høre fra folk, der også selv folder tebreve til flotte motiver.

    Tak for dit råd, ang. at få så lidt tekst på som muligt, det er jeg også blevet langt bedre til nu, dem du ser i dette indlæg, er nogle af de første jeg lavede, så det var lidt øvelse, at jeg brugte dem med tekst på også.

    Ang. links til skabeloner, vil jeg anbefale dig at kigge under links, her i min blog, og så “Teposefoldning” ude i menuen. Der er nogle enkelte links. Jeg har desværre ikke flere.

    Ellers bør du læse de ting jeg skriver om her i kommentarene, i dette indlæg, der kan du se beskrivelse af “Den store bog om teposefoldning”, samt links.

  10. Hej igen.
    Du kan også godt lave skjorter og sommerfugle, hvilket jeg synes er ret sødt. 🙂 Skjorten er bedst at folde med pengesedler da de har den perfekte form (rigtig sødt til gave) men man kan også folde dem med teposer du skal bare lave formen aflang (brug evt. en pengeseddel til skabelon) Kan også 2 former for sommerfugle, den ene er ret simpel, du har skrevet et sted at du engang lærte en ny form for “stjerne” men kaldte den mere for en firkant, hvis du tager 4 teposer og folder dem ligesom “firkanten/stjernen” og sætter/limer dem sammen så ligner de lidt en sommerfugl 🙂 Rigtig sødt hvis man tager noget ståltråd og laver følehorn :b

    Her er den anden skabelon/opskrift på sommerfugle jeg kender: http://www.24.dk/group/teposefoldning/photos/Sommerfugl.

    Og skjorten: http://www.wikihow.com/Make-a-Shirt-out-of-a-One-Dollar-Bill

    Cecilie 🙂

Skriv et svar

